• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

advies AV receiver nieuw/2dehands

elias

Member
20 mei 2014
33
1
11
Dag

Ik ben al een tijdje opzoek naar vervanging voor mijn Pioneer VSX-527, deze heb ik enkele maanden geleden verkocht samen met mijn eerste set speakers. Tot nu vooral 2de hands gekeken maar had gedacht dat er meer te koop zouden komen door Dolby Atmos, 4K, HDMI 2.0,... Tuurlijk kan niemand dit voorspellen maar zou het de moeite zijn om nog enkele maanden te wachten om mooie 2de hands te kopen, maw komen er de komende maanden nog nieuwe ontwikkelingen uit waardoor mensen 'oude' receiver zouden vervangen?

Nu ben ik dus voor nieuwe aan het rondkijken omdat ik niet echt iets vind 2de hands. 4K, HDMI 2.0, Atmos,... is niet nodig voor mij. Het is voor een 5.1 opstelling aan te sturen(vorige speakers van Xenomorph) : Front: Focal Chorus 726V Center: Focal Chorus CC 700V Surround: 'build van Xenomorph' Subwoofer: SVSound PB13-Ultra Voor een nieuwe had ik budget van rond 1000 euro in gedacht, weet niet of dat voldoende is om deze set deftig te kunnen aansturen. Was wel tevreden van mijn eerste pioneer. Kwam wel te kort als ik deze set eens luid wou laten gaan maar uiteindelijk bij gewoon gebruik(volume op de helft) was ik wel nog tevreden. Probleem was dus dat er niet echt overschot was kwa vermogen.

Gebruik: Muziek(stereo) - 30% Games - 50% Films - 20%

Wat ik ben tegengekomen in dit budget: Marantz SR6009 Pioneer SC-2024 Onkyo TX-NR838

Wat zouden jullie aanraden? Iemand ervaring met een van deze? Op wat moet ik letten om deze focals goed aan te sturen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Als je nog wat kan wachten, verkoop ik wel mijn marantz,
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ik denk vooral dat na de zomer (september/oktober) er veel mooie 2de hands toetsellen op de markt zullen komen, dan komen meestal de 2015 modellen uit en bijvoorbeeld gebruikers (zoals ik) die DTS:X ook willen en geen update krijgen voor hun bestaand toestel zullen deze dan verkopen. Maar de vraag is of je zo lang wilt wachten.

Uit het lijstje dat je daar opnoemt is de Marantz wel de betere - vooral door Audyssey XT32 en deze heeft meer dan genoeg power om je focals aan te kunnen sturen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

elias

Member
20 mei 2014
33
1
11
Skank zei:
Als je nog wat kan wachten, verkoop ik wel mijn marantz,
Ik kijk ook nog verder 2de hands, wel alleen maar op dit forum en htforum. Toch iets meer zekerheid dat er geen abnormale defecten aan zijn. Je mag gerust laten weten als je een betrouwbare weet te koop staan of zelf een verkoopt
1f609.png
Ik kan gerust nog wachten, zal nu niet op die enkele weken komen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Hoe lang kun je wachten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
luckske zei:
Uit het lijstje dat je daar opnoemt is de Marantz wel de betere - vooral door Audyssey XT32 en deze heeft meer dan genoeg power om je focals aan te kunnen sturen.
Diene Marantz heeft Audyssey XT zie ik. Volgens mij is het enkel de SR7009 die XT32 heeft.

De Denon X4100 past misschien wel binnen je budget? Al zal deze waarschijnlijk geen DTS:X krijgen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

elias

Member
20 mei 2014
33
1
11
Hoe lang kun je wachten?
Voor een goede 2de hands deal zou ik gerust wachten tot het eindejaar. Probleem is denk ik als er dan 2de hands toestellen aangeboden worden die maar enkele euro's minder kosten dan de nieuwe met alle toeters en bellen(die ik nu zeker niet zal gebruiken) ik dan toch voor een nieuwe zou gaan. maw: kan moeilijk beslissen. Vind het zonde dat ik nu weer tv luidsprekers gebruik als ik zo'n speakers heb staan
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
broodro0ster zei:
Diene Marantz heeft Audyssey XT zie ik. Volgens mij is het enkel de SR7009 die XT32 heeft.
Ahja! Dat was ook inderdaad degene ik voor ogen had. Ik denk dat ge die misschien bij Marcel wel rond de 1000 zult kunnen krijgen nu? Ik zou HC-Hifi eens mailen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Idd, bij de Marcel zal die wel rond de 1000euro zitten. Ik zou is mailen Elias
263a.png
Ook al je een Denon wilt, zul je daar aan het goedkoopste adres zitten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik zal wel geen 1000 euro vragen :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Marantz sr 6007 Wanneer? Is te zien hoeveel ik moet bijleggen
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

elias

Member
20 mei 2014
33
1
11
Skank zei:
Marantz sr 6007 Wanneer? Is te zien hoeveel ik moet bijleggen
Heb eventueel wel interesse, wat vraag je er voor? Zou ideaal zijn mocht ik 2de hands een soort van 'overgang' receiver vinden tot wanneer ik ooit in een andere, ruimere, ruimte mijn materiaal zou kunnen zetten en ik meer over al deze technologieën kennis heb.
 
Laatst bewerkt door een moderator: