• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Geen geluid met AV7005

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Sinds gisteren krijg ik geen geluid meer uit mijn versterker. Die is aangesloten op een mm8001 als eind versterker. Het beeld wordt wel doorgegeven. Geluid dus niet. Wanneer ik een test toon probeer komt er wel geluid door mijn boxen.

Een probleem dat ik al een tijdje had is dat mijn geluid niet wil starten nadat ik mijn versterker voor eerste keer opstart. Na op en afzetten is dit probleem opgelost.. Mogelijk dat er iets stuk is gegaan? Iemand een idee/oplossing?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Heb je al eens geprobeerd om 4-5 factory resets na elkaar te doen? Naar het schijnt zou dit wel al eens helpen om hardnekkige software problemen te elimineren - als het iets hardwarematig is natuurlijk niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Sphinkx zei:
Een probleem dat ik al een tijdje had is dat mijn geluid niet wil starten nadat ik mijn versterker voor eerste keer opstart. Na op en afzetten is dit probleem opgelost.. Mogelijk dat er iets stuk is gegaan? Iemand een idee/oplossing?
Heb je nog garantie? Indien niet: gooi hem open en zoek naar defecte condensatoren, deze dingen dus:
kapotte-condensator.jpg-nggid03995-ngg0dyn-400x300x100-00f0w010c010r110f110r010t010.jpg


Als ze bol staan moeten ze vervangen worden, ook als ze al gelekt hebben..

Wat je beschrijft lijkt zoiets wel te kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Wel. Voor zoiets vrees ik dus idd. Garantie is verlopen. Paar reboots gedaan. Geen reset. Maar heb ook geen update gedaan. Dus software kan het niet zijn..

Open smijten. Hmm. Heb ik mij nog niet aan willen riskeren. Maar ik denk niet dat ik veel keus ga hebben. Gezien het zo plots is kan het bijna alleen maar een hardware probleem zijn..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Sphinkx zei:
Open smijten. Hmm. Heb ik mij nog niet aan willen riskeren. Maar ik denk niet dat ik veel keus ga hebben. Gezien het zo plots is kan het bijna alleen maar een hardware probleem zijn..
Doe uw zelf wel een plezier en trek de stekker uit en duw dan enkele malen op de aan en uit knop, de grote versie van die krengen kunnen nog wel een een serieuze lading vasthouden
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Lol. Bedankt voor de tip! Je zou zo nog meer zaken kapot krijgen.. Niet de bedoeling
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Sphinkx zei:
Lol. Bedankt voor de tip! Je zou zo nog meer zaken kapot krijgen.. Niet de bedoeling
Onder andere, maar de kans is groter dat je een serieuze schock krijgt als je per ongeluk iets aanraakt
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Bizar.. Was er nog niet in geslaagd de Marantz open te smijten. Maar vorige week had ik opnieuw geen geluid maar deze keer uit mijn TV. Zet daarom mijn versterker op en het geluid werkt dus weer... HDMI gaat via de ARC HDMI en daarom viel TV geluid weg want ging via mijn versterker.

Maw mijn condensatoren zijn allicht niet kapot. Maar zal het toch moeten opvolgen..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Sphinkx zei:
Maw mijn condensatoren zijn allicht niet kapot.
Goed nieuws! dan, soms ligt de oplossing voor onze neus
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: