• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Aankoopadvies 4K HDR mediaplayer

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Hi guys,
Zoals reeds aangegeven in de shoutbox zoek ik een 4K HDR mediaplayer dat werkt. Ik was vroeger héél blij met mijn htpc maar die kon slechts 1080p, Heb dan een Zidoo X10 gekocht maar support is miniem en is niet erg stabiel en uiteindelijk de OSMC Vero 4K+ geprobeerd, simpel want is gewoon Kodi maar ook weer met problemen. Ik kan geen enkele 4K HDR film bekijken zonder dat hij crashed na een tijd.
Dus wat is de oplossing?
Volg ook deze thread :
4K HDR10 - State of Play thread - important media player limitations. (kodi.tv) en deze START HERE - Pick the Right Kodi Box (updated Dec 2020)
thanks!
 

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Ik gebruik sinds enige tijd een HTPC met Kodi en madvr. Nuja, mijn PC die ik ook voor andere zaken gebruik, is verbonden met de receiver en stuurt zo alles aan.

Qua beeldkwaliteit en stabiliteit uiteraard onverslaanbaar, maar het is toch vaak gedoe. Regelmatig staat de HDMI range plots toch weer slecht of stuurt hij de verkeerde colorspace uit. Altijd snel opgelost, maar echt gebruiksvriendelijk is wat anders...

In de woonkamer staat nog een zidoo x9s, heeft eigenlijk altijd alles vlekkeloos afgespeeld...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
HTPC is altijd prutsen, ik zou er weg van blijven.
Persoonlijk zou ik een vero 4K net aanraden of een shield hoewel die laatste ik dus nu problemen mee heb.
Misschien onterecht hoor, moet zelf nog even zoeken op de shield.

Nu dat je problemen hebt met die vero 4K vind ik echt heel raar, ik heb 0,0 issues

Define es "crashen"
Bekabeld toch he?
Welk image?
Welke video speel je af? iso of mkv?
Toon es je kodi settings op die vero
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Straf verhaal.
Heb ondertussen al enkele jaren een ShieldTV model 2017 en geen enkele crash bij 4K/HDR MKV's onder KODI 18.9 Leia waaronder hij nu zit.
ShieldTV is zeker niet perfect,
Mischien zoek je met bepaalde MKV's / ISO een beetje de limieten op ? Ik bedoel maar, het moet al wreed doen om het laten crashen eigenlijk.
Kan z'n warmte goed kwijt ?
 

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Nu de Vero crashed zowel bij het browsen in mijn zeer uitgebreide catalogus, bij het spelen van 4K iso's en 4K mkvs
Op 4K HDR10 - State of Play thread - important media player limitations. (kodi.tv) staat de Nvidia Shield goed aangeschreven maar ook niet zonder issues.
Dus rest nog htpc met een moederbord met hdmi 2.0? welke dan en met welke processor. Zou ook graag eens spelen met madvr. Heb nu een I7-6700K met een Gigabyte bord met hdmi 2.0...zou deze kunnen gebruiken voor de htpc.
 

xtian

Member
23 feb 2013
178
1
21
Hier zowel Shield (model 2017) als Apple TV 4k in gebruik, geen problemen met beide.
Ik ben geen expert, maar qua bediening is Apple top, qua beeld is Shield beter
 

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Apple TV heeft No audio passthrough at all with the ATV 4K so Atmos or DTS:X - audio object metadata is lost, the core TrueHD or DTS-HD MA audio streams will be used. dus nee!
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Straf verhaal.
Heb ondertussen al enkele jaren een ShieldTV model 2017 en geen enkele crash bij 4K/HDR MKV's onder KODI 18.9 Leia waaronder hij nu zit.
ShieldTV is zeker niet perfect,
Mischien zoek je met bepaalde MKV's / ISO een beetje de limieten op ? Ik bedoel maar, het moet al wreed doen om het laten crashen eigenlijk.
Kan z'n warmte goed kwijt ?
Hij crasht bij mij ook niet, het beeld komt soms achter op de audio bij 4K
kleine haperingen dus

Wel een shield 2015, eerste model
Is dat de oorzaak bij mij?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Nu de Vero crashed zowel bij het browsen in mijn zeer uitgebreide catalogus, bij het spelen van 4K iso's en 4K mkvs
Op 4K HDR10 - State of Play thread - important media player limitations. (kodi.tv) staat de Nvidia Shield goed aangeschreven maar ook niet zonder issues.
Dus rest nog htpc met een moederbord met hdmi 2.0? welke dan en met welke processor. Zou ook graag eens spelen met madvr. Heb nu een I7-6700K met een Gigabyte bord met hdmi 2.0...zou deze kunnen gebruiken voor de htpc.
Keuze dus al gemaakt?
Succes ermee :)
Voor mij nooit geen htpc meer
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Heb je al een issue gepost bij vero 4K?
Want dat lijkt me echt heel vreemd

En anders voor een shield gaan..

Ik wacht echter nog steeds feedback over welke instellingen te nemen in shield
 

xtian

Member
23 feb 2013
178
1
21
Apple TV heeft No audio passthrough at all with the ATV 4K so Atmos or DTS:X - audio object metadata is lost, the core TrueHD or DTS-HD MA audio streams will be used. dus nee!
I know : dat is ook de reden dat we beide hebben.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Bestel gewoon een ShieldTV bij Coolblue en je kan 30 dagen testen zolang je de originele verpakking spaart. Ik denk dat je zo best te weten gaat komen als hij voldoet voor je of niet.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik zou het zo formuleren

Indien scope scherm -> vero 4K
Indien 16:9 -> shield
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Ben hier al van htpc, naar dune, over zidoo tot nu shield overgestapt (3 stuks op dit moment en dat ding speelt gewoon stabiel - kan ik echt niets negatief over melden) - wel eens zwaar gefrustreerd geweest bij de eerste shield in htroom want die bracht een ssiss geluid met zich mee en kon ik niet verdragen - maar de pro versie heeft dat niet meer.
Heb nu net vandaag nieuwe gpu (gtx1650) gekocht om mijn "oude" pc terug om te zetten naar HTPC om eens te gaan spelen ts madvr en hdfury vertex2 (waar bij die laatste vooral DV content mij interesseert voor de projector)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ben hier al van htpc, naar dune, over zidoo tot nu shield overgestapt (3 stuks op dit moment en dat ding speelt gewoon stabiel - kan ik echt niets negatief over melden) - wel eens zwaar gefrustreerd geweest bij de eerste shield in htroom want die bracht een ssiss geluid met zich mee en kon ik niet verdragen - maar de pro versie heeft dat niet meer.
Heb nu net vandaag nieuwe gpu (gtx1650) gekocht om mijn "oude" pc terug om te zetten naar HTPC om eens te gaan spelen ts madvr en hdfury vertex2 (waar bij die laatste vooral DV content mij interesseert voor de projector)

Hier:
Htpc, htpc met madvr, mpc, mede8er, dune, zidoo, hdmi pro (of zoiets ken de naam zelfs niet meer ) , nog een zidoo, vero 4K, shield, google tv

Ohja ik heb er al veel gehad.
Vero 4K en de shield zijn de beste imho

Zoals broodrooster zegt, bestel een shield bij coolblue, indien niet goed, return
Ik heb vandaag bericht gehad dat ze mn google nest terugnemen (maandag verstuurd)
 

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
zal een shield bestellen bij Coolblue en kijken of hij problemen geeft, anders wordt het een htpc.
Iemand ervaring met Odroid N2+, schijnt ook goed te zijn
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik blijf er wel bij, indien je problemen hebt met die vero , ga je 9/10 met elke speler miserie hebben, en ligt het niet aan de speler.
Ofwel heb je een mafunctioning speler.
 

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Is die odroid niet bijna hetzelfde als de vero?
Ja maar denk dat veel van mijn crashes te maken hebben met te veel warmte generatie tijdens het afspelen van 4K HDR, hij wordt heel warm. Odroid komt met custom cases, koelers en heatsinks