• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Atmos speakers icm focals

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Het kriebelt nog steeds maar komt nu dichterbij.. Ofwel focal chorus ic 706v of deze http://www.monitoraudio.co.uk/products/cwt/cwt180 De MA zijn per speaker 25 euro goedkoper en gaan hoger en lager maar geen richtbare tweeter dacht ik

Dit icm mijn huidige set off course
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
http://www.monitoraudio.co.uk/products/trimless-100/ct180

Btw ik wil wel eens horen voor prijs voor u .wij hebben op MA best wel een marge
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ik heb de MA CWT160 als Atmos speakers en ze hebben een richtbare tweeter
1f609.png


Ben er wel tevreden van; het is een erg neutrale speaker en wat voor mij de doorslag gaf was dat ze niet heel hoog zijn en daarom gemakkelijk konden weggewerkt worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
idd ook een goede speaker. Verschil met cwt180 is wel best groot qua klankbody en inbouwdiepte is geenverschil enkel diameter mss nog een betere keuze
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Inderdaad, als je ze kwijt kunt ongetwijfeld kiezen voor de 180! Ik kon helaas niet groter met de diameter.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Als ik het hierzo lees, zouden jullie allemaal monitor audio preferen in de plaats van die focals icm mijn huidige focal set? Correct? Zijn die dan zoveel beter? Stoort het dan nietdat al de rest wel focal is? Zou het niet meer 1 geheel klinken?

Ik zie nu ook niet meer welke ik moet kiezen dan Cwt180 Ct180 Cwt160

Wat zijn de verschillen buiten de diameter bij 160 en 180?

Het moet wel een richtbare tweeter zijn, gezien de ene kant echt tegen mijn schuine kant van het plafond komt
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
ilstino" data-link="https://home-theater.be/topic/1990-atmos-speakers-icm-focals/?postID=43901#post43901"> idd ook een goede speaker. Verschil met cwt180 is wel best groot qua klankbody en inbouwdiepte is geenverschil enkel diameter mss nog een betere keuze </woltlab-quote> <woltlab-quote data-author="luckske zei:
Inderdaad, als je ze kwijt kunt ongetwijfeld kiezen voor de 180! Ik kon helaas niet groter met de diameter.
jullie spreken mekaar tegen? Luckske zegt kiezen vr 180 en ikstino zegt dat die160 mss wel betere keuze is? Of ben ik mis
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
nope luckske heeft 160 en we zeggen beide dat 180 beter is dan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
ilstino zei:
nope luckske heeft 160 en we zeggen beide dat 180 beter is dan.
cwt180 of ct180? Hebben beide richtbare tweeter? En kun je es antwoorden op de vraag ivm combinatie focals aub
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
cwt 180 omdat dit een neutrale speaker is met lekker veel Body . Terwijl het een geringe speakerdiepte heeft. Heeft ook een richtbare tweeter . In samenwerking met focals zal dit wel gaan
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Wel een ferm ding. 25cm diameter. Heb je een prijs hiervoor. De vraag is, zou dit beter klinken dan de foczld die in dezelfde lijn liggen? Ik krijg hier bitter weinig antwoord op. Anderen mogen dit ook beantwoorden aub

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Skank zei:
Wel een ferm ding. 25cm diameter. Heb je een prijs hiervoor. De vraag is, zou dit beter klinken dan de foczld die in dezelfde lijn liggen? Ik krijg hier bitter weinig antwoord op. Anderen mogen dit ook beantwoorden aub
Helaas ben ik geen gebruiker van Atmos. Wel had ik bij die enkele luisterdemo's de indruk dat de plafondspeakers niet zo dominant in geluidsweergave aanwezig zijn. Zeker niet om deze in dezelfde lijn van je huidige Focals te laten doorwegen.

Laat als test maar eens wat ruis via je reciever door je speakers lopen, je zal al zeer snel merken dat je center en rearsspeakers al geheel anders klinken tov je fronts.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Dus joske zou mùonitor audio dan preferen en wat extra "laag" meenemen. Bedankt voor je toevoeging, nog andere?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Skank zei:
Dus joske zou mùonitor audio dan preferen en wat extra "laag" meenemen. Bedankt voor je toevoeging, nog andere?
Welk laag? Laat je sub het zware werk maar voor z'n rekening nemen, want uit inbouwspeakers voor je Atmos moet je sowieso geen dieplaag verwachten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Dat weet ik wel, maar welke vd 2 zou je dan kiezen? Je zegt zelf eerst dat homogeniteit voor atmos niet zo'n belang heeft, wel dan veronderstel ik dat je voor de andere keuze zou kiezen, de monitor audio cwt180 , die dan bijkomend iets "lager" gaan
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ik speel nog steeds met die Boston Acoustics A25 als atmos speakers en eerlijk gezegd merk ik niet dat die een andere klankkleur hebben als mijn andere speakers. Terwijl als je naast elkaar zet in stereo, is het een wereld van verschil.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Akkoord, maar de vraag blijft dan, en die zou ik graag van meerdere mensen krijgen, welke dan uiteindelijk kiezen.. de focals of de monitor audio's
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Dolby zegt dit

Overhead speaker characteristics Dolby Atmos audio is mixed using discrete, full-range audio objects that may move around anywhere in three-dimensional space. With this in mind, overhead speakers should complement the frequency response, output, and power-handling capabilities of the listener- level speakers. Choose overhead speakers that are timbre matched as closely as possible to the primary listener-level speakers. Overhead speakers with a wide dispersion pattern are desirable for use in a Dolby Atmos system. This will ensure the closest replication of the cinematic environment, where overhead speakers are placed high above the listeners
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
157
66
Ik zou de Focal's nemen. Waarom zou je willen mixen met Focal en MA?
 
Laatst bewerkt door een moderator: