• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Canton movie 265

Vinny70

New Member
28 jan 2018
5
0
4
53
Iemand ervaring met het "Canton movie 265" home cinema systeem of met Canton
in het algemeen.
Ik ben op zoek naar een systeem met geen al te grote luidsprekers,
maar die toch degelijk geluid aflevert voor zowel film als voor gewoon muziek beluisteren.
Daarbij is mijn oog gevallen op deze set ter vervanging van mijn Bose accoustimass.
Of is dit een domme zet? Zou ik mij niet echt verbeteren?
Mijn rear luidsprekers, die niet van Bose zijn moeten vervangen worden.
Ik wil dat al mijn luidsprekers dezelfde zijn.
Of kies ik toch maar beter voor een paar degelijke rear luidsprekers?
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Uit ervaring weet ik dat Canton toch bijna over de gehele lijn scherp kan klinken, iets waar ik zeer overgevoelig aan ben.
Als dit je niet stoort, ga ervoor want dit Duitse merk kan je behoorlijk goedkoop scoren.

Een wat warmere speaker is het Duitse merk Heco, zeer betaalbaar met een prima prijs/kwaliteitsverhouding.
http://www.heco-audio.de/en/
 

johanegg

New Member
16 nov 2016
7
0
4
Iemand ervaring met het "Canton movie 265" home cinema systeem of met Canton
in het algemeen.
Ik ben op zoek naar een systeem met geen al te grote luidsprekers,
maar die toch degelijk geluid aflevert voor zowel film als voor gewoon muziek beluisteren.
Daarbij is mijn oog gevallen op deze set ter vervanging van mijn Bose accoustimass.
Of is dit een domme zet? Zou ik mij niet echt verbeteren?
Mijn rear luidsprekers, die niet van Bose zijn moeten vervangen worden.
Ik wil dat al mijn luidsprekers dezelfde zijn.
Of kies ik toch maar beter voor een paar degelijke rear luidsprekers?

kijk eens op de site van Orb. Front en center dubbel en rear enkel speelt al heel goed ( naar mijn mening stukken beter dan Bose ).
 

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Mij lijkt het toch geen grote stap vooruit. Vooral de subwoofer zal te kort schieten. Dat is zo'n typisch 'compound' modelletje waarbij het geluid voornamelijk geproduceerd wordt door de grote paspoort, aangedreven door een zeer zwak 'woofertje'. Typisch aan dat type 'subs' (die eigenlijk die naam niet verdienen want niet onder de 40Hz uitkomen) is een hoge output rond de poortfrequentie van 40Hz. Vandaar dat ze ook wel eens "one tone subs" worden genoemd.

Ik zou eerder kijken naar Q-Acoustics. De 3010 en 3020 modellen zijn zeer betaalbaar en klinken dan nog heel goed ook.
 

Vinny70

New Member
28 jan 2018
5
0
4
53
Mij lijkt het toch geen grote stap vooruit. Vooral de subwoofer zal te kort schieten. Dat is zo'n typisch 'compound' modelletje waarbij het geluid voornamelijk geproduceerd wordt door de grote paspoort, aangedreven door een zeer zwak 'woofertje'. Typisch aan dat type 'subs' (die eigenlijk die naam niet verdienen want niet onder de 40Hz uitkomen) is een hoge output rond de poortfrequentie van 40Hz. Vandaar dat ze ook wel eens "one tone subs" worden genoemd.

Ik zou eerder kijken naar Q-Acoustics. De 3010 en 3020 modellen zijn zeer betaalbaar en klinken dan nog heel goed ook.
Mij lijkt het toch geen grote stap vooruit. Vooral de subwoofer zal te kort schieten. Dat is zo'n typisch 'compound' modelletje waarbij het geluid voornamelijk geproduceerd wordt door de grote paspoort, aangedreven door een zeer zwak 'woofertje'. Typisch aan dat type 'subs' (die eigenlijk die naam niet verdienen want niet onder de 40Hz uitkomen) is een hoge output rond de poortfrequentie van 40Hz. Vandaar dat ze ook wel eens "one tone subs" worden genoemd.

Ik zou eerder kijken naar Q-Acoustics. De 3010 en 3020 modellen zijn zeer betaalbaar en klinken dan nog heel goed ook.
Bedankt alvast voor de info.
Ik had echter al iets anders in het oog.Namelijk een Cambridge set met 5x Minx 22+ sub X201.
Is dat beter?
 

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be

johanegg

New Member
16 nov 2016
7
0
4
Iemand ervaring met het "Canton movie 265" home cinema systeem of met Canton
in het algemeen.
Ik ben op zoek naar een systeem met geen al te grote luidsprekers,
maar die toch degelijk geluid aflevert voor zowel film als voor gewoon muziek beluisteren.
Daarbij is mijn oog gevallen op deze set ter vervanging van mijn Bose accoustimass.
Of is dit een domme zet? Zou ik mij niet echt verbeteren?
Mijn rear luidsprekers, die niet van Bose zijn moeten vervangen worden.
Ik wil dat al mijn luidsprekers dezelfde zijn.
Of kies ik toch maar beter voor een paar degelijke rear luidsprekers?

Heb to nu toe enkel in aanraking gekomen met een sub van Canton en, hoewel toch uit de hogere reeks van Canton, toch een tegenvaller. Veel knopjes maar het bereik blijft ondermaats. Als je van het geluid van bose houd dan is dit een waardige opvolger maar wil je upgraden dan toch beter wat verder zoeken. Dan denk ik eerder aan de Mass reeks van Monitor Audio ofwel, als je naar kleinere satelietspeakers zoekt is Orb ook een waardig alternatief.