• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

E-reader

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Mn vrouw wil een ereader.
Waarop letten bij aankoop?
Tips?
Ziet er wel handig uit om te lezen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
kobo Glo .Prijs kwaliteit een goede. Ingebouwde achtergrondverlichting. Ondersteunt veel bestandsformaten . Goede batterij levensduur . Kobo heeft er ook waterbestendige. Handig als er veel in bad wordt gelezen of in de buurt van zwembad . Laat u niet zotmaken ivm opslagcapaciteit . Een gemiddelde boek is tussen 50 en 100 mb
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.515
157
66
ik heb een kindle ben daar best tevreden van.
Waar op letten : schermresolutie, achtergrond verlichting, wil je goede integratie met bepaalde boekstores, bestandformatern...wil je vnml. Boeken lezen of ook pdf’s etc...
Op youtube kan je vele filmpjse vinden die de meest populaire met elkaar vergelijken...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Mmm amazon kindle paperwhite of kobo aura 2nd edition.
Zelfde prijs 100 euro
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik neig naar de amazon kindle maar ik lees dat die kobo wel epub kan openen.
De vraag is, waar eal ik mijn boeken halen...
Via nieuwsgroepen , welk formaat is dat dan?
Kan ik ook in mijn lokale bib, boeken lenen? Voor amazon dan of moet je alles kopen?

Geen flauw benul hier.

Nogmaals kindle spreekt meer aan maar de kobo is dan opener... Mmm :-/
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Her enkele ged*wnd gehad via de nieuwsgroepen en die waren altijd epib, dus vermoed dat dit het meest gangbare formaat is. Je kan ze ook rechtstreeks van de stadaard uitgeverij downloaden, betalend natuurlijk. Waarom lees je niet gewoon op je ipad?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Lezen op een iPad is toch iets vermoeiender dan op een ereader.

Mijn vrouw heeft sinds anderhalf jaar eentje uit den Aldi. Wou er niet teveel geld aan uitgeven, was eerder om te testen of het iets was. Ik hoor mijn vrouw niet klagen. Die van ons herkent alle gangbare formaten. Ereader gewoon via usb aansluiten op de pc en epub, pdf kopiëren naar de ereader zoals je dat met een usb stick doet. Een vriendin was hier onlangs, voor wat boeken aangezien ze zelf een ereader uit de Standaard had gekocht. Ik vond die qua gebruiksgemak niet beter dan die uit den Aldi.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Epub is idd open. Kan je volgens mij niet lezen op de kindl. Ik heb de kobo. Tevreden van. Mijn vorige was sony. Die was ook goed maar die kan je nu niet meer kopen volgens mij...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
kobo heeft software van Sony opgekocht
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Mmm blijkbaar ga ik dan best voor een kobo

ik wil straks niet tegenkomen dat de file niet ondersteund wordt
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.515
157
66
Als je voorkeur uitgaat naar het lezen van epubs etc, is kobo de betere optie, de kindle’s ondersteunen dat niet.

Kindle is aan te raden als je heel goeie integratie wil met amazon. Book store. Tis een beetje de apple van de ebook readers....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
En het is vooral die epubs die je online kan Vinden?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
Hangt ervanaf waar je ze gaat halen .De betalende stores of via de grijze weg . Maar epub is veel voorkomend . Grote verschil van Kobo is dat iedereen ook excel files kan lezen. Mss onbelangrijk maar wel handig om te weten
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
M'n madam zou ook graag een e-reader willen.
Is een Kobo Aura H2O (edition2) een goede keuze? Momenteel 159€ op Coolblue.
Ter info ,ik denk dat ze eerder via betalende weg aan haar gerief wil geraken .
Kopen ? of is er beter /goedkoper ?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Die heeft mijn vrouw sinds kort. Heel tevreden van. Wel jammer dat de prijs alleen maar naar omhoog gaat met de e readers tegenwoordig..
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Jake