• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Advies gevraagd nieuw geluidsysteem!

Kevin86

Member
4 mrt 2018
9
2
6
Ik zoek een?
5.1 receiver systeem met Hdmi aansluitmogelijkheden.

budget?
1000€+- Nu wil ook altijd wel iets meer geven als dit echt de moeite zou zijn, mag ook altijd goedkoper.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om
Vooral Films/Series in mooi geluid te kunnen bekijken/luisteren op mijn Sony KDL-50W805B.

Momenteel heb ik een oude Yamaha HTR-6130 die ik sinds 2006/2007 heb.

En verder wil ik er men PS4pro en digitale tv decoder voor gebruiken

Wat heb je zelf al gevonden?
Meerdere dingen, maar kan niet een keuze maken omdat ik twijfel tussen terug 5.1 met receiver. Of een degelijke soundbar met surround speakers bij.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat zou een mooie upgrade zijn? van men huidige Yamaha HTR-6130. Zelf zit ik in een kleine ruimte max afstand tot tv is 2/3 meter.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Kijk eens hier.....https://www.hificorner.nl/audio-hi-...eivers/#AFILTER_ENABLE&sort=default&mode=grid

Imo bieden yama, denon, marantz heel vergelijkbare kwaliteit, keuze kan je meer laten afhangen van persoonlijke smaak & platform.
Voor 1000 euro kan je reeds een goede middenklasser kopen. Wil je je receiver lange tijd meegaat kijk dan na of ze gebruik maken van de meest recente HDMI standaarden. Mischien ook niet onbelangrijk is het aantal hdmi poorten op de receiver alsook netwerkvoorzieningen

Wil je de receiver enkel gebruiken voor tv &film, of ook muziek en muziekstreaming?
 

Kevin86

Member
4 mrt 2018
9
2
6
Wil je de receiver enkel gebruiken voor tv &film, of ook muziek en muziekstreaming?
Enkel Tv/Films en series. Muziek beluister ik veel op men Pc, en heb dit ook nooit gedaan op de Yamaha. Dus echt gewoon voor films/series en soms wat Ps4.
 

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Zoek je enkel een receiver of receiver met luidsprekers en subwoofer?

Als je met luidsprekers zoekt, zijn er restricties qua formaat luidsprekers? Je hebt bijvoorbeeld vaak mooie kits met de Jamo S426 zuilen.
 

Kevin86

Member
4 mrt 2018
9
2
6
Zoek je enkel een receiver of receiver met luidsprekers en subwoofer?

Als je met luidsprekers zoekt, zijn er restricties qua formaat luidsprekers? Je hebt bijvoorbeeld vaak mooie kits met de Jamo S426 zuilen.
Liefst idd met luidsprekers en woofer. Nu het formaat maakt mij niet veel uit, ze moeten goed geluid weergeven. En als ik daarom van die grotere speakers moet nemen dan ben ik hier bereid voor.
 

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Dan zou ik misschien eens kijken naar deze combinatie: Jamo S426 HCS 3 + Yamaha RX-V481 voor 730 euro een zeer mooie set. Je kan de Jamo's soms ook in promotie vinden op andere plaatsen.

Ik heb de Jamo's vroeger zelf gehad en altijd tevreden van geweest, nu spelen ze bij vrienden met een gelijkaardige Yamaha en dat speelt mooi samen. Het enige wat ik nog echt zou aanraden is een subwoofer hier bij te kopen om volop te genieten van films en muziek.

En wil je echt de beste bang for buck dan kan je kijken naar de SVS PB1000 - dat is een zeer goede sub, maar aan 550 euro kom je hiermee wel boven je budget van 1000 euro uit. Of misschien dat A*Brand NewBox A*Brand NewBox nog wel een goede subwoofer heeft of weet.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Kevin86

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Ik heb hier nog een oude yamaha staan v473 die mag weg voor een spotprijsje dan heb je ook meer budget over voor je speakers
 

Kevin86

Member
4 mrt 2018
9
2
6
Dan zou ik misschien eens kijken naar deze combinatie: Jamo S426 HCS 3 + Yamaha RX-V481 voor 730 euro een zeer mooie set. Je kan de Jamo's soms ook in promotie vinden op andere plaatsen. En wil je echt de beste bang for buck dan kan je kijken naar de SVS PB1000 - dat is een zeer goede sub, maar aan 550 euro kom je hiermee wel boven je budget van 1000 euro uit. Of misschien dat A*Brand NewBox A*Brand NewBox nog wel een goede subwoofer heeft of weet.

Die combinatie ziet er mij idd een mooi setje uit. En is die Yamaha ook toekomst gericht nog goed? wat is je mening over deze https://tweakers.net/pricewatch/776833/denon-avr-x1400h/specificaties/ iets goedkoper ook. En ik lees ook veel loof over de Q-Acoustic 3020 speakers. verder zag ik ook deze Teufel set https://www.teufelaudio.nl/home-cinema/ultima-40-surround-5.1-set-p16983.html zou deze met combo Yamaha RX-V481 ook goed zijn? dan kom ik op een 1280,99€ dat wil ik indien echt de moeite wel overwegen of in combo met Denon avr-x1400h? Alvast bedankt voor de info.

Ik heb hier nog een oude yamaha staan v473 die mag weg voor een spotprijsje dan heb je ook meer budget over voor je speakers
Liever koop ik alles nieuw. Ben nooit voorstander geweest van 2dehands, niets persoonlijk bedoeld natuurlijk.
 

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
De Denon gaat iets meer future proof zijn dan de Yamaha, doordat deze ook Dolby Vision ondersteunt. Dat is interessant als je denkt dat je volgende TV een LG OLED gaat worden. Natuurlijk is future proof altijd beetje relatief in deze snelle ontwikkelende markt.. ondertussen is ook HDR10+ aangekondigd en daar kunnen geen van beide dan weer mee overweg. Misschien via een firmware upgrade, maar dat weet ik niet.

Qua luidsprekers is het moeilijk om te zeggen wat goed gaat klinken en is vrij persoonlijk. Wat ik je wel kan zeggen is dat de SVS PB-1000, de subwoofer van het Teufels set helemaal van de kaart veegt en véél meer gaat bijbrengen aan de filmervaring.

Voor de beste prijs bij Denon toestellen kan ik je ook altijd aanraden om even een mailtje te sturen naar Marcel van H&C Hifi... de prijs gaat je aangenaam verassen t.o.v andere shops ;)
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Kevin86

Kevin86

Member
4 mrt 2018
9
2
6
De Denon gaat iets meer future proof zijn dan de Yamaha, doordat deze ook Dolby Vision ondersteunt. Dat is interessant als je denkt dat je volgende TV een LG OLED gaat worden. Natuurlijk is future proof altijd beetje relatief in deze snelle ontwikkelende markt.. ondertussen is ook HDR10+ aangekondigd en daar kunnen geen van beide dan weer mee overweg. Misschien via een firmware upgrade, maar dat weet ik niet.

Qua luidsprekers is het moeilijk om te zeggen wat goed gaat klinken en is vrij persoonlijk. Wat ik je wel kan zeggen is dat de SVS PB-1000, de subwoofer van het Teufels set helemaal van de kaart veegt en véél meer gaat bijbrengen aan de filmervaring.

Voor de beste prijs bij Denon toestellen kan ik je ook altijd aanraden om even een mailtje te sturen naar Marcel van H&C Hifi... de prijs gaat je aangenaam verassen t.o.v andere shops ;)
Ok bedankt en is het wachten op HDR10+ de moeite waard?
 

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Q Acoustics is zondermeer een goede keuze inzake budget/kwaliteit.
Als ik een tip mag geven, hou het op compacte speakers icm een subwoofer. Maar om binnen je budget een goede sub vinden die nieuw is, lijkt me niet evident.
Een goede 2dehandse receiver kan je vaak heel goedkoop vinden. En dan moet je niet naar de basismodellen kijken.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Kevin86

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ok bedankt en is het wachten op HDR10+ de moeite waard?
Dat is moeilijk te zeggen - HDR10+ gaat HDR10 vervangen om de directe concurrentie met Dolby Vision aan te gaan. Dolby Vision heeft een voorsprong met dat er al films met Dolby Vision uit zijn en dat LG, Sony en Apple dit reeds ondersteunen - terwijl HDR10+ op dit moment vooral Samsung, Panasonic en Warner Bros is en de films later dit jaar uitkomen. Qua techniek is Dolby Vision nog nets iets beter dan HDR10+, maar HDR10+ is Open Source - dus geen licentie kosten voor productie.

