• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Dolby Vision & HLG-Update Denon & Marantz

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Jammer dat ze de oudere modellen niet ondersteunen, maar D&M kennende natuurlijk niet onverwacht

Ik zou wel gedacht hebben dat HDMI 2.0 en HDCP 2.2 genoeg was voor ook HDR ondersteuning.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Het overkomt je maar....net een investering in een nieuwe reciever en je kan met de nieuwste normen al niet meer mee
1f621.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Schande
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Dolby Vision en HLG (HDMI 2.0b) voorde 2016 modellen, dat is goed nieuws!
Ik was in de veronderstelling dat ze dit gingen overhouden voor de volgende generatie die over enkele maanden gepresenteerd zal worden. (maart voor het D&M topmodel?)

@Joske007 : Hoezo, het gaat toch om de nieuwe receivers van D&M?

Ik weet dat ik hiermee tegen sommige mensen hun schenen schop, maar dit bevestigt nog maar eens dat een receiver na 2-3jaar verouderd is en na 5jaar te vervangen is.
Dit geldt overigens voor alle merken. Ik vind het jammer dat sommigen blijven beweren dat je beter af bent met "modulaire constructies" of "beter geluid door gebrek aan features". Dat waren mooie marketing praatjes in de eerste HDMI jaren, maar ondertussen is het al anders gebleken. En met HDMI 2.1 voor de deur (en+) zie ik het niet zo snel veranderen; de toestellen zullen evolueren naar HDMI bandbreedtes van 48Gbps (nu 18Gbps/600MHz)!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Zonde, maar zo'n dingen gebeuren wel vaker...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
luckske zei:
Jammer dat ze de oudere modellen niet ondersteunen, maar D&M kennende natuurlijk niet onverwacht

Ik zou wel gedacht hebben dat HDMI 2.0 en HDCP 2.2 genoeg was voor ook HDR ondersteuning.
Voor zover ik het begrepen heb:
HDMI2.0a=> HDR10
HDMI2.0b=> HLG (dit is de HDR voor broadcast, DVB-S/DVB-T/DVB-C)
(betalende) licenties => Dolby VIsion

Het is overigens op te merken dat het meerendeel van de AVR en processors volgende HDMI chipset gebruiken:
panasonic MN864788 en MN864787 (cambridge audio, yamaha, Onkyo, Pioneer, Arcam, Denon, Marantz, Anthem en volgens mij ook de laatste upgrade boards van NAD en Primare)

Het is theoretisch dus mogelijk dat alle receivers met deze chipset (>2015) een firmware update zouden kunnen krijgen naar HDMI 2.0b (hetzelfde gebeurde al door deze chipset te upgraden van HDMI 2.0 naar HDMI 2.0a). Of ze dat zullen doen en aan welke prijs is afhankelijk van het verdienmodel.
1f922.png


Wat D&M betreft: vermoedelijk zullen de nieuwe modellen pas tegen de zomer uitkomen, terwijl "Dolby Vision" en "HLG" nu al in een aanschaf kunnen doorwegen. Door deze aankondiging geven ze aan potentiële kopers dat de huidige modellen up to date zijn, terwijl volgende maand Onkyo en Yamaha reeds met nieuwe modellen kunnen/zullen komen die gegarandeerd grote "HDMI 2.0b" stickers zullen dragen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Even een oudere post van onder het stof halen (sorry), maar ik was zojuist nog eens op avsforum aan het rond dwalen en kwam een post tegen "How to get Dolby Vision HDR at Home" en daarin stonden de 2015 D&M modellen wel als compatibel met Dolby Vision mits firmware upgrade. De lijst van receivers in deze post zou geverifieerd geweest zijn door de auteur en fabrikanten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
luckske zei:
Even een oudere post van onder het stof halen (sorry), maar ik was zojuist nog eens op avsforum aan het rond dwalen en kwam een post tegen "How to get Dolby Vision HDR at Home" en daarin stonden de 2015 D&M modellen wel als compatibel met Dolby Vision mits firmware upgrade. De lijst van receivers in deze post zou geverifieerd geweest zijn door de auteur en fabrikanten.
Ik zal daar eens naar kijken en misschien iets updaten/ rond maken. Bedankt voor de update
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Moet de speakers wel nog gaan halen :p En voor een sub weet ik nog niet welke ik moet nemen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
H

Hein

Guest
ik was gisteren bij een zaak in Arnhem, ik heb interesse in de Marantz SR7011. maar die goede man zei tegen mij de er geen update komt voor de SR7011 omtrent dolby vision en HLG.. Ik heb deze man nog de website van Marantz laten zien waar het op staat over de update, maar hij verwees het naar de wereld der fabelen.

Nou baal ik dus enorm, ik was er eindelijk uit dat ik deze receiver wil en is de twijfel erbij gekoemn omtrent de update. Heeft die goede man nu wel of niet gelijk. En kan ik dan beter voor de SR6012 gaan???
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Hein zei:
Nou baal ik dus enorm, ik was er eindelijk uit dat ik deze receiver wil en is de twijfel erbij gekoemn omtrent de update. Heeft die goede man nu wel of niet gelijk. En kan ik dan beter voor de SR6012 gaan???
Ik denk dat de beste man jouw iets heeft wijsgemaakt om jouw een onnodige upgrade te doen betalen. In ons artikel : "Zo Haal je Dolby Vision in huis" staat dat deze receiver wel een update krijgt.. de bron van het artikel is dan weer een artikel op een ander, gekend Engelstalig forum ;).

PS: het was normaal niet de bedoeling dat je zonder een account, als gast kon reageren. Dit om misbruik tegen te gaan. Je kan ten alle tijde een account maken met de gewenste gebruikersnaam^^.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik val er just uiT
2639.png

Marantz 7010
 
Laatst bewerkt door een moderator: