• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Geen audio vanwege verouderde HDMI op digibox

Stampertje

Member
29 sep 2015
14
4
8
Sinds kort een serieuze upgrade gedaan in de thuis setup met zowel een 4K oled tv alsook een 4K versterker.
Alle toestelen (digibox, nvidia shield, gameconsole, blu-ray player, media server) zijn a.d.h.v een HDMI kabel aan de versterker gekoppeld en van daaruit gaat er slechts 1 HDMI kabel naar de tv.
Ook is de aansluiting tussen tv en versterker via de eArc HDMI poorten zodat sound uit apps op tv kan terug gekoppeld worden naar de surround.

Nu is het probleem wanneer ik content van tv, media server of shield afspeel de tv automatische de functie HDMI Ultra HD Deep Colour inschakelt aangezien de 4K 60p kwaliteit wordt herkend.
Maar als ik dan terug switch naar digibox dan heb ik enkel beeld en geen geluid en moet ik telkens opnieuw die optie gaan afleggen.

Enig zoekwerk op internet heeft me al tot volgende geleid: Denon forum
Aangezien digibox (model DC-AD2200) toch al enige tijd mee gaat lijkt mij dit goed mogelijk.

Wat kan ik hieraan doen? Is er toevallig V2.0 op de markt van deze digibox?

PS: alle kabels zijn 2.0 standaard en CEC functionaliteit is ook al in en uitgeschakeld
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Gewoon van je digibox een optische kabel naar je tv trekken en probleem is opgelost :)
 

Stampertje

Member
29 sep 2015
14
4
8
is inderdaad een oplossing maar laat ons zeggen dat ik een kabel allergie heb. Iedere kabel die eventueel niet nodig is zie ik dan ook liefst niet.
 

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Oeps... misschien toch zo lang niet meer.

 

Stampertje

Member
29 sep 2015
14
4
8
Oeps... misschien toch zo lang niet meer.


Die was ik ook al tegen gekomen. Kun je al gaan halen in de telenet winkels maar kost je wel 35€. Is voorzien van HDMI 2.0
Was indien er hier geen andere oplossing uit te bus kwam mijn 1ste keuze en optische indien ze mij geen willen geven :D
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
is inderdaad een oplossing maar laat ons zeggen dat ik een kabel allergie heb. Iedere kabel die eventueel niet nodig is zie ik dan ook liefst niet.
Soms kies je best voor de eenvoud en neem je het extra kabeltje er voor de vrede bij :)