• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Heos freeze & mottige DAB+

John Carlton

Well-Known Member
16 mei 2014
825
220
53
Gent
Hoihoi,

In de living staat recent een Denon X1600H met DAB.
Ik had gehoopt dat de DAB mijn slechte FM ontvangst problemen ging oplossen (één vd redenen van aanschaf) maar dit blijkt maar half zo te zijn.

Ik ontvang namelijk enkel de DAB radiozenders van de openbare omroep en geen enkele van Norkring.
Daarom heb ik na wat Googlen zelf een nieuwe DAB antenne gemaakt in de hoop hiermee een betere ontvangst te hebben doch dit maakt geen enkel verschil.

-

Licht gefrustreerd dan maar aan de slag gegaan met Heos om zo via internetradio de radiozenders van voorkeur alsnog digitaal te kunnen ontvangen zonder hiervoor de digibox te moeten aanzetten.
Dit werkte in eerste instantie maar ietwat later is mijn Denon gewoon vastgevroren en aanvaardde ie geen commando's meer van de afstandsbediening, enkel van de Heos app. Hiermee kon ik nog input veranderen enzo maar internetradio deed ie ook niet meer.
Op de Denon support site maken ze gewag van het uitschakelen van uPnP op de router, maar deze staat hier al niet aan om te beginnen.

Zo, dit alles moest me even van het hart :)
Heeft er iemand een idee of oplossing voor (één van) beide problemen?