• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Aankopen onderdelen voor pc

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Wat zouden ze hier nu aankopen moesten ze nu een pc bouwen puur om te gamen (enkel maar wows infeite en hoelang nog weet ik niet echt . ;) )

Is het nuttig om direct naar socket 2066 te gaan want zoals ik het zie hebben de cru’s enkel meer cores en je kan een shitload aan geheugen steken of toch gewoon de socket 1200 aanschaffen met eventueel een i7 processor ...of toch gewoon gaan voor de AMD ryzen ?
prijs gewijs liggen ze niet echt ver uit elkaar (natuurlijk hangt het ervanaf wat je neemt héé zo rond de €1300 voor cpu, mobo , koeler en 32 gig geheugen )


Weet nu ook nietmeer of mijne win10 terug kan geactiveerd worden (vroeger verkochten ze die zo samen met een pc en ik denk dat dit zo was omdat ik de pc toen heb laten bouwen ...gebruikt klaar )
Dus eventueel een adres voor win 10 sleutels (legaal héé )

Ben nog niet zeker of ik een nieuwe ssd bijkoop want heb er nu ook eentje samen met een 1Tb ata schijf
(opnieuw installeren zou nu ook dat niet zijn omdat er infeite geen extra software of dergelijke opstaat , zelfs mijnen e-mail komt daar niet op toe ...)

Moest mijn oud plek nu de geest geven kan het zijn dat ik alles overzet )
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Socket 2066 zou ik niet nemen voor te gamen. Beter een i7 10700k of een AMD 5600X/5800X. 32GB RAM is meer als genoeg om te gamen. Zelfs 16GB is nog steeds genoeg, maar met 32GB zit je safe voor de toekomst. Als moederbord zou ik voor een Strix-F van ASUS gaan. Zowel voor Intel als AMD zit je goed met die reeks.

Heb je ook nog een videokaart nodig of heb je die al?
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Heb nu 2 g-force 970 in sli draaien en denk wel dat ze nog werken .

anders zo een g-force 3080 misschien . (Of 2)
 

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Idd, ik volg wat broodro0ster zegt. Nu qua moederborden is er natuurlijk veel meer keus. De TUF gaming series van Asus is ook goed bv. Moet vooral wat vergelijken qua features die je wil, extra I/o etc.

SLI is dood en niet ondersteund op de 3080 btw ;). Maar afaik kunnen jouw huidige GPU’s nog gewoon hun ding doen
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
als dat ne geldige win10 is op uw "oude" pc, kan je toch gewoon de key uit die pc halen en op uw nieuwe zetten? hier al meermaals gedaan zonder probs
btw, als ik iemand een plezierke kan doen met ne gtx 660 TI - anders containerpark een dezer :)
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Wel een slecht moment om onderdelen te kopen, geen Nvidia of AMD kaarten beschikbaar. De nieuwe AMD cpu’s zijn ook zeer slecht leverbaar en de oude zijn duurder geworden.
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
idd het is verschrikkelijk hoe weinig stock er is! af en toe via megekko zie je nog eens iets passeren maar :-s
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Hoe sli is dood ??????
Wist ik niet dat de 3080 geen sli ondersteunde ...maar zo ééntje doet het ook al goed heb ik begrepen (mor soit eerst eens kijken . ;) )

Kwestie van de win 10 Key , deze staat op de zijkant van de pc maar kan zo een OEM versie zijn geweest en als ik dan naar amd overstap zou het wel eens kunnen dat ze zeggen dat ze niet gaan heractiveren ...soit we zullen wel zien als het moment daar is en ik de SSB aansluit . ;) )

moest het amd worden zou ik deze combi nemen :
Ryzen 5900 cpu
Asus rog Hero wifi mobo
corsair 3200 32 GMB geheugen
Dark Rock 4 koeler (of het moest zijn dat wat nu in mijn kast steekt ook zal passen want als je de koelers opvraagd per bussnelheid staan daar gewoon dezelfde bij Alternate )

Voor de Intel :
I7 10700KF (met gpu ) cpu (de k is zonder gpu en maar €10 goedkoper )
Mobo de Asus max Hero z490 (met wifi) (asus prime Z490 staat nu in korting bij Alternate maar heeft blijkbaar geen wifi aan boord , speel nu ook nog bekabeld maar de kabel ligt hier onder de mat . ;) )
Geheugen G-Skil 32 GB (of ook gewoon die Corsairs 3200 erop knallen en dat ze dan wat minder snel kunnen maakt niet echt uit . ;) )
en dezelfde koeler ....

alles bij Alternate , is niet ver van mijn deur en kan dan alles zelf afhalen .
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Ga je extreem overclocken??? Anders is dat moederbord echt weggegooid geld.
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Nee , normaal niet , die tijd ligt al ver achter mij dat het allemaal ultra snel moet gaan .

Wat stel je dan voor ?
Moet wel wifi en sli ondersteunen .
Geluid maakt niet echt veel uit want gaat toch via HDMI naar de processor . ;)
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Met wifi EN sli schiet er inderdaad niet veel meer over buiten de zeer dure moederborden :oops:
Zonder sli zou ik voor de X570 TUF gaming gaan, zonder wifi voor de Asus X570 Prime Pro.
In normale omstandigheden zou ik zeggen, dump je videokaarten en ga voor een 3080, maar helaas is er echt niets in stock.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Philip

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Alléé , poging 2 dan :

Het zal amd worden dus .
CPU : ofwel de ryzen 9-3900X (12 cores) ofwel de Ryzen 7-3800X (8 cores ) ...prijsverschil is €100 in voordeel van de 3800X (afgeprijsd op Alternate )
Mobo : ofwel de Asus Rog crosshairVII wifi ofwel de Asus Rog strix 570E (pak goedkoper maar pre order )
geheugen : corsair DDR4-32Gb cl16

Koeler : blijkbaar worden die cpu’s met koeler geleverd en zouden deze nog vrij goed werken en anders eerst kijken of dienen oude daar niet oppast .
Dus overklokken gaat waarschijnlijk niet gebeuren ook geen waterkoeling .

Verschil tussen de 12 cores of de 8 cores (lagere verbruik en daardoor misschien betere temperaturen ) zou je dat merken ?
Als ik het goed heb heeft de intel cpu die ik nu gebruik maar 4 cores dus ga er altijd wel op vooruit denk ik dan ...(en speel nog altijd in 1080P)
en als dan de grafische kaarten goed verkrijgbaar zijn en de prijzen dus op normaal niveau komen ....upgraden .


Heb zo snel eens uitgerekend dat met het crosshair mobo het systeem met de 9300 op €1072,90 en met de 3800 op €972,90 zou komen .
Met strix mobo zou er nog €150 vanaf gaan maar zoals gezegd pre order ....wanneer heb je het dan. ?
 
Laatst bewerkt:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
voila , heb mijn materiaal besteld .
denk binnen een goede 10 dagen alles te hebben ...mobo was uit stock en cpu ook .
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Het is geworden :
Ryzen 9 9300 X
Asus rog crosshair wifi (wifi en sli )
Corsair DDR4 32 Gb kit (CL16)
en dan toch maar een dei dark rock 4 koeler bij besteld . ;) (misschien toch de cpu een beetje opkrikken . ;) )
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Philip

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Mooie aankoop. De B550 Strix-f was ook voldoende geweest, maar als budget hebt dan maakt het niet veel uit :p

Een 3080 gaat je sli 979’s wegblazen, maar die kan je later eens upgraden. Momenteel toch geen stock.
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Vandaag om mijne rommel geweest .
Wel met een kleine aanpassing .
Moederbord was dus niet aanwezig en bleek dus nietmeer bestelbaar of ze wisten niet wanneer .
Heb dan maar de Rog Strix X570-E gaming in de plaats genomen en dan met den overschot en een kleien bijleg nog een extra M2 SSB genomen .
De Samsung 980 PRO 1 TB ..benieuwd wat dat gaat geven .
Misschien beter win op die schijf zetten en volledig opnieuw beginnen ....(eens zoeken achter een recente download voor win 10 ;) )
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Tja 400€ plus betalen voor een Ryzen 9 9300 X CPU ... maar een licentie van Windows 10 is dan weer véél te duur of wat? 😙

Nu Windows 10 zou ik ook niet willen aankopen zu ;)🤣
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Dat kost toch bijna niets meer en de download doe je via de Microsoft creation tool.
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Bedoel wel een officiële downlaod héé .....ge kunt die toch downlaoden en dan gewoon activeren met een key ....

gelijk christof zegt ...key kan ik nog altijd online aankopen is de kost nu ook niet echt héé ... :p
maar eerst eens proberen met de officiële key die ik nu heb ...is gene Mac Zenne . :p