• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Excell velden vertalen

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Kun je in een excell bestand velden makkelijk correct laten vertalen van engels nr nederlands? of doe ik dit best toch manueel?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Geen ingebouwde functies dat ik weet. Met een VBA/Macro kan je wel lookups dien via vb Google Translate etc maar... Eerlijk gezegd zou ik gewoon effe manueel vertalen ... beetje brain-training kan nooit kwaad.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Tis nogal veel vandaar...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
ms translator zit toch ingebouwd in de ribbon, nee?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
JA maar lukt precies niet goed :p Moet ik veld per veld doen
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Je kan gewoon uw kolom die je wil vertalen pasten in Google translate (ik weet niet waar de limiet ligt, maar met korte excel bestanden werkt het). Wat er dan uitkomt kan je gewoon terug in je excel plakken. Een alternatief is mogelijk de google translate toolkit: https://translate.google.com/toolkit/docupload?hl=nl
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
sandervdw zei:
Je kan gewoon uw kolom die je wil vertalen pasten in Google translate (ik weet niet waar de limiet ligt, maar met korte excel bestanden werkt het). Wat er dan uitkomt kan je gewoon terug in je excel plakken. Een alternatief is mogelijk de google translate toolkit: https://translate.google.com/toolkit/docupload?hl=nl
ik zal dit nog es proberen Met die toolkit zie ik geen ondersteuning voor excell
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
da lukt met haken
263a.png
Vrees dat ik ze toch ga moeten overlopen
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: