• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

bass shaker trilt niet/weinig

Bert Vandepitte

New Member
11 nov 2013
8
0
4
Goedenavond iedereen

Heeft iemand op dit forum ervaring met de aansluiting van bass shakers? Ik heb 2 Dayton Audio BST-1</strong> en de versterker <strong>Dayton Audio APA150 aangeschaft en geïnstalleerd zoals aangegeven werd in de handleiding.

Jammer genoeg trillen de bass shakers bijna niet voelbaar en dit zowel als ik ze in serie of parallel installeer...
Het vreemde is ook dat ze evenveel zachtjes trillen bij laag als ik de crossover op 50Hz zet of op 150Hz... Ik raak er maar niet wijs uit, ben er al uren mee bezig... Ook op internet is er bitter weinig user info te vinden hierover.

Op mijn versterker (luidsprekers, sub) heb ik een RCA-splitter gestoken die het signaal naar de subwoofer en naar de Dayton-versterker stuurt. De subwoofer werkt wel naar behoren, maar het lijkt alsof de Dayton-versterker niet sterk genoeg is (wat me zou verbazen...).

Misschien heeft iemand ervaring hiermee? Alvast bedankt!
Bert
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Is er misschien een crossover knop aanwezig op de versterker van de shakers? Indien dit zo is, moet je hem misschien volledig openzetten..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Bert Vandepitte

New Member
11 nov 2013
8
0
4
Hallo Demon, bedankt voor je snelle reactie. De crossover knop heb ik helemaal opengedraaid, zonder resultaat. Heb alles in mono aangesloten zoals opgegeven, maar het trillen is echt héél zwak. Ik voel me eerlijk gezegd bekocht door het hele systeem.
Nu maar even afwachten wat de technische dienst van Dayton Audio me te vertellen heeft...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Dit soort bass shakers werken helaas niet goed en blijkbaar is de Dayton dan nog de minste ook.
Als je echt iets wil voelen moet je een Clark Synthesis, Ibeam of Buttkicker nemen, maar die kosten natuurlijk meer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Bert Vandepitte

New Member
11 nov 2013
8
0
4
OK, bedankt. Ik heb lang zitten twijfelen, maar dan toch de fout gemaakt door de Dayton shakers te kopen... Bij deze raad ik ze dan ook af aan iedereen die eraan denkt ze aan te schaffen.

Over de versterker van Dayton Audio kan ik niets kwijt. Dat kan pas als ik een andere shaker koop en erop aansluit...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Als je ze online hebt gekocht, kan je binnen de 14 dagen afzien van uw aankoop en uw geld terug krijgen.
Ik zou dat doen en doorsparen voor beter gerief dan
 
Laatst bewerkt door een moderator: