• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Luidsprekers Eerste home cinema systeem (speakers)

Svenno

New Member
13 apr 2019
1
0
4
33
Gegroet allen


Graag zou ik beroep willen doen op jullie expertise voor aankoop van een eerste home cinema systeem (meer specifiek: speakers), daar mijn huidige kennis zich beperkt tot het lezen van enkele beginner guides, reviews en AV fora.
Een A/V receiver heb ik reeds aangekocht (zie onder). Dacht om te starten met een (deftig) 2.0 systeem, om nadien geleidelijk verder uit te bouwen.

Enkele (belangrijke) kenmerken:
  1. Locatie: Living van +- 60 m² en 145 m³
  2. Doel: 70% films/series en 30% muziek
  3. A/V Receiver: Denon AVR-X2400H
  4. Input
    1. TV: Sony Bravia KDL-50W809C
    2. Decoder: Telenet Digicorder
    3. NAS: QNAP TS-251b (via Nvidia Shield TV)
    4. Spotify
  5. Budget (set speakers): max 700 euro
Huidige overwegingen:
  1. Elac Debut B5.2 (+- 250,00 €)
  2. Elac Debut B6.2 (+- 350,00 €)
  3. B&W 607 (+- 530,00 €)
  4. Fyne Audio F302 (+- 500,00 €)
  5. Dali Spektor 2 (+- 250,00 €)
  6. B&W 606 (+- 700,00 €)
  7. Elac Debut 2.0 F5.2 (+- 600,00 €)
  8. Elac Debut 2.0 F6.2 (+- 650,00 €)
  9. Dali Oberon 5 (+- 800,00 €)
  10. Revel Concerta2 MI6 (+- 550,00 €)
Werd voornamelijk obv reviews samengesteld. Ben er ook nog niet uit wat betreft bookshelf vs floorstanding speakers.
Enerzijds gaat mijn voorkeur uit naar floorstanding speakers, gezien de grootte van de ruimte - anderzijds zou hun voordeel beperkt worden wanneer er een subwoofer wordt toegevoegd aan het systeem?

Zoek voornamelijk een goede prijs/kwaliteit speaker set, met goede mogelijkheden tot latere uitbreiding.

Ik zou jullie feedback ten zeerste appreciëren.
Mocht er nog belangrijke informatie ontbreken, hoor ik het graag.


Alvast bedankt!
Sven
 

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Welkom op het forum!
Je hebt daar wel een heel lange lijst opgesteld.
En het maakt wel wat uit of je zuilen koopt of bookshelves. Bij die laatsten ga je toch een sub nodig hebben. Maar als je 70% film kijkt, kan je toch niet zonder!
Zelf zou ik Dali Oberon 1 of 3 mee op die lijst zetten. Oberon 1 is even groot/klein als de Spektor 2. Alleen met betere onderdelen.
Bij mij kan je de Dalis beluisteren. Ik kan je ook enkele subwoofers demonstreren binnen je totaalbudget.
Altijd welkom in Sint-Niklaas. Geef maar een seintje!
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Heb wel goeie dingen van Elac gelezen. Tijd terug eens gaan luisteren naar hun Explore Line 400. Ben toen werkelijk weg geblazen. Zelfs door hun bookshelf speakers kwam een fantastisch geluid uit. De prijs is er helaas ook naar.. :(

B&W is een klassieker. Heb ik zelf ook heel lang gehad. Andere speakermerken ken ik wel maar amper een luisterervaring mee.

Maar de klassieke opmerking is natuurlijk dat luisteren de best raadgeving is. Gezien je reeds een AV hebt is het misschien handig die mee te nemen voor een luistersessie.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ik denk dat ze allemaal wel gewaagd zijn aan elkaar, maar dat het vooral voorkeur zal komen.
Ik heb de hogere Revels gehoord en ik was daar best onder de indruk van. Dali en Elac heb ik nog niet gehoord, dus kan er niks over zeggen...
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Luisteren is belangrijk, maar voor de meeste onder ons zijn looks zeker even belangrijk en meestal zelfs doorslaggevend. Kijk ook eens naar monitor audio .. ik vond die destijds de mooiste in hun prijs klasse, met mooie luidspreker conussen en netjes afgewerkt met magnetische grille etc...

Heb vergelijkbare leefruimte en heb towers gekocht geen bookshelf.

Een SUB is zeker bij film een meerwaarde, maar die kan je later aankopen. Op ons forum zijn er een paar artikels die je zeker verder kunnen helpen en wat meer info verschaffen ...








....
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx