• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

DIY Ambilight

Vince187

Member
8 jun 2015
52
0
9
Hallo iedereen,

Tegenwoordig hoef je geen Philips televisie meer te kopen om te kunnen genieten van Ambilight. Allerhande (hobby)projecten maken het nu mogelijk om op eender welke televisie/monitor ambilight te installeren. Ikzelf ben ook wel geïnteresseerd in zo'n projectje maar de installatie schrikt mij af. Ik ben geen complete nitwit op vlak van pc's maar een computer wizard ben ik ook zeker niet. En bij de meeste projecten komt er toch wel het een en ander kijken qua configuratie.

De twee namen die ik al bekeken heb zijn lightberry en ambivision. Vooral ambivision heeft momenteel mijn aandacht daar zij beweren wel behoorlijk 'plug & play' te zijn. Na wat rondlezen (google, reddit etc.) blijkt dat ook wel min of meer te kloppen. Daarom wordt ambivision in mijn geval wel heel aanlokkelijk...

In ieder geval, ik wil hier is komen polsen naar jullie meningen en ervaringen. Ik weet dat ambilight maar een gimmick is maar wel een leuke lijkt me.

Alvast bedankt voor jullie bijdrage!!!

Vince
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
En, heb je dit inmiddels al kunnen testen Vince? Wel curieus naar... gimmick indeed, maar lijkt me ook wel iets...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
heb het ook even bekeken en als ambivision meer als ambilight is vind ik lightberry toch een heel stuk beter hoor , hier een vergelijkings filmpje

<woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="">https://www.youtube.com/watch?v=My9dNb9qOnA</woltlab-metacode>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Vince187

Member
8 jun 2015
52
0
9
ToothLess" data-link="https://home-theater.be/topic/1393-diy-ambilight/?postID=35730#post35730"> En zei:
https://www.youtube.com/watch?v=My9dNb9qOnA</woltlab-metacode>
Ja, die diy ambilights zijn tegenwoordig minstens even goed dan die van Philips zelf. Bij Philips zal het echter wel gewoon werken 'out of the box'. :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
ik hoop beter want in deze vergelijking stelt ambilight niets voor
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Vince187

Member
8 jun 2015
52
0
9
ilstino zei:
ik hoop beter want in deze vergelijking stelt ambilight niets voor
Wel rekening mee houden dat dat filmpje afkomstig is van Lightberry. Maar dat die Philips Ambilight niet volledig uitdooft bij zwart beeld, is onvergeeflijk imo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
idd , is wel groot verschil in beleving , weet ook dat dit maar promo is maar vind die lightberry echt wel strak , heb van beide redelijk wat filpjes bekeken maar vond prcs lightberry er iets strakker uitkomen . niet zo heel plug en play maar het is het resultaat dat belangrijk is
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Vince187

Member
8 jun 2015
52
0
9
ilstino zei:
idd , is wel groot verschil in beleving , weet ook dat dit maar promo is maar vind die lightberry echt wel strak , heb van beide redelijk wat filpjes bekeken maar vond prcs lightberry er iets strakker uitkomen . niet zo heel plug en play maar het is het resultaat dat belangrijk is
Op Tweakers heb je ook een DIY Ambilight topic. En ik heb de indruk dat daar de meesten in de weer zijn met Ambivision. Over Lightberry lees je daar vrij weinig. Dus qua kwaliteit zou het me verbazen moest Lightberry er bovenuit steken - dan zou er op Tweakers veel meer fuzz over zijn. Want wat knutselen en programmeren houdt die mannen daar meestal niet tegen. :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
65
Kortrijk
Ik heb een dik jaar geleden iets dergelijks in elkaar geknutseld met boblight en adalight. Het was toen nog veel gepruts en configureerwerk om die LEDs goed te krijgen, maar was wel leuk om mee te experimenteren. Uiteindelijk is het nooit verder gekomen dan proof-of-concept, omdat ik toch niet zo te vinden was voor het effect. Just a gimmick
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: