• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Cinedream Home Cinema Happening editie 2018

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Als alle projectoren nog spelen kan je inderdaad misschien nog de verschillen eruit halen. Als er nog maar 1 projector speelt, weet je dan ook welke?
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.141
68
58
Denk het wel want bij binnen komst kon ik direct zeggen welke de jvc was en welke de Sony (had toen de bordjes nog niet gezien. ;))
 

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ik heb er ook naar gekeken. En als leek, zag ik amper verschillen tussen alle projectoren beneden.
Laat staan dat de minieme verschillen de enorme prijsverschillen kunnen rechtvaardigen.
Heb een gesprek met Werner gehad en heel wat info gekregen. Wat ik vooral begreep van he' is dat je vanaf 4000 al een zeer mooie projector kan kopen.
Heb ook wat info gekregen ivm het opbouwen van een ruimte en ontkoppelen.
Boven stond er een mooi voorbeeldje , met materialen, hoe je dit best aanpakt.
 

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ik vond het vorig jaar ook heel erg moeilijk om verschillen te zien tussen de verschillende projectoren - wat op zich niet slecht is, je weet dat je eigenlijk sowieso een zeer goede projector koopt.

Morpheus room: Leuke vergelijking mét en zonder HDR optimizer. Goed gevonden.

Wat waren jullie indrukken hiervan? Lijkt me wel iets mogelijks interessant.
 

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Djaxx: als je de Epson ook goed vond, die kost maar €2800, geen €4000 ????

Luckske: het is voornamelijk een trucje om detail te hebben in de highlights zonder heel je beeld donkerder te moeten maken. In het testbeeld zag je dat vooral in de wolken, die verloren hun detail als de optimizer niet aanstond.
Het is dus een beetje afhankelijk of je het verlies in detail van de highlights belangrijk vindt... De rest van het beeld bleef nagenoeg onaangeroerd.