• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Bitcoins

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik ben totaal , maar dan ook totaal niet mee met die wereld.
Ik ken er letterlijk de ballen van.

Levert dit werkelijk zo snel geld op?
Betrouwbaar?
Ik zag in een artikel dat Gert Verhulst zo zelf miljonair geworden is :p
Nu niet dat ik dat zou worden maar, makkelijker en vooral sneller sparen lijkt me wel leuk.
Nu zou ik dit inderdaad niet met hoge bedragen doen, te risicovol, maar toch.

Ik las over software "bitcoin trader" waarbij je quasi niks moet doen
COllega van me zegt dat "coinbase" veiliger is

Hoe staann jullie hierover?
Wie doet het?
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Nee, het is zo makkelijk als je laat uitschijnen.
Ja, tijdens bepaalde periodes kan je er heel veel aan verdienen. Denk daar aan de bull run 2e helft 2017. Maar je kan er even goed heel snel geld mee verliezen. En vergelijk dit helemaal niet met sparen. Dit is de beurs op de steroids. Begin 2018 had ik met bepaalde munten 50% winst op een dag en een paar maand later dikke verliezen 70%.

Je heb bots die voor jou traden, maar die bots moet je wel zelf gaan configureren en regelmatig bij tweaken. In bearish tijden moet een bot anders geconfigureerd worden dan in bullish tijden.

Coinbase is brol. Dure fees, maar wel makkelijk om uw euro's op uit te geven. Ik zou eerder naar Kraken kijken of andere alternatieven.

Dat Gert Verhulst er dikke winst mee gemaakt heeft, kan wel als hij daar eerder dan 2 jaar geleden geld heeft ingestoken. Maar toen was hij al miljoenair, dus die kan wel een risico aan.

Crypto is leuk en interessant, maar zeer risicovol. Steek er alleen geld in dat je kan missen, want morgen kan het weg zijn. Lees je goed in en gebruik je verstand. Hou er ook rekening mee dat die exchanges goed beveiligd zijn (2FA en dergelijk) en als je jezelf buitensluit zoals met de iPad, dan is je geld ook weg. En hetzelfde geld voor cold storage.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
crypto is anderS?
2fa , cold storage, allemaal termen die ik niet ken

en wat is die bitcoin trader dan

dit is niet hetzelfde als coinbace?

Kraken nog een andere?


Wat bedoel je met buitensluiten zoals met ipad?
Moet je pc dan ook dag en nacht aanstaan, of kun je die afsluiten?
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Crypto currency is een term voor munten gebaseerd op blockchain technology. Net zoals je zegt dat dollars, euro's, ponden, ... geld zijn. Bitcoin is de bekendste crypto currency.

2FA = 2 factor authentication.
Wordt gebruikt als extra beveiliging bovenop de standaard login. Gebruik ook voor iedere exchange een ander paswoord. Liefst een lang en random genereerd pw. Maar hou wel alles goed bij. Want ik heb een nogal slordige vriend die zich heeft buiten gesloten uit zijn account waar zo'n 1600euro op stond. Dat is al een jaar geleden en hij heeft er vrede mee moeten nemen dat hij dat geld nooit zal terug zien.

Cold storage
Je kan uw geld op een exhange laten staan, maar als die exhange gehacked wordt, hij gaat offline, failliet, ... dan ben je uw geld kwijt. Je kunt er voor kiezen om uw munten te transferen naar cold storage. Dat kan er een wallet zijn op uw PC, Telefoon, USB stick, Ledger of een A4 papierke. Dan is uiteindelijk maar een public en private key. Ben je er een van de 2 kwijt, dan is uw geld riebedebie. Let dus goed op wat je doet.
Uw PC moet niet 24/7 aanstaan hiervoor.

Bitcoin trader
Ken ik niet, maar jij spreekt volgens mij over een trading bot. Er zijn verschillende bots om te traden. Ik heb daar ooit eens naar gekeken en dat is echt nog ingewikkeld om winstgevend te configureren. Das niet gewoon installeren en cashen...

Coinbase
Platform waar je met euro's of dollar crypto aankoopt of verkoopt, maar aan slechte wisselkoersen. Er zijn beter alternatieven.
't is al een tijdje geleden dat ik nog geld heb gestort, maar ik deed het vroeger altijd via Kraken. Kraken is wel trager want tis via overschrijving en dan kan het een dag of 2-3 duren. Dus als je net wil profiteren van crash, dan kijk je beter elders.

Exchanges
Beurzen waar je met bitcoin (of soms euro/dollar) andere crypto munten koop (ook wel ALTS genoemd). Meestal gebruik je Bitcoin of Ethereum om alts te kopen.
Binance, Kucoin, Kraken, Bittrex zijn zo'n aantal exhanges waar ik op actief ben/was. Niet alle exhanges hebben de munten dat je wil.
Dat is net zoals ge naar de Delhaize gaat voor Wijn A en naar de Colruyt voor wijn B omdat de Delhaize wijn B niet verkoopt.

Ik raad u aan om eerst heel veel research te doen voor je uw zuur verdiende centjes in crypto steekt. Want als je niet weet wat je doet, kan het snel weg zijn. Die vriend van mij is een goed voorbeeld. Die heeft veel geld verspeeld door te FOMO'en op Ethereum begin 2018 en heeft zich daarna nog eens buitengesloten op een exchange. Ik denk dat hij ongeveer 3000euro is kwijtgespeeld op 6 maanden tijd.
Op het internet staat er heel veel informatie, dus lees je daar over in. En als je toch al wil beginnen, want al doende leer je, doe het dan met 100euro ofzo.
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Skank Skank , is een hoax .
Heb zo al mails gekregen en ook op faceboek dat die marc coeke of hoe noemt hem dat aanraad om al luierikkend veel geld te verdienen en dan al die verhalen die erbij horen....