• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

3D Epson problemen

B

bert170881

Guest
Hallo iedereen

Ik heb sinds kort m'n droom waargemaakt en een HT samengesteld. Van alles heel erg tevreden, alleen 3D instellen lukt me totaal niet.

Kort geschetst kan ik slechts altijd maar 1 veld scherp krijgen, bijvoorbeeld oftwel enkel de ondertitels, het middenveld of de verst verwijderde beelden. Dus nooit het gehele beeld samen scherp. Hierdoor wordt de 3D op mijn systeem volledig onbruikbaar...

Ik heb een aantal foto's geüpload waarop de instellingen te zien zijn.

Mijn gebruikte setup is de volgende:

- projector Epson EH-TW7300 (laatste firmware)</strong> - AV-receiver Denon AVR-X1300W (laatste firmware) <strong>- Speler Panasonic DMP-UB700 (laatste firmware)Ik heb verschillende films geprobeerd (Star Wars 3D, Avatar, I Robot, Junglebook, ...)

Het resultaat met Avatar was nog redelijk binnen de marge, maar de rest zoals Junglebook en Star Wars hebben een zeer slecht resultaat.

Ik krijg met de vrij beperkte instellingen van de Epson en de Panasonic het maar niet in orde. Heeft er iemand dezelfde ervaringen gehad en wat was jullie oplossing hiervoor?

Alvast heel erg bedankt!

Bert
 

Bijlagen

  • IMG_20161224_144612.jpg
    IMG_20161224_144612.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 26
  • IMG_20161224_144647.jpg
    IMG_20161224_144647.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 31
  • IMG_20161224_144833.jpg
    IMG_20161224_144833.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 31
  • IMG_20161224_144910.jpg
    IMG_20161224_144910.jpg
    1 MB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Welke bril gebruik je?

Persoonlijk kan ik geen ondertitels verdragen bij 3D. Als je je daarop concentreert, kan je niet naar de rest van het beeld kijken...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Squeek

Member
11 nov 2013
108
0
19
Wat bedoel je juist met dat je het beeld niet overal even scherp krijgt? Heb je last van ghosting soms? Ik zie dat je 3D helderheid op hoog staat en dat zorgt voor extra ghosting. Je zou die op de laagste stand moeten zetten. Beeld wordt ietsje donkerder maar ghosting verdwijnt zo goed als volledig dan. Dat zal een scherp beeld moeten geven. Anders ook je schermgrootte in inch correct instellen.

Als dat niet werkt moet je 3D bril omkeren eens proberen. Dat veranderd de beeld sync met je projector. Als dit een slecht gevoel bezorgd aan je ogen moet je hem terug zetten naar de vorige stand. Gewoon terug omkeren dan.

Grtz
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ik kan ook geen ondertitels verdragen bij een 3D film, ik zet deze steeds af dan. Het duurt bij mij ook een 5 a 10 minuten voor ik wen aan het 3D beeld, in het begin ben ik altijd aan het vechten om de juiste focus te krijgen met mijn ogen. Misschien is wat je ervaart normaal?

Iets anders wat ik zou kunnen bedenken is dat je in een hoek op het beeld projecteert ipv recht? Dus dat je keystone correctie gebruikt ipv de lens shift? Maar ik weet niet of dit een invloed zou hebben.

Een fenomenale titel in 3D is trouwens Hugo - eentje wat erg natuurlijk 3D gebruikt (ook native 3D opgenomen). Indien je kan, zeker proberen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
B

bert170881

Guest
Hoi iedereen

Bedankt voor jullie snelle reactie op m'n probleemstelling!

Ik heb alvast de helderheid van het 3D-beeld naar 'laag' ingesteld en dat helpt al heel veel. De rest van de instellingen heb ik zo gelaten.Het beeld is nog niet loepzuiver, maar ik vermoed (helaas) dat dat met 3D en active shutter niet mogelijk is?

Ik stel inderdaad ook in (een beetje) met keystone. De beamer hangt aan het plafond (lens circa op 180cm). Zou ik hieraan nog wat kunnen veranderen of ermee tweaken?

Daarstraks heb ik Star Trek Beyond gekeken in 3D en dat viel alvast super goed mee.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
bert170881 zei:
Ik stel inderdaad ook in (een beetje) met keystone. De beamer hangt aan het plafond (lens circa op 180cm). Zou ik hieraan nog wat kunnen veranderen of ermee tweaken?
En je komt niet toe met lens shift? Ik zou proberen keystone te vermijden, dit zorgt altijd voor kwaliteitsverlies.
 
Laatst bewerkt door een moderator: