• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

HDMI over lange afstand (15-20m)

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Ik was eens aant kijken waar ik lange HDMI kabels kon vinden, maar ik heb her en der gelezen dat 15m geen ideale afstand meer is. Daarbij komt nog dat het een dikke, stugge kabel is en ik die wss niet in m'n plinten zal krijgen.   Ik ben terecht gekomen bij HMDI to CAT5e/6 systemen en wireless systemen. Uiteraard wil ik geen kwaliteitsverlies en geen/zeer weinig input lag hebben.Beeld is voldoende, audio heb ik niet nodig. Kan je dat bereiken met die toestellen?   Heeft er iemand ervaring met zo'n systemen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ik gebruik op dit moment een cheap-ass 10 meter HDMI kabel zonder problemen. 15 meter weet ik niet, maar ik dacht dat je dan een HDMI versterker kon gebruiken. Hoe dat werkt en de invloed op de kwaliteit weet ik helaas niet.   Van wat ik gelezen heb werkt HDMI - UTP - HDMI voor sommige goed, voor andere zijn er dan weer problemen zoals handshakes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Ik heb een 15m kabel maar dat is de limiet van mijn versterker, langer en 3D wordt niet meer herkent!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Ik heb een 15m kabel maar dat is de limiet van mijn versterker, langer en 3D wordt niet meer herkent!
3D is voor mij ook een vereiste. Hopelijk kom ik toe 15m, dan is er nog hoop.   Ivm HMDI versterkers, moeten die in het midden van de keten geplaatst worden? Bv. 10m kabel, versterker, 10m kabel? Of moet je eerste de versterker plaatsen en dan 20m kabel er achter hangen?
 
Laatst bewerkt door een moderator: