• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Geluid valt uit na enkele minuten

Gman

Member
24 mrt 2020
8
1
6
53
Hallo, we hebben een Panasonic SA-HE7, een 5.1 receiver. Sinds enkele dagen valt het geluid gewoon weg na enkele minuten. Het maakt niet uit via welk medium hij speelt (radio, dvd, tv,....) . Als ik hem uit zet en dan even later terug aan, speelt hij weer even voor enkele minuten.
Het toestel op zich blijft volledig actief, enkel het geluid valt weg. Switchen van kanaal helpt ook niet.
Het is al een oud(er) toestel maar tot op heden altijd prima zijn werk gedaan!
Is onze received RIP?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Wordt hij warm?

Als je alles al een geprobeerd hebt kan je een reset proberen. Hoe oud is hij?
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Lijk beveilging die aangaat.. haal alle kabels los en kijk of het dan ook gebeurd.... zo niet, speakers één voor één aansluiten tot het weer gebeurd. Als het meteen gebeurd, andere speaker testen, gebeurd het ook? Defect...
 

Gman

Member
24 mrt 2020
8
1
6
53
Hi, bedankt voor alle replies.... hij werd niet warm, er was ook geen klik.
Toestel is idd al behoorlijk oud, zeker al 15+.
Heb eens een reset gedaan en alles opnieuw ingesteld en het werkt terug.
hopelijk blijft het zo, desalniettemin heb ik een fijne site leren kennen!
bedankt!!
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Hi, bedankt voor alle replies.... hij werd niet warm, er was ook geen klik.
Toestel is idd al behoorlijk oud, zeker al 15+.
Heb eens een reset gedaan en alles opnieuw ingesteld en het werkt terug.
hopelijk blijft het zo, desalniettemin heb ik een fijne site leren kennen!
bedankt!!

Tijd voor een receiver die de nieuwste audio codecs aankan 😉
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Bluesky

Gman

Member
24 mrt 2020
8
1
6
53
En hier zijn we opnieuw.... zit gezellig in mijn luie zetel muziek te luisteren en plots valt de muziek weer weg.
Test van de boxen gedaan ( via testknop op de afstandsbediening) en ook nu geen ruis. Reset helpt ook niet. Denk dat hij nu wel echt de geest gegeven heeft. ik Voel dat hij wel warm is. Mss is hij thermisch in veiligheid. Zou ik de ventilator controleren? moet die continu draaien? Boxen zal ik ook eens 1 voor 1 apart aankoppelen.

edit: als ik hem nu aanzet, hoor ik op elk kanaal een hoge fluittoon/geruis wanneer ik het volume opendraai. En geen klik meer wanneer ik aan de input selectieknop draai.

S Sphinkx : heb je een ideetje welke receiver of zou ik dat beter in een nieuw Topic vragen?
 
Laatst bewerkt:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Start een nieuw topic... Dan kan je ook zeggen wat de rest van je set up is wat het iedereen gemakkelijker gaat maken om je helpen de juiste keuze te maken :)
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Gman