• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Amazon fire tv 4k max

Skank

Well-Known Member
Gezien ik in een nieuwe ht (niet bij mij) een mediaspeler nodig heb.. ben ik op zoek.
En die zoektocht is niet makkelijk.
Weinig zin om 200+ euro te geven aan een shield die heel oud is..
Is er dan echt niets anders?
Ik had mn hoop op de nieuwe google tv streamer gezet maar helaas.
Geen (althans nu niet) hd audio passthrough.

IS er dan echt geen optie?
Vero enzo valt af wegens geen dolby vision en geef hd netflix..

Dus dan toch een shield?

Of voldoet de amazon fire tv 4k max?
Doet die alles ? dolby vision , atmos, dts x, dus audio passthrough?
4k?
Netflix etc
en dan nog eens emby ook?

Misschien is de nokia streaming box een oplossing?
OF de apple tv?

Doen die allemaal audio passthrough?

Laatst bewerkt:
Okay, goh wat dan wel he.. zo jammer. Shield pro is al zo dated... en veel te duur voor wat het is.
Vero 4k heeft geen netflix hd enzo..
Google tv streamer heeft alles behalve bitstream...
Of ik moet naar de shield tube gaan maar ook dated.
OF de nokia maar ben weigerachtig omdat ik het niet ken, en het laatste wat ik wil is iets aanraden en tot de conclusie komen dat het niet werkt. Of die amazon fire stick

Heb je die Ugoos AM6B Plus al eens bekeken, die doet wel DV. Geen idee hoe het zit met Netfilx. Waarom heb je trouwens DV ondersteuning nodig, een projector kan er niets mee?

Die ugoos ja...
Blijkbaar goe toestel, maar die doet dacht ik geen netflix...

DV , wel als je die niet hebt, heb je afschuwelijke kleuren, ik kan uit ervaring spreken met de vero

Dan download je de verkeerde, de meeste DV downloads zijn HDR10 compatibel en hebben geen probleem. Ik heb zelf ook een Vero 4 en Vero V.

- Fire cube 4k (3d gen)
- Nokia streaming 8010
- google tv streamer.
- amazon fire stick 4k max
- shield tube

Mijne shieldtv pro van 2019 doet perfect dolby vision. Ik gebruik Plex en de gekende streaming apps. Werkt perfect icm onze LG TV met DV ondersteuning.

Tweedehands moet je die wel voor een mooie prijs kunnen vinden. Denk dat de tube ook DV doet.

De tube heeft te weinig ram zeker.
Is 2019 de laatste versie?
Ik vind er 2
en

Misschien die laatste voor 100 euro

Ik weet niet meer het verschil tussen de 2 versies. Ikzelf heb de Pro, maar weet begot niet meer waarom. Je zou eens de verschillen moeten opzoeken.
2019 is inderdaad de laatste versie. 100euro lijkt me geen slechte deal.

EDIT: volgens Reddit is de Pro aangeraden als je zware bestanden wil afspelen. Zou allemaal wat vlotter werken. En hij throttled ook niet doordat er actieve koeling in zit.

Ik heb de pro en DV is idd geen probleem... Toch niet met Emby. Met Kodi kan het soms fout zijn. Maar mss is dat opgelost met de nieuwste release.

Ik gebruik Plex en DV werkt hier ook perfect. En ook met de streaming apps zoals Netflix, Disney+, AppleTV+ en Amazon Prime.

Problemen met automatic framerateswitching op de shield of niet? (in emby).
Of moet ik toch een tweede appletv voor netflix ed... ik vind da zo dom he

Ohja, ideetjes om verlichting slim te maken in een ruimte waar 0,0 domotica is...
Enkel voor de ht... gekoppeld met emby dus..
Enig idee hoe ik het zou kunnen doen?
Hue kun je vermoedelijk wel koppelen maar dan zit ik vast aan een hub ook, en weet ook nog niet of hij de lampen zal kunnen vervangen door hue en bovendien moet de schakelaar dan ook altijd aan...
Liefst misschien shelly, maar kzie dan niet direct hoe die te koppelen

Back
Bovenaan