• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Hoe ziet jullie bureau er uit?

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
docking dus.
Nu ik vind die macs veel te duur voor wat het is
dan kan ook met een niet mac


ik vraag me alleen af of dat makkelijk werkt, laptop naar docking en dan typen op je laptop maar niet naar dat scherm kijken maar wel het scherm erboven
Dat is ook niet handig. Ik gebruik gewoon een extern toetsenbord en muis.
Mijn laptop staat op een standje naast m'n scherm. Mijn monitor is er eentje zoals bij Stiibun, maar mijn MBP is de laatste (2015 model) zonder USB-C. Dus voorlopig doe ik het via display port en een dedicated lader op m'n bureau.

Thuis staat mijn desktop gewoon op mijn Ikea bureau (80*160cm). 't is delfde als die van die van Philip, maar dan het niet-standing model.
 

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Vaag me alleen af of dat makkelijk werkt, laptop naar docking en dan typen op je laptop maar niet naar dat scherm kijken maar wel het scherm erboven

Zoals broodrooster zegt, dat werkt niet handig. Gewoon extern keyboard & muis aansluiten via je dock
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Dan heb je wel een hoop op je bureau
dock, scherm, laptop, extra keyboard , extra muis

Mss dan toch best gewoon een desktop of all in one

Maar langs de andere kant, hoe vaak gebruik je nog een desktop als je een laptop hebt

moeilijk.
De bureau hier moet ook nog een sonos hebben en mn unify AP herbergen, komt op die schap.

Achteraan de bureau komt een wand, waarachter wasmachine, droogkast , strijkplank, wasrek en extra kasten
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Op het werk heb ik het niet, maar thuis wel draadloos toetsenbord en muis maar dan wel op een iMac. Heb zelfs een muis van thuis meegenomen naar het werk omdat dat opladen van batterijen zat was. Batterij in die draadloze muis gaat ook een stuk langer mee
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Dan heb je wel een hoop op je bureau
dock, scherm, laptop, extra keyboard , extra muis

Mss dan toch best gewoon een desktop of all in one

Maar langs de andere kant, hoe vaak gebruik je nog een desktop als je een laptop hebt

moeilijk.
De bureau hier moet ook nog een sonos hebben en mn unify AP herbergen, komt op die schap.

Achteraan de bureau komt een wand, waarachter wasmachine, droogkast , strijkplank, wasrek en extra kasten
Ne Macbook heeft niet echt gewoon een dock. Gewoon stroomkabel en scherm kabel.
Muis en keyboard is wireless.

Maar eerlijk gezegd zou ik gewoon voor een desktop gaan als je hem niet op verplaatsing nodig hebt.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ne Macbook heeft niet echt gewoon een dock. Gewoon stroomkabel en scherm kabel.
Muis en keyboard is wireless.

Maar eerlijk gezegd zou ik gewoon voor een desktop gaan als je hem niet op verplaatsing nodig hebt.
of een alll in one
ik zal zoiezo de plaats voorzien voor desktop
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Nu ik vind die macs veel te duur voor wat het is
dan kan ook met een niet mac
Tja, duur is relatief hè en in welke context 😉
Onze Mac mini is inmiddels 6 jaar in gebruik en mijn iMac gaat nu zijn 5de levensjaar in.
Deze vlieger ging voor onze Windows computers niet op, helaas werden deze veel vroeger dan verwacht aan een belachelijke straatwaarde afgeschreven. Dit kan ik niet van onze Mac-spulletjes zeggen 😁🤛
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Tja, duur is relatief hè en in welke context 😉
Onze Mac mini is inmiddels 6 jaar in gebruik en mijn iMac gaat zijn 5de levensjaar in.
Deze vlieger ging voor onze Windows computers niet op, helaas werden deze aan een belachelijke straatwaarde veel vroeger dan verwacht afschreven. Dit kan ik niet van onze Mac-spulletjes zeggen 😁🤛

mijn windows pc is ook 6j oud hoor
je kan toch niet ontkennen dat het duur is voor wat er in zit.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Andere optie is o van de prijs van een MacBook pro een desktop te kopen en een laptop ;-)...
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
mijn windows pc is ook 6j oud hoor
je kan toch niet ontkennen dat het duur is voor wat er in zit.
Ik zeg niet dat het goedkoop is, hè
Wel dat ik vroeger mijn Windows bakken in zijn levensjaren steeds aan het upgraden was.
Op het eind van de rit zat ik ook aan de prijs van een iMac.
Stijn,
Ik kan me moeilijk voorstellen dat je 6 jarige bak nog nooit een upgrade heeft gehad, zeker als ik kijk wat er in de sectie “wat heb ik gekocht” voorbijgaat aan pc-spulletjes 😉
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik zeg niet dat het goedkoop is, hè
Wel dat ik vroeger mijn Windows bakken in zijn levensjaren steeds aan het upgraden was.
Op het eind van de rit zat ik ook aan de prijs van een iMac.
Stijn,
Ik kan me moeilijk voorstellen dat je 6 jarige bak nog nooit een upgrade heeft gehad, zeker als ik kijk wat er in de sectie “wat heb ik gekocht” voorbijgaat aan pc-spulletjes 😉
euh toch wel, kijk maar goed, daar staat van mij niks tussen voor in een desktop ;)
sterker, als desktop gebruik ik mijn oude htpc... zou zelfs al meer dan 6j kunnen zijn
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
euh toch wel, kijk maar goed, daar staat van mij niks tussen voor in een desktop ;)
sterker, als desktop gebruik ik mijn oude htpc... zou zelfs al meer dan 6j kunnen zijn
In dat geval ben je lekker zuinig bezig 👍😉
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Koop een tiny pc en hang die achteraan op je scherm.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Ik zou begot niet begrijpen waarom een Windows bak sneller zou verouderen dan een Mac. Tegenwoordig gebruiken ze beiden dezelfde HW. Met Windows 10 krijg je nu steeds updates via MS. Werkt heel goed, bovendien heb je veel meer keuze in designs etc, en is de integratie let andere ecosystemen beter.

Begrijp dat iemand een voorkeur heeft voor het werken met Apple vs. Windows etc... maar beweren dat Windows sneller zou verouderen etc, zijn toch achterhaald.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Werkt heel goed, bovendien heb je veel meer keuze in designs etc, en is de integratie let andere ecosystemen beter.
Dit moet ik toch wel tegenspreken. Ik ben al een Windows gebruiker vanaf mijn 5 jaar (en nu nog steeds), maar ik heb ondertussen ook al 10 jaar ervaring met MacOS. Dat is zeer goed te customisen ('t is niet zoals een iPhone of iPad) en er zijn veel ecosystemen waarmee het goed integreert hoor.

Voor sommige zaken verkies ik Windows en voor andere weer Mac.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Hoeveel Apple laptop designs zijn er? Met design bedoel ik niet een ander type processor he. IMO kan je de aankoop van een Windows toestel veel beter afstemmen op je noden.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
En welke noden zouden dat dan kunnen zijn, kan je daar wat voorbeelden van geven?
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Lenovo thinkpad yoga, laat toe dat je je scherm volledig dichtslaat. Dat maakt het wel makkelijk in gebruik. Je kan hem dan als een tablet gebruiken.

MS Surface laptops laten toe dat je je scherm van je laptop afneemt. Ook wel handig. Omdat je je scherm dan kan gebruiken als tablet, of in geval van slank, zou het vb niet in de weg zitten als je wil dokken.

Enz....

Wil je een laptop met Mac os, ben je snel uitgekeken, veel keuze is er niet.

Ik vind safari een leuke browser, begrijp niet waarom Apple dat niet wenst aan te bieden op Windows. MS Windows is nog steeds het meest populaire OS wereldwijd, maar zij bieden edge wel aan op Mac.

Mac draait op Intel CPU’s, maar wil enkel via hun hw Mac HW aanbieden... tja.. dan mis je als consument wel wat keuze. vind ik, , spijtig...

Laat me niet beginnen over iPhones en iPads ...;-)