• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Antimode - DSP ?

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Wie legt het eens uit voor me? Wat is antimode? Is een sub met DSP hetzelfde?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Een dsp (digital signal processing) is een toestel dat digitaal het signaal gaat aanpassen (logisch :p) Met behulp van een DSP kan je de frequentierespons van je subwoofer aanpassen.   Een antimode is een soort van DSP. Handig hierbij is dat het vrij automatisch de nodige correcties uitvoert, een beetje zoals audessey. Nadelig is dat je zelf geen persoonlijk aanpassingen kan doen (toch niet met de antimode die ik vroeger had).   Bij een andere DSP, zoals een behringer dsp, moet je zelf metingen maken en de DSP instellen. Dit vraagt wat meer werk en kennis, maar je kan de instellingen zeer nauwkeurig en persoonlijk instellen. Over het algemeen is dit ook een pak goedkoper als een antimode.   Belangrijk bij alle DSP
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik dacht dat een piek ook naar beneden een piek was
263a.png
niet dus. Dus een sub met DSP onboard kan interessant zijn
263a.png
Ofwel met een antimode werken
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Inderdaad, ik weet echter niet hoe ver de mogelijkheden gaan met een onboard-DSP.   Persoonlijk vind ik de antimode wel erg overpriced. De goedkoopste kost
 
Laatst bewerkt door een moderator: