• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Haard op domotica

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Geen flauw idee...het lijkt van wel...er zal wel 1-10V uit komen, maar da vraag is hoe het integreert met vb HA of andere "Hub" en wat je dan effectief kan aansturen.
Mischien nog effe verder zoeken, er zullen wel meer Zigbee 0-10V units bestaan

Ik kom hier weer op terug

De enige op zigbee die ik kan vinden is idd deze

Ik vermoed dat die zal werken?
Ik twijfel enkel of hij 0V zal kunnen uitsturen
Die 0 is nodig om de haard uit te zetten
Zie https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/65670318#65670318

Dus dan gewoon die dimmer rechtstreeks met stekker op stopcontact, en dan de output verbinden met zo'n domoticakabeltje nr de controller vd haard en gaan?

En dan in home assistant steek ik de dimmer..
En dan 0 = uit
3= aan
tss 3-9 spelende stand
9,5 eco

Klopt? Is het werkelijk zo simpel?
Die z-wave dimmer kan idd ook, maar is wel 50 euro en dan moet ik nog een zwave controller ook, enkel voor die haard, wat ik liever niet doe
Zigbee protocol is genoeg
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Waarom zou die geen 0V kunnen uitsturen ?? 0 = 0 hé, is geen spanning. Je moet gewoon de correct bestellen dus 0-10V en niet de 1V-10V variant.
Ja het is zo simpel inderdaad normaal gezien.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Waarom zou die geen 0V kunnen uitsturen ?? 0 = 0 hé, is geen spanning. Je moet gewoon de correct bestellen dus 0-10V en niet de 1V-10V variant.
Ja het is zo simpel inderdaad normaal gezien.

Ah ik zie het nu, ik kan idd de 0-10 kiezen, zal hem es bestellen :)
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Maar momenteel heb je er niets aan, want onze regering heeft gevraagd om geen haarden aan te steken 🙄😂