• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Het smarthome en IoT topic!

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Alles uitschakelen gaat toch al? Ik heb nu een routine aangemaakt als ik “good night” zeg gaat al mijn slimme verlichting uit. Volgens mij kan ik daar bv ook mijn tv op aan die routine toevoegen maar dat heb ik nog niet getest. Die staat ook meestal al uit waarom ik het niet direct noodzakelijk vindt.

Dat gaat wel alleen werken bij slimme apparatuur.. Routines werken trouwens nog niet als de assistant in het Nederlands staat.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Lijkt me toch erg handig voor in de keuken

Maar dan mss best wel de max

Als straks daar de cameras opkunnen van ubiquiti, en dan nog een videodeurbal ook, dan valt alles in mekaar en ben ik verkocht
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Awel. Ik dacht ook leuk voor in de keuken.. Dat scherm is wel van handig voor bepaalde zaken.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Yep. Ik heb mijn GH mini al op Nederlands België kunnen zetten. Wel nog geen nieuwsbronnen beschikbaar.. Maar dat zal wel komen veronderstel ik.
 

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Ik vind dit allemaal wel leuk en interessant enzo, maar,waarvoor zouden jullie dit zoal gebruiken ?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Ik bedien mijn Hue lampen daar regelmatig mee. In combi met de Harmony remote is het ook super. Routines voor te gaan slapen, opstaan, thuiskomen is ook handig. Maar is uiteraard ook een gadget.. Dat kan niemand ontkennen 😊
 

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Ik bedien mijn Hue lampen daar regelmatig mee. In combi met de Harmony remote is het ook super. Routines voor te gaan slapen, opstaan, thuiskomen is ook handig. Maar is uiteraard ook een gadget.. Dat kan niemand ontkennen 😊
Oké, maar m'n Hue lampen kan ik bedienen met m'n smartphone en routines aanmaken ook...
Dus enkel een leuke gadget ?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Goh ja,

JE komt thuis en zegt, ok google speel spotify af op sonos living bv
denk ik?
Of ok google, wat is mijn agenda vandaag?
Of wat is het weer, eindeloze mogelijkheden


Ik zie dat mn telefoon de assistent net heeft, alleen loopt het niet vlot met mn commandos :p
Weer kan ik al vragen, maar rest precies niet.

Kun je helpen sphinkx?
Hoe zorg ik er voor dat hij mn agenda zegt?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Mijn agenda staat niet op google.. Dus dat heb ik nog niet kunnen proberen.

Meeste commandos dat ik gebruik is voor spotify. Genre, specifiek liedje aanvragen. Mijn google assistant is ingesteld dat hij als speaker altijd mijn soundbar gebruikt. Mijn living, keuken en eetkamer is 1 open ruimte. Dus die box kan ik overal horen. Radio gaat bv ook. Alles dat in mijn Harmony remote staat heeft een koppeling met de assistent.

Er is een slaapwel routine ingesteld. Als ik zeg slaapwel gaat al mijn verlichting uit. Als je bv een nest thermostaat hebt kan je ook temperatuur instellen. Andere slimme thermostaten zal mss ook werken.

Goeie morgen routine is het nieuws vertellen incl weer. Je kan zelfs instellen om je te laten of er file is op weg naar het werk. Hoe meer je deelt met google meer je er kan uithalen.

Heb ook tijdje een boodschappenlijst gebruikt. Gewoon tijdens de week vanalles toevoegen via spraak. Als je dan naar winkel gaat open je dit lijstje op de gsm.

Vlaamse versie is nog maar net actief. Dit zal dus uitgebreid worden. Het is gewoon proberen..

Valt mij wel op dat ik er nu op let dat ik slimme apparatuur koop dat werkt met GH.

Nog iets leuk:

 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Mijn agenda staat niet op google.. Dus dat heb ik nog niet kunnen proberen.

Meeste commandos dat ik gebruik is voor spotify. Genre, specifiek liedje aanvragen. Mijn google assistant is ingesteld dat hij als speaker altijd mijn soundbar gebruikt. Mijn living, keuken en eetkamer is 1 open ruimte. Dus die box kan ik overal horen. Radio gaat bv ook. Alles dat in mijn Harmony remote staat heeft een koppeling met de assistent.

Er is een slaapwel routine ingesteld. Als ik zeg slaapwel gaat al mijn verlichting uit. Als je bv een nest thermostaat hebt kan je ook temperatuur instellen. Andere slimme thermostaten zal mss ook werken.

Goeie morgen routine is het nieuws vertellen incl weer. Je kan zelfs instellen om je te laten of er file is op weg naar het werk. Hoe meer je deelt met google meer je er kan uithalen.

Heb ook tijdje een boodschappenlijst gebruikt. Gewoon tijdens de week vanalles toevoegen via spraak. Als je dan naar winkel gaat open je dit lijstje op de gsm.

Vlaamse versie is nog maar net actief. Dit zal dus uitgebreid worden. Het is gewoon proberen..

Valt mij wel op dat ik er nu op let dat ik slimme apparatuur koop dat werkt met GH.

Nog iets leuk:


Sphinkx je gaat me ff moeten helpen ;:p

Hoe koppel ik spotify en mn sonos? (nu nog geen sonos one)
Hoe koppel ik radio?
Hoe koppel ik nieuws van BE?
Hoe kan ik bv hem leren , ok google goeiemorgen?
Idem slaapwel :p

Hoe verbind ik alles van harmony?
En die boodschappenlijst lijkt me ook handig?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik heb de harmony gekoppeld met google home
dus normaal zou ik nu via google activities moeten kunnen starten
lukt me niet echt
wat is het exacte commando?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Allright !!!!! freaky!!! DAt lukt gewoon!! Zaaaaaaaaaaaaaaalig
Freaky man, netflix kijken, tv kijken , filmpje zien
zalig

zalig !

Boodschappenlijst lukt ook !
Hoe zot is da :)
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Voorlopig vind ik het systeem nog te traag, het voelt gewoon nog artificieel aan, . maar eens die dingen echt vlot en snel gaan reageren stap ik mee op de boot...

Begrijp wel dat Google mogelijk opnames maakt van je gesprekken, deze worden dan gebruikt om de algoritmes te verbeteren....
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik zoek nog een google home app op mn watch
ik zie diverse staan voor oa smartthings van samsung maar niet voor google home dedju
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Je hebt precies alles al gevonden ☺️

Routines werkt mss nog niet met de Belgische versie. Daarom staat er bij mij ook de US versie op. 2 talen installeren is geen probleem.