• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

dolby vision in yamaha cx-a5100 surround voorversterker ?

24 mrt 2016
38
0
9
hallo,
ik zou mij graag een 4k speler met dolby vision aanschaffen. ik zou hoofdzakelijk dolby vision gebruiken om 4k schijfjes af te spelen. is het nodig dat mijn yamaha surround voorversterker dolby vision aan boord heeft om dit te kunnen verwezenlijken ?(volgens mij heeft hij dat niet).
mvg,

frans callebaut
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Als je Dolby Vision wilt moet je voorversterker dit inderdaad ook ondersteunen.

Maar ik heb de indruk dat je het een en ander door elkaar gooit - op dit moment zijn er nog geen ultra HD blu-rays met Dolby Vision.
Dolby Vision is een techniek van Dolby om HDR beelden te weergeven; op dit moment wordt er vooral 'HDR10' gebruikt op UHD blu-rays. Daar heeft je Yamaha wel ondersteuning voor.

Volgens mij is van de op dit moment beschikbare UHD blu-rays spelers enkel de Oppo 203 geschikt voor Dolby Vision, met een firmware upgrade in de toekomst.
Het voordeel van dit toestel is dat deze 2 HDMI uitgangen heeft, je zou dus 1 HDMI uitgang gebruiken voor geluid (naar je Yamaha) en de andere rechtstreeks naar je TV welke wel Dolby Vision aankan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
luckske zei:
Maar ik heb de indruk dat je het een en ander door elkaar gooit - op dit moment zijn er nog geen ultra HD blu-rays met Dolby Vision.
Kleine correctie, blijkbaar zullen de UHD-versies van Despicable Me 2 Dolby Vision aan boord hebben..


Wat Frans zijn vraag betreft, het toestel heeft denk ik enkel ondersteuning voor HDR10, maar geen Dolby Vision.. Vrees dat daar ook geen firmware update voor zal uitkomen.
 

Bijlagen

  • DM-UHD-BD-Back.jpg
    DM-UHD-BD-Back.jpg
    116 KB · Weergaven: 57
Laatst bewerkt door een moderator: