• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Het Grote RC Topic

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik dacht dat deze er al was, maar vind hem niet. Vreemd. Wie doet er aan RC?

Vroeger boten, auto's, vliegtuigen en tot laatst zelfs helis gehad. Nu niks meer (voorlopig). Kwam daarpas dit tegen:

<woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="">http://youtu.be/GRtXd1eiH-s</woltlab-metacode>

Hoe cool is dat !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Ikke :p

En enkel nog auto's. Heb hier wel nog een Align Trex 450 staan met vbar, maar die komt de kast niet meer af omdat ik bijna ieder weekend op een wedstrijd zat. Ik vloog vooral veel toen ik nog naar studeerde. Ter ontspanning ging ik dan vliegen op een vliegpleintje 10min van deur of in de wei in de straat als er geen koeien instonden.

Maar nu enkel nog auto's. In de winter rij ik indoor 1/10 touring car (modified), maar door de bouw van m'n HT is dat er dit jaar nog niet van gekomen.

En in de zomer rij ik 1/8 nitro buggy, m'n favoriete klasse. De laatste 5 jaar heb ik met laatste Mugen Seiki modellen gereden, deels gesponsord. Komend seizoen switch ik naar Serpent. Die hebben me op het einde van vorig seizoen een fabriekscontract aangeboden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Cool. Post gerust fotos/filmpjes van je kunnen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Daywalker

Member
11 sep 2014
55
0
9
Aha nog rc fans,

Ik heb hier ook nog een auto of 10 staan, zou tegen de zomer alles terug gesmeerd en rijdend willen krijgen.

Ik heb een 4 tal tamiya jeeps 2x wranger op verschillend chassis een Toyota yj die ik nog moet bouwen en een pajero.

Dan nog een traxxas e-revo brushless

En nog een 5 tal andere tamiya chassis

Ik probeer ook oude tamiyas op te lappen van de jaren 80 als ik tijd over heb.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Skank zei:
Cool. Post gerust fotos/filmpjes van je kunnen

Ik heb niet echt filmpjes van tijdens het rijden.

Hier is een under the hood van m'n bolide van afgelopen zomer:
mbx7_fx.jpg


En een oud filmpje van een touring car training (de oranje/rode is de mijne) <woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="">https://www.youtube.com/watch?v=FmFbDi7p6eM</woltlab-metacode>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Zot he
263a.png
Kon je met die heli goe vliegen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Normaal rond vliegen kon ik :p (rondjes, 8'en, stall turns etc)

En de dingen die ik onder de knie begon te hebben toen ik stopte waren inverted hover, rainbows en tick tocks.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Ik heb in mijn jonge jaren nog wedstrijden gereden met een 1/10 elektrische auto (omgebouwde Kyosho Lazer ZX). Toen ik 16 werd, heb ik alles verkocht aan iemand die al een auto had en nog eentje extra wou om te oefenen. Na een testrit blijk de mijne veel sneller te zijn en heeft hij zijn andere gebruikt om te oefenen
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ah mn zoon wil een rc auto 7-8j


Liefst eentje die niet direct stopt voor de minste obstakel

Kostprijs tja 80? Zoiets?. Kopen in dreamland of toch echte rc shop? http://www.neverland.be/ Tweedehands?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Voor 80euro moet in de speelgoed winkel gaan vrees ik.

Ik vrees dat je uw budget maal 3-4 moet doen om deftig speelgoed te hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
broodro0ster zei:
Voor 80euro moet in de speelgoed winkel gaan vrees ik.

Ik vrees dat je uw budget maal 3-4 moet doen om deftig speelgoed te hebben.
Das dan geen speelgoed meer :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Skank zei:
Das dan geen speelgoed meer :p
Ik vrees van wel. Dan heb je deftig speelgoed (Trapas/HPI) De auto's waar wij mee rijden kosten tussen 1200 en 1500euro zonder zender.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Is er hier iemand die nog met RC bezig is? Ik ben er eind 2015 mee gestopt, maar heb de draad terug opgepakt deze zomer.
Ik ging eerst maar wat casual rijden op de club, maar al snel wou ik terug wedstrijden gaan rijden. Dus ik zat meer in in Wallonië en Frankrijk om grote racen te gaan rijden dan op de club :unsure:
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik blijf RC leuk vinden, maar tijd he!
Bij jou gaat het vooral om auto's zeker?
Ik zou graag toch nog es nog een heli proberen
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Ja idd, ik rij eigenlijk alleen maar competitie.
Een heli heb ik nog staan (Trex 450 met Vbar mini), maar daar vlieg ik niet meer mee. Vloog daar vroeger mee toen ik nog studeerde omdat ik toen boven de weides achter onze tuin kon vliegen. Was de ideale pauze tijdens het schoolwerk. Als ik ga racen ben ik minimaal een dag of zelfs 2 dagen weg van huis.
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Ik ben van plan om volgende zomer een BMX parcours te maken, in het bos achter onze tuin en dat dan ook te gebruiken voor RC.
Ik had al gedacht om een Traxxas UDR te kopen, maar misschien is dat wat overdreven want mijn zoon moet er ook mee kunnen rijden (5 jaar).
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Die Traxxas wagens kun je meestal limiteren op 50% gas dacht ik. Dus ideaal voor jouw zoontje denk ik dan :) En 100% als je jezelf wilt uitleven ;-)
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Even terug oppikken, ik heb ondertussen een parcours gemaakt in het bos, maar ik heb nog geen RC auto. Nu zag ik wel een interessant model om mee te beginnen, een LaTrax (Traxxas) Teton https://latrax.com/products/teton Prijs is 144 euro inclusief zender, batterij en lader. Er zit een training mode op, dus ideaal voor mijn zoon om te leren rijden. Mijn vrouw zei dat het een mooi cadeau is als hij een goed rapport heeft, ik weet alleen niet dat de papa zolang kan wachten 😀