• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Hele HT set voor in de woonkamer

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ik had al een onderwerp geopend wat de TV van mijn broer betreft. Maar ik denk dat het beter is om de hele set die hij wil samenstellen in overweging te nemen. Hij wil dus een nieuwe TV, een 5.1 setje luidsprekers en een receiver. Zijn budget ligt om een bij de €2500 of ietsje meer als het ook een waardige verbetering is of gewoon noodzakelijk om zijn wensen in te lossen.   Wat de TV betreft zit hij nu met een shortlist van 2 modellen: - Panasonic TX-L55ET60 - Sony KDL-55W805 Hij gaat proberen om ze deze week eens te vergelijken. (voor zover dat zin heeft om dat in een winkel te doen)   Als luidsprekers dacht ik zelf aan: - Boston Acoustics A250 (FL + FR), A25 (RL + RR), A225C (center) vs - KEF C5 (FL + FR), C1 (RL + RR), C6LCR (center)   of - Boston Acoustics A25 (FL + FR), A25 (RL + RR), A225C (center) vs - KEF C3 (FL + FR), C1 (RL + RR), C6LCR (center)   Voor zover ik het heb kunnen achterhalen meten de Kef speakers iets neutraler dan de Bostons.   Subwoofer: - SVS PB1000   Receiver: - Onkyo - Yamaha - Denon Hier heb ik nog geen duidelijk idee. Het budget ligt iets hoger als ie geen vloerstaanders neemt als front luidsprekers. Hij moet ethernet, een vorm van room correction en 4K pass through aan boord hebben. Dit lijkt me een mooie vergelijking: http://tweakers.net/pricewatch/compare/656/339773;335174;328832/categorie/ Daar kan ik toch nog wat tips gebruiken.   Hij woont nu op een klein appartementje maar is op zoek naar een huis. Het is dus niet de bedoeling dat ie na de verhuis weer helemaal op nieuw moet beginnen. Hij gaat geen kasteel kopen, dus ga er maar van uit dat het een doorsnee woonkamer gaat worden waar de set uiteindelijk in terecht komt. Als bron heeft ie een super de luxe htpc (op basis van een AMD A10) met ingebouwde bluray speler en een NAS met enkele TBs aan storage.   Alle tips zijn welkom.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Mocht ge voor de Denon X2000 gaan, ik overweeg om de mijne weg te doen. Hij is een maand oud. De akoestiek in onze woonkamer is erg slecht en kben aan het overwegen om up te graden naar de Denon X4000 met Audyseyy XT32.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ja, hij heeft ondertussen gekozen voor de Denon X-2000 met Boston Acoustics en SVS woofer. Hij heeft nog niets besteld. Ik zal het eens vragen of ie interesse heeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ja, hij heeft ondertussen gekozen voor de Denon X-2000 met Boston Acoustics en SVS woofer. Hij heeft nog niets besteld. Ik zal het eens vragen of ie interesse heeft.
Prima. Hij is de 26e april besteld bij hificorner.nl. Lijkt dezelfde als de mijne dan of gaat hij voor A250 fronts? Ik ben er zeer tevreden over, jammer van de slechte akoestiek.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Hij gaat wachten op de X-2100, die volgende maand zou uitkomen. Ook de Bostons gaan niet door. Blijkbaar is de importeur ermee gestopt en hij wil het risico niet lopen om problemen te ondervinden als er iets mis gaat met de speakers. Enkel wat nu nog in stock is is beschikbaar. Daarna is het behelpen vrees ik.   Wel jammer, want die Bostons zijn heel erg goed voor wat ze kosten. Hij zou inderdaad voor de A250's gegaan zijn. Ik denk dat het nu Kef wordt, of we moeten nog een alternatief vinden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Hij gaat wachten op de X-2100, die volgende maand zou uitkomen. Ook de Bostons gaan niet door. Blijkbaar is de importeur ermee gestopt en hij wil het risico niet lopen om problemen te ondervinden als er iets mis gaat met de speakers. Enkel wat nu nog in stock is is beschikbaar. Daarna is het behelpen vrees ik.   Wel jammer, want die Bostons zijn heel erg goed voor wat ze kosten. Hij zou inderdaad voor de A250's gegaan zijn. Ik denk dat het nu Kef wordt, of we moeten nog een alternatief vinden.
Geen probleem. Wifi en bluetooth, eindelijk
263a.png
Slecht nieuws als dat zo gaat zijn, want 't zijn goede speakers voor 't geen dat ze kosten. Blij dat ik dan nog een setje A25's gekocht heb 2 weken geleden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ik heb al bevestiging gehad van Boston Acoustics zelf. Ze stoppen ermee, maar uiteraard blijft de garantie op aangekochte producten gelden zoals wettelijk bepaald.   De TV is ondertussen besteld. 't Is de Panasonic geworden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
We zijn weer een stapje verder. De TV is dus de Panasonic geworden.   Nu twijfelt hij tussen de Denon X2000 of de X1100. We hebben het eens bekeken en we denken dat de dingen die ontbreken op de de X1100 t.o.v. de X2000 voor hem niet zo erg zijn en de zaken die op de X1100 zitten en niet op de X2000 wel leuk kunnen zijn. Maar hij gaat ook eens kijken of bij Yamaha iets vergelijkbaars in het gamma zit voor een gelijkaardige prijs.   De grootste twijfel zit in de speakers. De Kef C reeks met SVS PB1000 of de Teufel Ultima 40 surround set en later de woofer upgraden naar een PB1000.   Maar voor de Teufel set moet je snel zijn. Over enekle dagen loopt de aanbieding af.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Bostons stoppen of de importeur groot verschil.

Het zou mij er niet van weerhouden. Garantie blijft.

Goeie speakers immo.

Tss kef en teufel.. Teufel denk ik
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Wel, in het antwoord op mijn mail, met de vraag of ze met de import stoppen, werd er gezegd dat er met de productie wordt gestopt.   Hij is dan ook voor de Teufels gegaan.
263a.png
  Nu nog een receiver. Op de eerste plaats in zijn short list staat de Denon AVR X-1100 en op nummer 2 de Onkyo TX-NR626.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
In 't weekend heeft ie een Denon AVR-X1100W aangeschaft. Binnenkort moet ik toch eens een bezoekje gaan brengen om een filmpje te kijken.
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: