• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

buttkicker gamer 2 groundloop probleem met subwoofer?

elias

Member
20 mei 2014
33
1
11
Hallo

Enkele maanden geleden kocht ik een buttkicker gamer 2. Mijn receiver heeft maar 1 subwoofer out dus ik gebruikte de splitter die bij deze buttkicker zat. Maar wanneer ik dus de buttkicker aansluit kwam er uit mijn vorige subwoofer een constant licht 'gebrom'(hoe je het ook kan omschrijven). Met mijn nieuwe subwoofer(svs pb13 ultra) heb ik deze opstelling nog niet durven uittesten om eventuele schade aan subwoofer te vermijden. Dus de buttkicker ligt nu al een paar maanden buiten gebruik alhoewel ik het een fantastisch toestel vind tijdens het gamen. Na wat opzoeken uiteindelijk wel een logische verklaring gevonden(denk ik toch), nl Ground loop: link 1 link 2 link 3 Zijn er hier nog mensen hier die dit probleem hebben gehad? Hoe heb je het opgelost? Lees dat er speciale kabels hiervoor zijn maar kan dit nergens vinden. Aan de svs zie ik dat er 'line out' uitgangen zijn(dit had mijn vorige subwoofer niet), kan ik daar eventueel eens de buttkicker op aansluiten? Zou een betere splitter eventueel het probleem oplossen?

Groeten Elias
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Wij hebben ongeveer hetzelfde aan de hand in de living, maar als we een LED strip insteken (op dezelfde verlengblok) - dan bromt de subwoofer ook. Hier is de kwaaddoener de slechte/goedkope adapter van de ledstrip.

Misschien kan je ook eens proberen door je buttkicker amp ergens anders in te steken dmv een verlengkabel?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

elias

Member
20 mei 2014
33
1
11
na verschillende zaken te hebben getest heb ik toch gevonden hoe ik dat brom geluid wegkrijg. De ButtKicker is nu aangesloten op de line out van de subwoofer ipv op receiver. En voor de zekerheid heb ik ook nog de voedingskabel van de buttkicker opgesneden en de 3de draad (ground) doorgeknipt, zo kan ik zeker geen ground loop meer hebben
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: