• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Elektrische fiets

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Aan het overwegen..
Waarop letten?

Bosch motor goed?

En bijkomstig maar wel leuk.. te koppelen met HA waarop dan letten?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik heb er 1 sinds jaar of 2... Ik fiets meer. Gezien ik in de Vlaamse Ardennen woon met soms pittige heuvels komt dit zeker van pas.

Ik heb een Shimano. Mijn vrouw Bosch. Die Bosch is stiller.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ohh nice, , je fietst meer , echt?
Super

Het is voor de vrouw
ze wil meer fietsen en soms ontziet ze het

Hond meenemen is mss later ook een idee

Ik zou er eventueel mee rijden wanneer zij niet kan wegens kids ophalen

Zit ook te kijken, vooral naar bosch idd
Heb 3 modellen op het oog
1 daarvan is shimano

Wat zou je aanraden?

Mag ik weten hoeveel je betaald hebt?
Batterij nog goed?
Wat heb je van actieradius..
En van batterij?

Nog tips?
Kun jij die middels app uitlezen en zo je bike ideaal opladen?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Hoe meer geld je er aan uitgeeft hoe meer mogelijkheden. Ik heb een BMC zij een Cube. Wij hadden veel korting dankzij werk. Prijs in winkel was zonder korting 3.6k en 3.2. De BMC is wel volledig in Carbon, waardoor hij iets duurder is.

Ik kan er gemakkelijk 150-200km mee rijden. Ik heb rij meestal wel eco. Mijn vrouw iets hoger waardoor het 120-150 is. Nu ideale moment om te kopen. Lente is late kant.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Dat waren winkelprijzen. Ik had leuke korting maar niet relevant voor je daarom dat ik winkelprijs geef. Hoe hoger aankoop was hoe meer korting. Daarom dat we er direct voor beide 1 gekocht hebben.

Voor helft v bedrag heb je dat ook al... Tip is wel bij echte fietswinkel te kopen.

Batterij best niet op bagagedrager achteraan maar op middenkader. Zorgt voor meer stabiliteit. De meeste e-bikes hebben volgens mij een middenmoter..
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Ik heb intussen op mijn e-bike met Bosch CX motor al meer dan 5.500km op de teller staan.
Deze fiets heeft ook al verschillende landen bezocht, want ging ook steeds mee op vakantie.
Kortom, de Bosch motor scoort zeer goed op vlak als bergachtig terrein en in koude en warme omstandigheden.
Omdat mijn persoonlijke ervaring zo positief is, zou ik weer dezelfde motor, accu en lader nemen.

Wat betreft het type fiets!
Dit is toch wel iets wat je op basis van je eigen optimale zithouding (verhouding tussen lengte zitbuis, framehoogte en framelengte) zelf moet uitvissen.
Zelf rij ik op een Merida.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
157
66
Mischien ook overwegen of je eentje wil nemen die sneller kan dan 25 km uur zeker als je die wenst te gebruiken om te pendelen of wanneer je gemixed wil rijden, de een met de ander zonder. Met een goede racefiets en een beetje training haal je tegenwoordig 25 tot 28 km gemiddeld, wel sneu als je dan met een ebike moet kabbelen aan 25 km uur

Ga zeker eerst eens langs bij de fietswinkel en vraag een testrit aan. Een goed op maat afgestelde fiets kan veel verschil maken...

Er is ook verschil in de manier waarop de motoren zijn afgeregeld, sommige zullen bij de minste reactie veel vermogen opwekken, das handig bij mountainbiken, maar voor iemand die niet zo behendig is met de fiets kan het dan weer afschrikken.

Sommige motoren stoppen bruusk met de ondersteuning wanneer ze hun topsnelheid onderbreken andere faseren gelijkmatig uit.
 
Laatst bewerkt:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Speedelec is wel direct 2x duurder. Ook verplicht een helm te dragen en een verzekering te hebben.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Hoe meer geld je er aan uitgeeft hoe meer mogelijkheden. Ik heb een BMC zij een Cube. Wij hadden veel korting dankzij werk. Prijs in winkel was zonder korting 3.6k en 3.2. De BMC is wel volledig in Carbon, waardoor hij iets duurder is.

Ik kan er gemakkelijk 150-200km mee rijden. Ik heb rij meestal wel eco. Mijn vrouw iets hoger waardoor het 120-150 is. Nu ideale moment om te kopen. Lente is late kant.

Die bmc ? welke soort fiets is dat?
mtb?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ah je hebt ook 2 fietsen
Ik ook; en wil nu eigenlijk toch naar 1 fiets
Vandaar de verkoop van beide (met klikpedalen en zonder)
Alleen weet ik niet goed wat ik dan zal doen
Mtb nemen of een city

Ik mtb wel maar veel te weinig
Bedoeling is dat ik meer zal fietsen met een elektrische
Graag ook ermee naar het werk en met een mtb is dat moeilijk (laptop / en rugzak)

Twijfels twijfels
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Yep. Daarom dat ik die city heb genomen. MTB gebruik ik sindsdien nog amper. Maar ik wilde echt wel een fiets met spatborden omwille van de reden dat jij daar allemaal opsomt. De cowboy vond ik ook een heel leuke maar heb ik uiteindelijk niet gedaan omdat de range beetje kort was. Moest die iets hoger zijn had ik die genomen...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Yep. Daarom dat ik die city heb genomen. MTB gebruik ik sindsdien nog amper. Maar ik wilde echt wel een fiets met spatborden omwille van de reden dat jij daar allemaal opsomt. De cowboy vond ik ook een heel leuke maar heb ik uiteindelijk niet gedaan omdat de range beetje kort was. Moest die iets hoger zijn had ik die genomen...

Ja idd, daarom dat ik niet goed weet wat doen, toch terug mtb ebike of een city nemen...
Ik wil echter absoluut maar 1 meer en geen 2
Ik kan ook altijd de ebike van de vrouw nemen voor het werk.
Twijfels, wat zou jjij doen


Net de eerste mtb verkocht, nog 1 te gaan en vandaag bezoek ook voor de tweede.

Die cowboy, net even bekeken, damn das een mooie fiets zeg! Ik ken het merk wel niet. Betrouwbaar?
Is dat ook een bosch motor, want ik zie daar geen gegevens over.
Die is ook in carbon, en een appo, crash detectie allemaal voor die prijs?
Dat kan toch niet?
Waar zit het addertje?
Die komt zonder spatborden wel , is dat een mtb, niet echt ook niet he?
Hoe bedoel je de range kort?

Heb je nog van die tips voor ebikes?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Range is 70km. Terwijl dit bij mij 150km is. Samenstelling met spatborden is mogelijk. Het is een Belgische Startup. Ze zitten nu aan model 3. Geen versnellingen zorgt voor lagere prijs. Ketting is een carbon belt wat ik een groot voordeel vind want geen miserie meer met kettingen. Geen versnellingen vond ik een nadeel omdat ik in de Vlaamse Ardennen woon. In mijn contact met hun hebben zij toen gezegd dat dit absoluut geen probleem mag zijn. Aan de kust waar jij woont zal dit zeker geen probleem zijn. Volgens mij geen addertje...

Volgens mij is dit een city bike maar met enkele mtb looks. Daarom dat hij je allicht zo bevalt van uiterlijk...

Nadat ik die BMC heb gekocht heb ik nog een Ridley zien staan dat ik ook heel knap vond. Dat is trouwens ook een Belgisch merk...
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Dat was voor mij dus ook minpunt en verklaart allicht de lagere prijs ook. Het is een echte stadsfiets. Dankzij het carbon is het wel goed te doen om te rijden zonder power. Die van mij is ook carbon en kan ik zonder problemen mee rijden zonder power. Als het naar boven gaat voel je dat wel natuurlijk. Maar ik heb gelukkig versnellingen...

De link werkt niet...

Er zijn 101 alternatieven... MTB e-bike is wel heel duur. Dat gaat snel naar de 4-5k wat veel geld is.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
IS een Scott Aspect E-ride 40

2600 euro

101 alternatieven zoals de cowboy?
Welke?
Geef er es 4 :p