• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

dyn. Eq.

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Zijn er mensen die het gebruiken of zet iedereen dit uit?

Bij mij klinkt het erg goed maar in de late uurtjes is het soms beetje te.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.714
418
98
Earth
Je zou eens in mn m&g zien, ik dacht uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Bij mij staat het áltijd uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Hier aan ;- )

Dynamic EQ staat aan met wat offset tov 0dB.

Dynamic VOLUME staat wel degelijk uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Hier staat het 'AAN'   Dynamic Volume staat uit ,soms op 'light'.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Dacht vroeger altijd gelezen te hebben dat dit echt uit moest. En bij men denon was dit ook echt nodig want klonk heel overdreven zwaar. Maar met de marantz met xt32 klonk dit opeens wel erg goed, vandaar dat ik het is wilde horen bij de andere leden.


En voor muziek, staat het dan ook aan? als je bv gewoon een cd in stereo speelt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Bij muziek staat D-EQ en D-Vol bij me altijd uit.   Het effect van Dyn EQ neemt af naar mate je het volume meer open gaat zetten. Een beetje actie en wat effecten in je film op hoger volume, dan doet Dyn EQ niks meer. Dat is puur en alleen bedoeld als je op laag volume speelt, waarbij je nog iets van dynamiek hebt. Of je het nu aan of uit moet zetten, denk ik vooral dat het huiskamer en van je eigen set afhankelijk is. Belangrijker is om je set vooral goed af te stellen, zo staat de sub bij film en voor het effect op een iets hoger volume afgesteld. Dyn Volume maakt het geheel weer vlak en is vooral bedoeld, wanneer je zacht zonder dynamiek wilt spelen. Maar wel wenst de dialogen en de algemene verstaanbaar wil horen, omdat de kinderen slapen of om je snel klagende buren te vriend te houden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Interessant ,kzal er eens wat meer mee experimenteren
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Bij muziek staat D-EQ en D-Vol bij me altijd uit.

Het effect van Dyn EQ neemt af naar mate je het volume meer open gaat zetten. Een beetje actie en wat effecten in je film op hoger volume, dan doet Dyn EQ niks meer. Dat is puur en alleen bedoeld als je op laag volume speelt, waarbij je nog iets van dynamiek hebt. Of je het nu aan of uit moet zetten, denk ik vooral dat het huiskamer en van je eigen set afhankelijk is. Belangrijker is om je set vooral goed af te stellen, zo staat de sub bij film en voor het effect op een iets hoger volume afgesteld. Dyn Volume maakt het geheel weer vlak en is vooral bedoeld, wanneer je zacht zonder dynamiek wilt spelen. Maar wel wenst de dialogen en de algemene verstaanbaar wil horen, omdat de kinderen slapen of om je snel klagende buren te vriend te houden.

Bedankt, mooie uitleg.

Hoeveel hoger staat bij jou de sub dan tov de rest? Bij mij zet ik de sub bv op 77-78 db waar de rest op 75 staat.

Toch klinkt het met dyn eq aan meer als een bubble. Ik heb idd ook gelezen dat de dyn eq vooral voor de lagere volumes was, had wel geen idee dat hij minder zou aanpassen wanneer je op hoger volume draait.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Op de sub wordt het volume niet hoger gezet maar wel in de receiver, dus een setting voor film, voor muziek, enz....... Als het voor jou beter klinkt met Dyn EQ aan, wie ben ik dan
1f609.png
Als het voor jou maar goed klinkt
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Op de sub wordt het volume niet hoger gezet maar wel in de receiver, dus een setting voor film, voor muziek, enz.......

Als het voor jou beter klinkt met Dyn EQ aan, wie ben ik dan
1f609.png
Als het voor jou maar goed klinkt
263a.png

Had ik idd wel begrepen dat het in de reciever was en niet op de sub zelf. Dat is het juist, het klinkt vooral voor film heel goed maar zeker niet voor bv live registraties van muziek. Ben gewoon nieuwsgierig hoe de andere leden het al dan niet gebruiken in hun ruimte.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.147
68
58
Ikke gebruik het niet...kom niets tekort op lagere volumes.;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.112
324
113
Bij films zet ik het ook meestal op. Een beetje boost van de sub kan geen kwaad in m'n living.

Voor muziek staat het laag of uit. Hangt er een beetje vanaf welke muziek.   Ik heb ook het gevoel dat de surrounds op een hoger volume spelen dan met dyn EQ uit. Nog iemand die deze indruk heeft?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Gisteren wat zitten spelen met m'n settings en enkele scenes van films bekeken . Kzal die Dyn.eq uit laten ,klinkt beter zo (bij mij toch.)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Bij mij komt het er op neer dat het voor film beter klinkt momenteel. Anders mis ik laag. Volgende stap is om mijn ruimte echt in kaart te gaan brengen en waar mogelijk verbetering aan te brengen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Staat hier ook altijd aan, zonder vind ik het veel te 'plat' klinken, maar ik kan dan ook niet op hoog volume luisteren
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.112
324
113
Ik heb me betrapt dat het voor muziek ook meestal aanstaat. Meestal op -10dB of -5dB. Als het uitstaat klinkt muziek zeer mager. In sommige nummers heb ik wel overdreven bass en dan zet ik het uit.   Ben benieuwd als ik wat extra bass ga krijgen op naar zolder. Dat is toch een iets kleinere ruimte.
 
Laatst bewerkt door een moderator: