• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

dropkabel telenet gestolen en zou ik opnieuw moeten leggen.

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Hoi.

De afgelopen week 144min. naar telenet gebeld. En ik denk dater nog geen oplossing is. Dus bij deze wou ik hier even wat raad vragen.

In april een appartement gekocht met in de living tekenen van een kabelaansluiting. Een niu en een kabel naar de privé kelder. Hier is de kabel afgeknipt, en is er geen kabelaansluiting meer naar buiten.

Hier is wel een PE11 kabel die van de buitenmuur komt en verdwijnt in de muur naar de kelder van de buurman. Nu moet ik volgens telenet een nieuwe dropkabel 34meter ingraven naar het grijze bakje. (Terwijl de buurman mijn kabel heeft gestolen)

Nog enkele factoren die meespelen. het appartement ligt op de hoek van 2 straten. In biede straten staat een grijs bakje op de schijding, en in beide grijze bakjes vertrekt al een kabel met mijn appartement nummer erop!

Naar "mijn straat" moet ik 34meter ingraven, en heb ik het probleem dat de buur van een ander appartement niet wil dat ik de kabel daar ingraaft, omdat hij zijn appartement aan het verkopen is (en dit prijs dalingen kan geven)

Naar de andere straat is het maar 10meter ingraven, maar dat grijze bakje is vol (een kabel daarvan staat een tag op mijn appartement nummer)

Ik weet dus niet hoe ik verder moet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Tja, dit zal je onderling moeten uitvechten, Telenet is niet verantwoordelijk voor het leggen van de kabel. Bij een nieuwbouw moet je dit ook zelf voorzien. Maar het stuk waar je de kabel moet ingraven, is dit niet gemeenschappelijk?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Maar in principe, die kabel die in mij privé kelder loopt... kan ik dat niet aanzien als mijn eigendom? wanneer er 2 kabels buiten beginnen op mij adres..... er loopt er 1 Door mijn kelder....

Dan vind ik niet correct dat telenet 1: zegt dat ze zich daar niets van aantrekken. 2: WEL zeggen dat ik van die kabel in mijn kelder moet afblijven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
mysteryliner zei:
Hoi. In biede straten staat een grijs bakje op de schijding, en in beide grijze bakjes vertrekt al een kabel met mijn appartement nummer erop!

Naar de andere straat is het maar 10meter ingraven, maar dat grijze bakje is vol (een kabel daarvan staat een tag op mijn appartement nummer)
Lees ik nu goed dat de tag op de kabel naar jou appartement verwijst? Indien zo, schakel dringend een beëdigd iemand in! Deze kan dit voor je officieel vast stellen en met dat papiertje klop je maar eens bij Telenet aan
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Ja hoor is de straat waar de voordeur staat staat een grijs bakje met een kabel met mijn appartement nummer. In de kruisende straat hetzelfde.

Wat versta je onder een beëdigd persoon? Niet dat me dat bijvoorbeeld meer zou gaan kosten, en dan een kans van 10% dat telenet er iets aan doet.
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
mysteryliner zei:
Wat versta je onder een beëdigd persoon? Niet dat me dat bijvoorbeeld meer zou gaan kosten, en dan een kans van 10% dat telenet er iets aan doet.
263a.png
Daarvoor zijn beëdigde personen nodig , zoals o.a. politie (wijkagent), deurwaarder, rechter, Notaris, Makelaar, enz.....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Daywalker

Member
11 sep 2014
55
0
9
sterk verhaal, is het stuk kabel naar buiten verdwenen of het stuk kabel naar boven? je kan toch niet zomaar de kabel uit de grond trekken tenzij hij in een wachtbuis zat in dat geval kan misschien wel een nieuwe doorgetrokken worden

om terug te komen op de essentie telenet is niet aansprakelijk voor de kabel tussen het kastje en uw appartement dit is evenmin het geval met uw electriciteitsaansluiting maar de mensen hebben meer bang om daar de tang in te zetten omdat ze het in 90% van de gevallen niet kunnen navertellen eerder iets om met de syndicus eens over te spreken het kan niet zijn dat uw geburen of andere zomaar kabels gaan doorknippen in de kelders of gemeenschappelijke ruimtes de plaats waar de kabels binnen komen is meestal 1 plek voor alle appartementen dus als dat in iemand zijn prive kelder is moeten daar afspraken rond zijn
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Het is in de privé kelder. Daar komt de kabel vanuit de woonkamer, mMaar is daar afgeknipt...

In diezelfde privé kelder is dan ook een coaxkabel die van de buitenmuur loopt, over de grond loopt, endan terug in de muur naar de kelder van de buurman.

De vorige eigenaar had een aansluiting, (staat nog versterker in de living.) Dus denk ik dat ze vorig de verkoop de andere buur die kabel heeft doorgeknipt, en door de muur geduwd.

Het fijt dat er op 2 bakjes on de straat mijn appartementnummer stqat maakt o ok dat ik plots een kabel van 33 meter moet ingraven, omdat het ander bakje vol zit met "mijn" kabel... naar dat bakje moest ik minder dan 10m graven.

Er is geen syndicus.

Bekijk het zo: telenet wijste verantwoordelijkheid af, maar claimt wel eigendom van de kabel in mijn privé kelder!!!! Kan toch ook niet
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Daywalker

Member
11 sep 2014
55
0
9
straffe kost moet ik zeggen

ik zou zeker de wijkagent eens uitnodigen om dit vast te stellen

telenet claimt niks maar heeft er natuurlijk ook niks aan als geburen mekaars kabel liggen door te knippen in de kelder want zij hebben er alleen maar last mee vandaar dat ze zullen afraden om aan de kabels te komen in de kelder
 
Laatst bewerkt door een moderator: