• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Game console aansluiten op TV of AVR?

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Vrijdag een PlayStation 3 met GTA V op de kop kunnen tikken om tussen door terug eens wat te gamen.   Ik wou de PS3 initieel aansluiten op de TV en het geluid via ARC naar de receiver sturen. DD en DTS passthrough zijn aanwezig op de TV, dus ik ging er vanuit dat de latency zo het laagst zou blijven.   Helaas kreeg ik geen geluid binnen op m'n Denon X2000 via ARC. Zowel niet van de PS3 als van de TV als ik een filmpje afspeel via de inbouwde Youtube app van de TV. Zowel de Denon als de TV ondersteunen ARC en ik gebruik een HMDI 1.4 kabel. Dus ik vermoed dat het normaal wel zou moeten werken? De TV detecteert een geluidsapparaat op de ARC HMDI poort, maar wanneer ik die kies, komt er dus geen geluid uit.   Anyway, na een uur prutsen zonder succes, heb ik de PS3 aangesloten op de Denon met een HDMI kabel om van de miserie vanaf te zijn.   Helaas zit ik nu met irritante probleem dat ik constant het settingsmenu moet induiken om te wisselen tussen game mode en normal mode wanneer ik wissel tussen TV kijken / gamen. En daarvoor moet ik de TV remote uithalen, want op de Harmony is daar helaas geen sneltoets voor. Kzou nog een moeten testen met commando's, maar dat lijkt me niet ideaal om te gebruiken.   Als ik gebruik zou maken van HDMI1 voor de AVR en HDMI2 voor de PS3, dan hoef ik daar niet mee te foefelen en kan ik de Harmony remote voor alles gebruiken. De TV houdt per ingang de instellingen bij, dus dat zou makkelijker werken.

Gisteren ook wat tests gedaan om de input lag te meten en de Denon voegt helaas ~12-16ms latency toe in game modus wat ik vrij veel vind. Zijn er nog settings waarmee je minder delay kunt krijgen?   Het andere alternatief waar ik aan denk ik de PS3 aan de HDMI2 van de TV hangen en met een optische kabel verbinden aan de Denon. Zijn daar nadelen aan verbonden? Ik heb helaas geen optische kabel liggen om het even te testen.   Hoe doen jullie het of wat is volgens jullie de beste manier om een console aan te sluiten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ik heb hier de PS3 gewoon op de Denon aangesloten - ik merk niks van latency, maar then again als ik al speel is het ook alleen maar GTA V.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Je hebt het gewoon goed aangesloten hoot. Via hdmi nr je versterker. Done.

Je kan toch perfect met de hamrony die modes een snrltoets geven. Zit je in 1 sec in de juiste mode
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Je hebt het gewoon goed aangesloten hoot. Via hdmi nr je versterker. Done.

Je kan toch perfect met de hamrony die modes een snrltoets geven. Zit je in 1 sec in de juiste mode
Ja, alles werkt nu, maar ik heb wel 15ms meer input lag dan als ik de PS3 rechtstreeks aan de TV hangt.   Er is geen sneltoets op de originele remote, dus je moet altijd het settings menu induiken om de modes te veranderen. En in de Harmony app zit die sneltoets er ook niet in.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Gisteren nog wat tests met een betere camera (instelbare sluitertijd) en nu zie ik amper verschil als ik er de Denon tussen zet (30-35ms delay). Toen ik met m'n iPhone 5S camera wat tests deed, kwam ik rond de 22ms zonder AVR en 36ms met de AVR er tussen.   Nu nog een oplossing vinden om makkelijk tussen normale en game te switchen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Met welke sluitertijd had je beide foto's genomen? Dat kan natuurlijk het verschil wel verklaren, ik dénk dat alles onder 1/1000 sluiter een ander beeld gaat geven. Maar volgens mij introduceert een receiver altijd wel iets van lag. Stoort het eigenlijk fel bij het spelen van GTA V of heb je het dan toch over andere games?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

John Carlton

Well-Known Member
16 mei 2014
825
220
53
Gent
Hdmi naar de tv en optische kabel naar de versterker is denk ik de weg van de minste input lag
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Met welke sluitertijd had je beide foto's genomen? Dat kan natuurlijk het verschil wel verklaren, ik dénk dat alles onder 1/1000 sluiter een ander beeld gaat geven. Maar volgens mij introduceert een receiver altijd wel iets van lag. Stoort het eigenlijk fel bij het spelen van GTA V of heb je het dan toch over andere games?
Zou eens moeten kijken op hoeveel hij stond, maar tzal rond en 1/1000ste geweest zijn aangezien de teller tot 1 duizendste gaat en er heel weinig waas op het laatste cijfer zat. Met m'n iphone was het 100ste en 1000ste getal wazig en nam het felst gekleurde getal. Hoe komt je een ander beeld krijgt?   In GTA merk ik het. Gisteren met ne maat COD:MW coop gespeeld en Mortal Kombat en daar had ik er minder last. GTA V draait ook wel zwaar heb ik al gemerkt itt andere games.   En ik merk het vooral als ik snel rijdt met auto's in GTA V. Andere racers heb ik nog niet geprobeerd, zou eens moeten proberen als ik het daar ook voel.    
<woltlab-quote data-author="" data-link="">
Hdmi naar de tv en optische kabel naar de versterker is denk ik de weg van de minste input lag
</woltlab-quote>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Sorry verkeerde woordkeuze. Ik bedoelde eigenlijk een vertekend beeld, geen ander beeld.   Het ligt ook niet aan het motion blur-achtig effect van GTA V als je snel rijdt? Ik vraag het omdat ik GTA V heb gespeeld op zowel de Denon met de Sony als een oudere Onkyo (TX-SR508) met een LG tv. En juist LG tvs staan er om bekend om veel input lag te hebben en ook daar had ik geen last ervan. Kan natuurlijk aan mij liggen, ik game niet veel.


Er staat ook geen audio/video delay op de Denon ingesteld of iets dergelijks? Gebruik je de "Game" hdmi input (ik weet eigenlijk niet of die een snellere verwerking heeft)?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Sorry verkeerde woordkeuze. Ik bedoelde eigenlijk een vertekend beeld, geen ander beeld.   Het ligt ook niet aan het motion blur-achtig effect van GTA V als je snel rijdt? Ik vraag het omdat ik GTA V heb gespeeld op zowel de Denon met de Sony als een oudere Onkyo (TX-SR508) met een LG tv. En juist LG tvs staan er om bekend om veel input lag te hebben en ook daar had ik geen last ervan. Kan natuurlijk aan mij liggen, ik game niet veel.


Er staat ook geen audio/video delay op de Denon ingesteld of iets dergelijks? Gebruik je de "Game" hdmi input (ik weet eigenlijk niet of die een snellere verwerking heeft)?
Deels de motion blur wss. De blur effecten staan uit in de settings, maar er blijft wel een beetje blur. Game input, game sound mode en zoveel mogelijk processing uitgezet op de receiver. De TV staat ook in game mode met alles uit wat nog delay kan toevoegen.   Mijn andere hobby is racen met RC auto's. Zo goed als alle weken sta ik met zo'n bakske in m'n handen in iedere 14 dagen zit ik een weekend in Nederland of Duitsland voor wedstrijden. Daar hebben we zenders met 2-4ms delay. Toen ik 4 jaar geleden van een zender met 15ms delay naar m'n huidige met 4ms delay ging, was dat verschil voelbaar. Dus waarschijnlijk als ik nu met een auto'ke bestuur op een TV scherm met en delay 30-50ms zal ik dat delay vrij goed voel. Anyway, tzal wel wennen. Kga er in ieder geval geen nieuwe TV voor open :p   Gisterenavond Mortal Kombat gespeeld met een maat in 3D. Ondanks dat die spellekes niet m'n ding zijn, zag het er wel goed uit in 3D
1f604.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: