• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Overige AC Infinity AIRCOM T8 review

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Iedereen in het Home-Theater wereldje kent het probleem wel, je receiver wordt na intensief gebruik toch wel (zeer) warm. Hoewel warmte afgifte normaal is, kan overdreven warmte de levensduur van de componenten serieus inkorten. De oplossing zou simpel zijn: Je knutselt een 12v pc-ventilator aan een usb kabel en je sluit deze aan, maar dan moet je telkens opstaan voor deze keer op keer in steken en vervolgens terug uitrekken.



Airco voor Home Theater systemen:

Het Amerikaanse bedrijf, AC Infinity heeft voor dit probleem verschillende producten op de markt uitgebracht en vandaag bekijken we het high-end model, de Aircom T8 van dichtbij. Je kan dit systeem het beste vergelijken met een Airco in huis: Je stelt een gewenste temperatuur in en vervolgens slaat deze aan om het huis, en in dit geval, de receiver onder de ingestelde temperatuur te houden.



Gebruik:

Je wenst de receiver onder de 40 graden te houden? Je selecteert de ‘auto’ modi en stelt de temperatuur vervolgens op 40 graden in. De Aircom T8 zal vanaf 40 graden of meer de ventilatoren inschakelen om vervolgens deze terug uit te schakelen als de temperatuur 2 graden onder de limit wordt bereikt. Er is ook de optie om bij een ingestelde temp een alarm toon te laten afgaan om jouw aan te geven dat het té warm is geworden.

Geluid:

Ik denk dat geluid voor de meeste mensen wel de grootste vraag is, want niemand heeft graag tijdens zijn film een haardroger in de HT-ruimte staan. Dit model loost zijn warmte aan de achterkant van het toestel door gebruik te maken van 3 120mm blower fans en dit zijn zoals iedereen wel weet niet de stilste. Gelukkig kan je de snelheid naar wens aanpassen en indien de fans op ‘snelheid 1’ draaien, zijn deze op 3 meter zo goed als niet hoorbaar in een open ruimte. Vanaf ‘snelheid 2’ en zijn de ventilatoren hoorbaar.

In de onderstaande youtube video cycle ik even door alle snelheden heen en hoor je de fans duidelijk sneller gaan.. Om uiteindelijk te eindigen bij een haardroger.


Foto's:
IMG_20180625_150153074.jpgIMG_20180625_151111200.jpgIMG_20180625_151228423.jpg

Er zijn ook twee USB poorten waardoor je andere AC infinity systemen kan koppelen, zoals bijvoorbeeld een in-en-out take fan die ook pas aangaan bij de gewenste temperatuur.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Joske007

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Ik vrees dat de daadwerkelijke impact op de chips in de receiver minimaal tot verwaarloosbaar zal zijn. Maar... het blijft leuk speelgoed :).
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Het is ondertussen een maand geleden dat ik dit toestel heb aangekocht en dus tijd voor een kleine update! Deze warme periode is hét moment om het toestel goed te kunnen hebben testen en het is wel degelijk nodig. Na een kijksessie van meer dan 4 uur slaat het toestel, dat op 35 graden staat ingesteld sneller en sneller aan en gaat de temp ter hoogte van de sensor nooit hoger dan 35 graden. De lucht die er langs achteren uitkomt is wel degelijke warm te noemen.

De ventilatoren zijn lichtje hoorbaar op zo'n 3 meter afstand, maar ze komen op stand 1 nooit boven de film uit op een gematigd volume en draaien hoogstens 30 tot 60 seconden om 2 graden af te koelen.

Ik heb het toestel ook eens open gegooid en het bestaat uit drie simpele 12 volt fans die elk 92mm zijn. Het enige nadeel is dat de outflow van de fans niet gescheiden is met een stukje plastik, waardoor de outflow van elke fan door elkaar loopt en dit zorgt wel voor wat meer lawaai. Ik heb dit opgelost door kartonnen reepjes tussen elke fan in te plaatsen. Airflow is nu veel beter en stiller, althans dat vind ik.

krikri krikri De chips zullen er wel tegen kunnen, ja. Maar het toestel wordt tenminste niet té warm. Ik ben vrij zeker dat het >45 graden zou kunnen halen tijdens lange sessies met zo'n warme omgevings temps als het koelsysteem afstaat.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Joske007