• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

EXIF data foto's

Status
Niet open voor verdere reacties.

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
maar vermoed dan je in XenForo ook gewoon kan instellen hoe bijlages worden bijgehouden.

Neen hoor, ik heb net eens gekeken en deze worden op de volgende manier opgeslagen:

1) De thumbnails zijn normale jpg files en daar is niets speciaals aan.
2) De bestanden die we zelf uploaden komen gelukkig in het file systeem terrecht(je wilt afbeeldingen écht niet in een DB table smijten), maar met de extensie '.dat', maar de exif tool lijkt deze te kunnen uitlezen en aanpassen.

De bloem zou bij deze geen exif data meer mogen bevatten en werd door de exif tool aangepakt.

Is het mogelijk om de commandline tool te laten werken, maar dan enkel op nieuwe afbeeldingen(na de eerste run), zodat er niet elke nacht 1.600 afbeeldingen moeten gedaan worden.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Helaas niet via het exiftool commando zelf. Dan zal het echt een script moeten worden die bijhoudt wanneer exiftool laatst gedraaid heeft en door de bestanden heen gaat en kijk naar de datum of die nieuwer is. Vraag me dan wel af of dit sneller gaat lopen dan iedere keer de ganse directory in één keer verwerken.

Helaas is scripting niet mijn sterkste punt, wellicht kan iemand anders hiermee helpen.
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Welja, voorlopig mag een simpel script voor enkel GPS te strippen :)
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Ik heb de exif tool laten lopen, bijlages zouden gestript moeten zijn van GPS-data! bevestigen aub..
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Philip

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Weer geen geduld hé :p Als ik zeg dat ik geen expert ben in bash scripts schrijven wil dat zeggen dat ik niet klaar ben in 5 minuten. Heb nu wel wat geschreven maar moet het nog testen. Zal ook gewoon een logbestand bevatten zodat je kan zien wat er gebeurd is.

Nu van de twee foto's waarvan ik weet dat ze GPS data bevatten, is deze nu niet meer aanwezig ttz wel nog een stukje maar de locatie zelf is niet meer aanwezig, dus ... en ... kunnen op beide oren slapen :D. Geen idee wat je precies gebruikt hebt aan exiftool commando. Wellicht handelen we de rest van de communicatie beter af via PM :)
 
  • Vind ik leuk
Reactions: broodro0ster
Status
Niet open voor verdere reacties.