• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Receiver Advies voor nieuwe receiver

Gman

Member
24 mrt 2020
8
1
6
53
hallo, daar mijn oude receiver (Panasonic SA-HE7) de geest heeft gegeven, zou ik graag wat advies inwinnen welke receiver ik nu best zou kopen. Hij staat in de woonkamer en dient nu om radio te luisteren en de 5.1 voor de TV ( LG 55LA7408) te bedienen.
We hadden deze aangekocht als set met 5 speakers en een subwoofer. De speakers zijn allemaal 80 watt. De actieve subwoofer (sb-wa50) is denk ik 55watt.
Ik weet niet of deze boxen nog kunnen dienen en ik dan dus zo enkel een receiver moet kopen of dat ik beter een volledig nieuwe set zou kopen. We willen geen bombastische speakers in de woonkamer, die we nu heb staan op een voet en zijn eigenlijk maar 10cm x 20cm x 15cm.
DAB+ is een vereiste als ik toch een nieuwe koop, voor de rest weet ik het eigenlijk niet. Ik heb boxaansluitigen in de muren.
Qua budget heb ik geen idee wat dit tegenwoordig kost, laat ons zeggen rond de 1000€? Is dat haalbare kaart?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
1 000 euro enkel voor de receiver? Dat zal zeker geen probleem zijn volgens mij.

Maar jij wil misschien een volledige nieuwe set? Dus receiver + boxen?
 

Gman

Member
24 mrt 2020
8
1
6
53
Ik ben aan het kijken geweest en kwam op deze uit : Denon AVR-S650H
zou dat iets zijn?
ik was aan het twijfelen om een complete home cinema set te kopen, maar deze hebben bijna allemaal blu-ray ingebouwd. Dat is voor mij totaal overbodig. Voor mij is belangrijk; 5.1, dab+ , eventueel FM (zolang het nog duurt), bluetooth(?), USB, airplay, !... allee zoveel mogelijke media om muziek af te spelen en dan moet de tv netjes erop kunnen.
ik speel mijn films af via DLNA.
 

Gman

Member
24 mrt 2020
8
1
6
53
Ok, geen dab+ dan....
maar deze kan dan wel internet radio?
iemand anders suggesties?
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.515
157
66
Eigenlijk heb je dan niet nodig, je kan gewoon via de netwerk/kabel of WiFi luisteren naar radiostations. De kwaliteit van radio via het internet is beter dan dab+
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Gman

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
DAB+ is vooral handig voor in de wagen. Voor de toekomst dan.. Thuis luister ik eigenlijk bijna nooit naar radio, wel naar Spotify of via mijn platenspeler.

Als ik kijk naar je vereisten gaat dit geen probleem zijn voor de meeste, zelfs goedkopere receivers. Geen vereisten van codecs? Nieuwste codecs? HDMI 2.1?
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Gman

mjtechnics

New Member
22 feb 2020
11
0
4
57
Ik zit ook met hetzelfde dilema. Ik ga mijn Yamaha RX-V2067 vervangen.
Ben er nog niet uit welk merk nemen.
Ook budget van €1000.
Niet gemakkelijk als je al deze revieuws leest
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
All in one is gemakkelijk. Nadeel kan zijn als 1 element stuk gaat dat je alles moet vervangen.
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Ik zit ook met hetzelfde dilema. Ik ga mijn Yamaha RX-V2067 vervangen.
Ben er nog niet uit welk merk nemen.
Ook budget van €1000.
Niet gemakkelijk als je al deze revieuws leest

Is dat budget enkel en alleen voor de receiver of ook de speakers? Als je geen volledige atmos setup gaat maken, kom je al toe met een high-end 7.2 receiver. Als je voor Denon/Marantz zou gaan, neem dan een toestel met Audyssey MultEQ XT32.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Gman

mjtechnics

New Member
22 feb 2020
11
0
4
57
De woofers in mijn kolom speakers zijn aangesloten in bi-amp, dit moet ook terug zo zijn.
Niet gemakkelijk!
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.515
157
66
Heeft dat deze dagen nog voordelen? Kijk eens naar een video van Paul Mcrogan over het topic... eigenaar van PS audio, een bedrijf dat top end hifi materiaal maakt

 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Is een Yamaha aventage serie geen optie?

Interessante receiver! Vooral omdat hij ook wireless boxen ondersteuning biedt voor eventueel je surround boxen achteraan..

Dat is nog niet zo wijdverspreid in de receiver wereld volgens mij..
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.515
157
66
wireless surroundgeluid heb ik nog niet kunnen testen, musiccast echter wel, werkt heel goed en is heel betrouwbaar.

ze blijven ook nog steeds firmware updates uitvoeren dit 5 jaar na de oorspronkelijke release datum.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Lees ik ook in de reviews.

Binnenkort komt er nieuwe reeks uit. Dus het is goed mogelijk dat de huidige reeks goedkoper zal worden daardoor.

Leuk ook om te lezen dat de wireless goed is volgens die reviews. Want voor mij is het onmogelijk om draad te trekken naar achter voor een surround. Power is geen probleem. Daarom heb ik een Atmos soundbar maar door het recente opzoekwerk dat ik voor die receiver heb gedaan begint het toch weer te kriebelen om een 5.1 installatie aan te kopen.. Ga wel nog even wachten tot als de specs van de nieuwe reeks bekend zijn. Allicht zal het de eerste receiver op de markt zijn met hdmi 2.1.