• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Home assistant

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
65
Kortrijk
Updaten is idd geen issue, doe dat hier ook om de paar weken.

Bij voorkeur vast IP via dhcpcd ja, want nu is je Pi nog afhankelijk van de router om zijn IP gegevens te krijgen en te verversen (lease). Daar kan wat mislopen.

Maar laat het voorlopig ff zo, zien of de update met nieuwe kernel en firmware uitmaakt.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.704
418
98
Earth
Configuring deconz
Ik heb als eerste de stick toegevoegd in de deconz app
Dan een eerste licht verwijderd uit hue, en nu is die deconz app dat licht aan het zoeken, duurt wel langer zeg
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.704
418
98
Earth
Ik heb de deconz app geinstalleerd en daar onder configuration het volgende gezet
device: >-
/dev/serial/by-id/usb-dresden_elektronik_ingenieurtechnik_GmbH_ConBee_II_DE2190072-if00

Vervolgens heb ik als test 1 lamp verwijderd uit mijn hue app en deze aangezet
Daarna de deconz app opgestart, paswoord toegevoegd en gezocht op lampen
Zonder succes
Ik heb nu de lamp uitgedraaid, 1min gewacht en opnieuw onder stroom gezet.
De lamp staat ook echt dichter omdat ik zeker wil zijn van de afstand tot de stick

Echter zonder succes weer.
Wat doe ik mis? Of vergeet ik iets?

Ben ik zeker dat de stick gezien wordt? Want in de documentation van de deconz app staat
Replace null in the device option in the add-on configuration and specify the device name in quotes: e.g. something like "/dev/serial/by-id/usb-dresden_elektronik_ingenieurtechnik_GmbH_ConBee_II_XXXXXXXX-if00", "/dev/ttyUSB0", "/dev/ttyAMA0", or "/dev/ttyACM0".

Vooral dat laatste"/dev/ttyUSB0", "/dev/ttyAMA0", or "/dev/ttyACM0 heb ik niet zoiets extras


Ik heb de deconz integratie wel zichtbaar in HA
Daarin zie ik nu wel 2 apparaten en 2 entiteiten, zijnde de gateway en 1 lamp jieha
Maar waarom zie ik die lamp dan niet binnen de phoscon (deconz) app?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.704
418
98
Earth
OVerstap naar conbee II is een feit!

Veel meer integratiemogelijkheden en lokaal ipv via de cloud !!

Ik heb nu idd een hub minder, en terug meer plaats in mijn tvkast :)
Totaal geen problemen meer met bereik...
Bereik is zelfs beter !
Bovendien idd meer apparatuur wat niet kon met hue.. ik denk dan straks aan de brievenbus.. enz
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.671
207
73
Uiteindelijk is het maar een USB Zigbee "radio" stickje hé, niets meer en niets minder...
Zigbee blijft hier voorlopig allesinds in de minderheid, heb vooral dus vooral Zwave / Zwave Plus eindpunten. Afgelopen week nog 2 (zwave schakelbare) stopcontacten aan het terras gezet.
Voorlopig "tolereer" ik de HUE HUB nog in m'n patch-kast ;-)
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Bestaat er geen stick die zwave en zigbee combineert?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.704
418
98
Earth
Bestaat er geen stick die zwave en zigbee combineert?
ja een homey hub :p

Uiteindelijk is het maar een USB Zigbee "radio" stickje hé, niets meer en niets minder...
Zigbee blijft hier voorlopig allesinds in de minderheid, heb vooral dus vooral Zwave / Zwave Plus eindpunten. Afgelopen week nog 2 (zwave schakelbare) stopcontacten aan het terras gezet.
Voorlopig "tolereer" ik de HUE HUB nog in m'n patch-kast ;-)

aja, ook een utp poort terug vrij op mn switch hierdoor :)
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.671
207
73
Tja, mijn Vera controller HEEFT Zigbee "radio" onboard, helaas is dat nooit officieel in gebruik genomen ;-( dus enkel Zwave
Maar gecombineerde sticks bestaat wel hoor, enkel moet je goed oppassen met de frequenties he. Je wil EU-versies .....

https://www.amazon.com/dp/B01GJ826F8?ref=yo_pop_ma_swf

Het is ook een keuze uiteindelijk, alles wat je hebt op Zigbee bestaat ook min of meer op Zwave en/of omgekeerd.
Ben je een die-hard HUE lover tja dan is Zigbee een noodzaak bijvoorbeeld.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.704
418
98
Earth
Zouden jullie google home met HA zelf integreren (gratis) maar lijkt me niet simpel , of een nabu casa account nemen?
Ik had eigenlijk graag wat meer voordelen bij nabu casa gezien om me over de streep te trekken.


Ik zoek nog andere mogelijkheden ook.
Voor de brievenbus.. welke sensor best gebruiken (zigbee). Het probleem daar is dat dit momenteel gewoon een "gat" is in een gemetste muur.
Ofwel hang ik daar een klep aan de binnenkant en gebruik ik een motion sensor van xiaomi????
Ofwel iets anders...

De haard zou ik ook graag binnen HA hebben, maar daar totaal geen idee van hoe ik daaraan moet beginnen.
Het merk is cosyflame (incognito haard), maar ik zie daar geen integraties van.
Bij de haard zit wel een remote... maar ik weet totaal niet op welk protocol dit werkt..
 
Laatst bewerkt:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.704
418
98
Earth
Is die remote van je haard niet gewoon infrarood?

Ik denk het niet, bij infrarood moet je een ontvanger zien toch? ik denk RF maar ben het niet zeker.
Enig idee hoe ik dit kan testen of iets mee doen in HA?

Wat zou je doen met de brievenbus?

En nabu casa nemen of toch zelf proberen maar dan moet ik nog steeds via mijn vpn werken om mn HA van buitenaf te bereiken
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.704
418
98
Earth
Hondenpagina en huishouden opgezet.
Next up: quasi alles van mn verlichting en de wasmachine/Droogkast/brievenbus/deuren en alarm koppelen
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.704
418
98
Earth
Ik wil er ook mee aan slag straks... via raspberry pi.

Nu zie ik op tweakers iemand die een tablet aan de muur hangen heeft , met volgende layout :p


delen nl

Wel knap

Even terugkomen op de openingspost :p
Zo moeilijk vind ik dit helemaal neit meer om op te zetten :p ik ben er dus serieus mee vooruit gegaan
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.704
418
98
Earth
Is die remote van je haard niet gewoon infrarood?

Ik zou dat toch willen proberne met harmony
Die kan ook leren toch?
Alleen om de haard bv aan te steken, moet ik op die ab, 2 dingen tegelijk duwen... hoe dat dan gaat met harmony geen idee
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.704
418
98
Earth
Komt mijn unipi net binnen, zit de verkeerde sd kaart erbij nonde ! Factuur zegt 16 gig, en maar 8 gig geleverd, mag weer achterna lopen
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.099
320
113
Voor tzelfde geld mag je die 8GB houden. Gewoon van start gaan en dan migreren als de nieuwe kaart binnen is.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Philip