• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

5.1-speakerset voor Denon AVR-x2700 H DAB home cinema?

Peter_B

New Member
9 feb 2019
7
0
4
49
Hallo,

ik heb als home cinema een AVR-X2700 H DAB van Denon gekocht.
Mag ik er vanuit gaan dat je voor een budget van +- 1000 euro al een kwalitatieve 5.1-speakerset kan kopen?
Welke grootte van subwoofer raden jullie aan om toch mooie bass te kunnen brengen? 8 inch, of 10 inch of nog groter?
Naast de subwoofer (die sowieso al groter is dan de andere speakers) zoek ik voor de 5 andere speakers geen staande luidsprekers of grote wandmodellen maar eerder een kleiner formaat (iets in de orde van 20 cm hoog en 10 cm breed).

Welke merk van 5.1-speakerset raden jullie aan met een richtprijs van +- 1000 euro?

PS. Ik heb een 4-tal speakers Denon 'Home 150'. Daar kan je geen luidsprekerkabel op aansluiten, heeft wel een AUX-IN. Zou ik daar iets mee kunnen aanvangen als 5.1 speakerset op die AVR-X2700 (mits ik nog een vijfde gelijkaardige speaker en een subwoofer bij koop)?

Mvg, Peter.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Veel hangt af van hoe groot de ruimte is waar deze subwoofer zal komen te staan.
Sowieso is een 8" niet echt een subwoofer te noemen. Zelfs 10" is "aan de kleine kant" maar mischien nog net acceptabel
HT-subwoofers zitten zo meestal vanaf 12" / 13" (tot 17" , 21" etc)

Je zou iets kunnen opbouwen met relatief kleine boekenplan-speakers die dan aan de muur of op de statief staan.
Daar zijn hééél (tientallen) wat merken in ; Klipsch, Dali, Focal etc,etc.

"Teufel" heeft ook wel redelijk acceptabele HT-sets.
 

bartcobra

Member
5 okt 2022
50
11
18
48
2250 Olen
Test de focal sib evo.5.1.2
Deze heeft 1 Sub
5 gewoon speakers
2 dolby atmos speakers
Kost 899€
Je gaat versteld staan wat je krijgt voor deze prijs.
 

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Je Denon speakers ga je niet kunnen gebruiken, tenzij eventueel als draadloze rear speakers. Maar de door jou gekozen Denon receiver heeft geen uitgangen om actieve speakers te verbinden.
Een goede subwoofer heeft idd minstens 10inch formaat woofer. Of 2x8" kan natuurlijk ook. Maar veel all-in-one budgetsetjes gaan een kleiner formaat hebben.
2dehandse sub en speakers als Q Acoustics 3000-series of Dali Spektor zijn haalbaar.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Als je geen probleem hebt met grootte speakers kan je eventueel volgende speakerset veerwegen. 699 voor een nieuwe 5.1 speakerset van teufel, inclusief 10’ sub.


Vind je die te groot kan je set kopen van focal, monitor audio etc…