• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Gezocht: compacte mediaspeler op 12Volt.

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Voor de mobilhome ben ik op zoek naar een zeer compacte mediaspeler die ik achterop de Tv kan monteren. En waar de stroomadapter van 230V kan weggenomen worden, zodat ik deze vervolgens rechtstreek op de 12V sigarettenaansteker kan aansluiten.

Zie onderstaande foto ter verduidelijking.

12_Volt_kabel.png


Mocht er iets bestaan in de vorm van een of andere Android-stick die je rechtstreeks op de tv via Hdmi inplugt en hierop een USB-stick kan aansluiten is dit uiteraard ook prima.


  • Hdmi aansluiting.
  • USB voor de films die op een USB-stick staan.
  • Voeding 12-Volt.
  • Liefst zo compact mogelijk.
  • Bediening het liefst via de iPhone (bluetooth), zodat ik geen IR-verlenger hoef te voorzien).
  • Afspelen van mkv, iso, m2ts, enz..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Heb je al een bestaande mediaspeler op dit moment? Vaak werken deze op 12V en gebruiken ze eigenlijk een 220v naar 12v adapter, dan zou het misschien mogelijk zijn gewoon de adapter te switchen? Geen idee of dat zou werken, maar misschien wel het proberen waard.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Ik heb enkel als vaste mediaspelers 2x Apple Tv's zonder 12V aansluiting in het bezit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
luckske zei:
Heb je al een bestaande mediaspeler op dit moment? Vaak werken deze op 12V en gebruiken ze eigenlijk een 220v naar 12v adapter, dan zou het misschien mogelijk zijn gewoon de adapter te switchen? Geen idee of dat zou werken, maar misschien wel het proberen waard.
Dat zou ik ook denken. Ik denk dat mijn Mede8er zo werkt.
De nvidia shield die ik had, had een ingebouwde voeding, dus daarmee zal het dan niet werken. Idem voor de apple tv.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Haha, niks voor joske, kodi.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
@Chr1st0f
De Vero4K zou wel eens de compacte mediaspelers zijn die aan de vooropgestelde eisen voldoet en waar ik naar op het zoek ben
263a.png

Hij heeft alvast een RF afstandsbediening, woordoor ik het apparaat netjes achter de tv kan wegmoffelen.
Heeft een usb-poort met de mogelijkheid om hierop een stick met films aan te sluiten.
De voeding 5Volt is eenvoudig op te lossen door er inderdaad een adapter tussen te zetten, zoiets als dit..

sigarettenaansteker-autolader-2x-usb-laadstroom-2x-usb-1200-ma.jpg


Het enige dat ik me nog afvraag of deze op mediaspelers die nooit aan een netwerk zal gekoppeld zijn, voor de werking geen problemen oplevert?
Voor de configuratie. ed. dien ik uiteraard thuis eerst te zorgen.
Skank zei:
Haha, niks voor joske, kodi.
@Skank
Als je de startpost goed leest maakt het besturingssysteem om wat sporadisch een filmpje bij slecht weer in de Mobilhome ed. te kijken echt niet uit.
De eisen en algemene beleving liggen hier op een 22" Tv heel anders dan op het thuisfront
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Die beleving is net zo goed thuis hoor :p
lol
 
Laatst bewerkt door een moderator: