• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Cinedream NAD DIRAC en Sony

cinedream

Dealer
Dealer
21 feb 2013
66
4
12
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Awel, zoals we reeds gewoon zijn was het weeral eens een bijzondere leuke en leervolle bedoening.
Nogmaals eens bedankt voor de cinedream leden die er hunne tijd en effort in steken ...het was voor mij weeral eens een toffe manier om mijne zondag namiddag te spenderen.
Hopelijk komen er zo nog .
1f609.png


nu mijn bevindingen ,
dus zoals al eerder gezegd viel de nieuwe 4K lazer van Optoma een beetje tegen maar we hebben wel de housecurve voor hdr aan het werk kunnen zien op de JVC rs 440 en de sony VW760 en eerlijk gezegd was er wel een opvallende verbetering waar te nemen.
1f609.png

(Jvc had natuurlijk nog altijd het beste beeld maar de sony kwam er vlak achter.
1f609.png
)

kwestie van het Dirac fenomeen..
Ik vond eerlijk gezegd de verbeteringen vrij subtiel...maar dat kwam volgens mij omdat de ruimte zonder gebruik van dirac ook best goed klonk .
Nu het verschil in processor of reciever was wel eerder opvallend aanwezig .
Waar de "gewone " reciever(zonder dirac) eerder plat klonk ging het iets voller klinken met de NAD met dirac (maar niet de full versie) en de Arcam (met een full versie van dirac) deed er nog een schepje bovenop .
 
Laatst bewerkt door een moderator: