• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Alternatief voor Logitech Harmony One?

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Ik ben van plan om een nieuw universele AB aan te kopen en zoals de titel al zelf zegt, vroeg ik me af of er alternatieven zijn voor de Harmony One/Touch?

Zou toch graag eens iets anders willen zien dan de online software van de Harmony’s
dry.gif


Hoor helaas veel negatieve verhalen over de Harmony Touch, waarbij veel gebruikers liever de voorkeur geven aan klassieke knoppen op de AB.


Bedoeling is om de IR-commando’s te bundelen in een activiteit/macro en als meerwaarde zou een AB voorzien van RF een meerwaarde kunnen betekenen,

dus meer dan IR en RF, zou een universele afstandsbediening niet moeten kunnen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Die is er niet volgens mij.

The one and only
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
De Philips Pronto was voor mij de uber-AB, volledig programmeerbaar en ging stukken verder dan Logitech. Ging ja, want Philips is hier reeds een tijdje mee gestopt en heeft geen koper gevonden voor die divisie.


Die Pronto zat natuurlijk ook in een andere prijsklasse. Er zijn er nog wel in die prijsklasse maar merken schieten me nu helaas niet meteen te binnen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Die is er niet volgens mij.

The one and only
263a.png
Helaas is de Harmony One er niet meer en vervangen door de Touch.
De Philips Pronto was voor mij de uber-AB, volledig programmeerbaar en ging stukken verder dan Logitech. Ging ja, want Philips is hier reeds een tijdje mee gestopt en heeft geen koper gevonden voor die divisie.


Die Pronto zat natuurlijk ook in een andere prijsklasse. Er zijn er nog wel in die prijsklasse maar merken schieten me nu helaas niet meteen te binnen.
Jammer, was misschien een mooi alternatief geweest
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Kun je die one echt niet meer vinden? Lijkt me sterk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Is eigenlijk vervangen door de Touch, is er dan helemaal geen alternatief?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

xtian

Member
23 feb 2013
178
1
21
Heb nu de Touch, voordien de One. De One was zeker beter... Maar een waardig alternatief voor logitech is er volgens mij niet
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Heb nu de Touch, voordien de One. De One was zeker beter... Maar een waardig alternatief voor logitech is er volgens mij niet
Als je nu terug zou moeten kiezen begrijp ik nu, dat je liever dan terug een One zou willen ipv de Touch? Lees van vele gebruikers toch geen al te positieve verhalen over de bediening van de Touch
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

xtian

Member
23 feb 2013
178
1
21
Klopt : te vaak ongewild commando's door het kleinere formaat. One lag beter in de hand ook. Ik blijf positief over de AB, laat het ons "kleine minpuntjes"noemen
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Klopt : te vaak ongewild commando's door het kleinere formaat. One lag beter in de hand ook. Ik blijf positief over de AB, laat het ons "kleine minpuntjes"noemen
263a.png
Oké, bedankt voor de duidelijkheid
263a.png
Zal dan een op stock zijnde oude Harmony One moeten worden, of de Ultimate al is deze laatste wel prijziger. We zien wel is totaal niet dringend een 2de AB voor de zolderkamer
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

evilenko3

Member
13 nov 2013
31
0
9
Na het uitvallen van mijn oude pronto ben ik een tijd moeten terugstappen op een battery van remotes.Dan besef je maar al te rap wat je mist.Ik wou niet opnieuw in een duur avontuur belanden in de wereld van universal remotes en zocht iets dat kon draaien op een android of ipad. Na een paar mislukte pogingen met irule, kwam ik toevallig op roomieremote. Een tamelijke goedkope app op ipad, bruikbaar voor HT, etc...goede reviews... kortom toch maar eens proberen en ik moet toegeven op minder dan 1 dag had ik al mijn devices werkende, hier en daar nog wat knutselen en ik ben vrij dicht waar ik stond met de pronto, nog enkel mijn verlichting op X10 moet ik nog apart bedienen. Voor iemand die op zoek is naar een acceptabele oplossing en beschikt over een oude ipad heeft met roomie wel iets bruikbaars.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Zier er goed uit, helaas enkel een Apple app
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Een app op tablet of phone vervangt nooit een remote voor mij. Omdat je een remote blindelings kan gebruiken en een tablet niet, je moet altijd kijken waar je op klikt..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Kijk eens naar deze afstandbedieningen Alternatief is het misschien...? Volgens de handleiding <a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.universalremote.com/pdf/MX-900_Rev05_130822.pdf']http://www.universalremote.com/pdf/MX-900_Rev05_130822.pdf enkel te programmeren door een Pro....?   We highly recommend that you use a professional audio/video installer to program your MX-900 so you will be</strong>

<strong>able to enjoy all the benefits of the MX-900 as well as one touch operation via macros.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Myuremote voor ios

Idunno

Wel 32 euro
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ga je spijt van krijgen. Afstandbediening zonder hard buttons is een ramp.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Je hebt 2 afstandsbedieningen, waarvan 1 AB met hard buttons en 1 je eigen smartphone met de app. van Harmony.
 
Laatst bewerkt door een moderator: