• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Advies voor regiovrije UHD Blu-ray speler gevraagd

rakker

Member
19 feb 2013
219
2
21
Volgens het tijdschrift FWD is de Panasonic DP-UB9000 een absolute referentie UHD Blu-ray speler op dit moment. Maar hij is waarschijnlijk niet regiovrij.
Weet hier iemand of deze regiovrij te maken is of zijn er in deze prijsklasse (+/- 1100€) andere alternatieven die even goed zijn?
Ik weet dat de Oppo UHD spelers ook zeer goed zijn maar die zijn toch een 500€ duurder. Het budget ligt rond de 1000 euro.
 

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Voor gewone blu-rays regio vrij dan? UHD blu-rays zijn regiovrij.
 

rakker

Member
19 feb 2013
219
2
21
Ja voor gewone Blu-ray's ook. Ik wist niet dat 4k Blu-ray's sowieso regiovrij waren. Ik heb net een 4k Blu-ray bij Amazon Japan besteld en daar staat regio A/1 bij aangegeven.
Is dit dan een fout van Amazon? Zie hier
 

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Geen idee, waarschijnlijk hebben ze het over de meegeleverde Blu-ray? Die zal niet regiovrij zijn. UHD is volgens de officiele specificaties altijd regiovrij.

Maar de Panasonic gaat inderdaad niet regiovrij zijn voor gewone blu-rays en op dit moment zijn er volgens mij ook geen regiovrije mods voor helaas. Je kan misschien 220-electronics eens contacteren of ze geen zicht hebben of de Panasonic ooit regio vrij gemaakt zal worden volgens hun (ze lijken me wel kennis van zaken te hebben)? Maar op dit moment denk ik dat de Oppo's de enige zijn in die categorie, maar met dat Oppo de blu-ray speler markt gaat verlaten zullen andere hun plaats wel innemen vermoed ik.

Zou het geen optie zijn om zowel je BDP-103EU te behouden (als deze al niet regio vrij is) en de Panasonic er naast voor UHDs?

Trouwens, als je puur over HDMI zou spelen zou ik de UB820 ook in overweging nemen, enkel met analoog (muziek) ga je verschil horen met de UB9000. Ik heb momenteel de UB704 en zeer tevreden van deze speler (hoewel ik stiekem ook wel de HDR optimiser functie wil en de 820 daarvoor overweeg).
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Geen fout van Amazon rakker, want bij die release (en denk haast iedere 4K release) zit ook een gewone Blu-ray.
 

rakker

Member
19 feb 2013
219
2
21
Bedankt voor jullie commentaren, ik heb weer wat bijgeleerd. De Pana UB820 ga ik zeker eens bekijken en inderdaad ik kan mijn Oppo blijven gebruiken om gewone Blu-ray te kijken maar zit ik wel met 2 toestellen in mijn kast.