Er is ook nog HLG (Hybrid Log Gamma), maar dat is vooral gericht op TV geloof ik en beide receivers ondersteunen dit al.

Dus het kan zijn dat Dolby Vision en HDR10+ altijd langs elkaar gaan opgaan of dat er maar eentje van de 2 overblijft. Vermoedelijk het eerste. Tot er weer een nieuwe variant uitkomt...

Als je van plan bent op korte termijn een nieuwe TV aan te schaffen en je weet dat het bijvoorbeeld een Sony of LG wordt, dan is de Denon prima want deze ondersteunt Dolby Vision. Samsung en Panasonic kiezen voor HDR10+ en dan kan je best wachten. Ik vermoed dat de nieuwe lichting receivers allemaal wel HDR10+ zullen ondersteunen.

Voor je huidige Sony TV maakt het type receiver niet uit, deze kunnen alles aan wat je TV aan kan.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Kevin86

Kevin86

Member
4 mrt 2018
9
2
6
Dat is moeilijk te zeggen - HDR10+ gaat HDR10 vervangen om de directe concurrentie met Dolby Vision aan te gaan. Dolby Vision heeft een voorsprong met dat er al films met Dolby Vision uit zijn en dat LG, Sony en Apple dit reeds ondersteunen - terwijl HDR10+ op dit moment vooral Samsung, Panasonic en Warner Bros is en de films later dit jaar uitkomen. Qua techniek is Dolby Vision nog nets iets beter dan HDR10+, maar HDR10+ is Open Source - dus geen licentie kosten voor productie.

Er is ook nog HLG (Hybrid Log Gamma), maar dat is vooral gericht op TV geloof ik en beide receivers ondersteunen dit al.

Dus het kan zijn dat Dolby Vision en HDR10+ altijd langs elkaar gaan opgaan of dat er maar eentje van de 2 overblijft. Vermoedelijk het eerste. Tot er weer een nieuwe variant uitkomt...

Als je van plan bent op korte termijn een nieuwe TV aan te schaffen en je weet dat het bijvoorbeeld een Sony of LG wordt, dan is de Denon prima want deze ondersteunt Dolby Vision. Samsung en Panasonic kiezen voor HDR10+ en dan kan je best wachten. Ik vermoed dat de nieuwe lichting receivers allemaal wel HDR10+ zullen ondersteunen.

Voor je huidige Sony TV maakt het type receiver niet uit, deze kunnen alles aan wat je TV aan kan.

Ok bedankt voor deze uitleg, Nu kan ik al wat verder beslissen en vergelijken.

En idd ik heb wel interesse om binnen 2 jaar ofzo wel richting een nieuwe Tv te gaan. Dit zal 9/10 terug een Sony worden met minstens 4K. Ben er nog niet uit of Oled een goede keuze is, ik lees dat er inbranding gevaar is enz.
 

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Wanneer je een krachtige sub zoekt, nieuw, kan ik je ook Earthquake adviseren. Minder bekend in Europa en online omdat het bij uitstek een 'installers gedreven' product is in de VS. Er wordt dan ook geen budget gespendeerd aan publiciteit gericht op consumenten.
Een FF12 advies €599 koop je nu tijdelijk en in combinatie met een Q Acoustics set aan sterk verminderde prijs. Idem voor de Supernova MK IV 12 die wat duurder is.
En extra scherp is meer dan -20% hoor.;)
 
Laatst bewerkt:
  • Vind ik leuk
Reactions: Kevin86

Kevin86

Member
4 mrt 2018
9
2
6
Ik ga idd voor die Q-Acoustic 3020 in combinatie met de Q-Acoustic 3090c gaan. Heb meer plaats voor boekenplank speakers dan vloerstaanders, en lees echt heel veel loof over die Q-Acoustic serie. Maar ik ga me alles in stukken aankopen, het is niet meteen dringend ofzo, en niet meteen een grote hap die weg is kwa budget dan. Men huidig systeem werkt ook nog wel tot dan maar is aan vervanging toe. Nu heb ik enkel nog een vraagje over de Sub, op andere fora raad iemand mij ook de SvS SB-1000 aan wat is het verschil tussen de SvS SB-1000 en SvS PB-1000?

En extra scherp is meer dan -20% hoor.;)

En waar zit het addertje ? :p ik wil maar zeggen ik koop al men stuff liefst volledig nieuw en in de doos heb met 2de hands en toonzaal aanbiedingen al slechte ervaringen op gedaan.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ik ga idd voor die Q-Acoustic 3020 in combinatie met de Q-Acoustic 3090c gaan. Heb meer plaats voor boekenplank speakers dan vloerstaanders, en lees echt heel veel loof over die Q-Acoustic serie. Maar ik ga me alles in stukken aankopen, het is niet meteen dringend ofzo, en niet meteen een grote hap die weg is kwa budget dan. Men huidig systeem werkt ook nog wel tot dan maar is aan vervanging toe. Nu heb ik enkel nog een vraagje over de Sub, op andere fora raad iemand mij ook de SvS SB-1000 aan wat is het verschil tussen de SvS SB-1000 en SvS PB-1000?



En waar zit het addertje ? :p ik wil maar zeggen ik koop al men stuff liefst volledig nieuw en in de doos heb met 2de hands en toonzaal aanbiedingen al slechte ervaringen op gedaan.
De SB-1000 is een gesloten subwoofer. De PB-1000 is gepoort. De gepoorte versie heeft meer output in de lage frequenties. Het nadeel van de gepoorte is dat hij groter is.
Sommige zeggen ook dat de gesloten subwoofers strakker spelen, maar ik heb geen idee als dat bij de SB vs PB-1000 ook zo is.

Ik heb vroeger nog de SVS PB-1000 gehad en ik was daar zeer tevreden over.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Kevin86

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Earthquake Supernova werkt met het principe van 1 actieve en 1 passieve driver. Voordeel tov een gepoorte sub ... hij is (veel) kleiner. Voordeel tov een gewoon gesloten sub ... hij geeft meer output.
Nadeel?:rolleyes:... er is geen nadeel, het beste van 2 werelden.:cool:
Dat wil ook zeggen dat hij iets minder strak is in het laag dan een gesloten en iets strakker tov een gepoorte. Volgens velen de ideale mix voor HT.

Uiteraard kan je de sub testen en retourneren als hij niet zou bevallen.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Kevin86

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
En waar zit het addertje ? :p ik wil maar zeggen ik koop al men stuff liefst volledig nieuw en in de doos heb met 2de hands en toonzaal aanbiedingen al slechte ervaringen op gedaan.

Denk dat A Brand NewBox wel vaker leuke aanbiedingen heeft ;-)
Ik heb daar mijn NAD receiver gekocht voor een mooie prijs en die zat gewoon nieuw in de doos. Ik heb daar erg goeie service gehad, dus kan hem alleen aanraden.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: A*Brand NewBox

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Earthquake Supernova werkt met het principe van 1 actieve en 1 passieve driver. Voordeel tov een gepoorte sub ... hij is (veel) kleiner. Voordeel tov een gewoon gesloten sub ... hij geeft meer output.
Nadeel?:rolleyes:... er is geen nadeel, het beste van 2 werelden.:cool:
Dat wil ook zeggen dat hij iets minder strak is in het laag dan een gesloten en iets strakker tov een gepoorte. Volgens velen de ideale mix voor HT.

.

Effe eerlijk blijven he... Nadeel is dat het niet makkelijk is om zowel de pasieve als actieve driver perfect synchroon te laten bewegen. Deze configuratie wordt vaak gebruit om te besparen op de konstructie van de luidspreker kast.