• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

21:9 vs 16:9

Welke voorkeur heb je 21:9 of 16:9?

  • 21:9

    Stemmen: 2 100,0%
  • 16:9

    Stemmen: 0 0,0%

  • Total voters
    2

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Welke voorkeur heb je?
Ik had 16:9
Nu 21:9

Qua schermkeuze , puur voor het beeld, verkies ik 21:9

Echter heeft dit ook enkele nadelen..
Meer bepaald op mediaspelervlak..

Tenzij je natuurlijk een beamer hebt, die lens memory heeft
Moet je telkens je projector gaan downsizen qua image
Ik doe dit echter niet en gebruik een kodi skin "scopenox"
Hiermee kun je bovenaan en onderaan een zwarte balk bovenop het extra beeld gooien.

MAAR

Je kan geen 3d mediaspeler gebruiken zoals zidoo omdat die een externe speler gebruikt die een eigen player layout OSD heeft, en niet de skin z'n layout

Dus al bij al weet ik het zo niet..

Hoe doen jullie dit?
Of allemaal lens memory?
 

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ik speel scope en zou het ook niet anders willen in mijn huidige ruimte - met het schuin dak is scope bij mij ook wat groter dan 16:9.

Maar ik heb al jaren geen 3D meer gekeken, gebruik geen mediaspeler (wel blu-ray speler welke ondertitels kan verschuiven) en voor de enkele film de eens niet in scope zijn heb ik inderdaad lens memory. Verwacht ook niet te gek veel van lens memory, je moet bijna altijd wel een beetje corrigeren omdat het nooit 100% terug op zijn plaats komt. Blijft natuurlijk wel makkelijker omdat het allemaal elektronisch af te stellen valt.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ja als je lens memory gebruikt moet je niks ,doen , ik moet nu ook niets doen doordat ik die speciale kodi skin gebruik (maar verlies dan wel iets van beeld) maar soit.

Ik zou ook nog scope willen hoor, maar alleen jammer van die enkele films...