• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Home assistant

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Sphinkx,

Wanneer we de deurbellpress kunnen capturen kunnen we doen in HA wat we willen (audio casten, beeld casten...)
Ik lees net dat de deurbel verbonden is met de homebase via rf 433 mhz
Maw als je die kan opvangen zouden we alles kunnen doen.
Deze zou het signaal kunnen opvangen https://www.bol.com/nl/p/sonoff-rf-...oOc5sSFM2mYEX_HkhvpJMbOzIGCfdkqoaAvVPEALw_wcB

Vraag is , kan de harmony hub dit ook.. weinig zin in nog een hub :p
Hoe kan ik dit zien in harmony?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Is er geen beveiliging op dit kanaal? We gaan dit signaal toch niet zomaar kunnen oppikken en naar HA sturen. Want anders zou ik mij wel diepe zorgen beginnen maken over de veiligheid van dat ding...
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Sphinkx,

Wanneer we de deurbellpress kunnen capturen kunnen we doen in HA wat we willen (audio casten, beeld casten...)
Ik lees net dat de deurbel verbonden is met de homebase via rf 433 mhz
Maw als je die kan opvangen zouden we alles kunnen doen.
Deze zou het signaal kunnen opvangen https://www.bol.com/nl/p/sonoff-rf-...oOc5sSFM2mYEX_HkhvpJMbOzIGCfdkqoaAvVPEALw_wcB

Vraag is , kan de harmony hub dit ook.. weinig zin in nog een hub :p
Hoe kan ik dit zien in harmony?
Nee zo simpel is het niet.
Het product dat je hierboven aanhaalt is erg beperkt. Lees vb maar

Het product biedt geen ondersteuning voor het leren van rollende code en dynamische code U kunt geen wijzigingen in de apparaatstatus zien in de app.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Inherent aan rf 433 mhz, je kan iets sturen maar krijgt geen antwoord of het gelukt is of niet.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Is er geen beveiliging op dit kanaal? We gaan dit signaal toch niet zomaar kunnen oppikken en naar HA sturen. Want anders zou ik mij wel diepe zorgen beginnen maken over de veiligheid van dat ding...

Blijkbaar kan het wel , alvast met de sonoff bridge, of het met de harmony lukt gn idee
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Nee zo simpel is het niet.
Het product dat je hierboven aanhaalt is erg beperkt. Lees vb maar

Het product biedt geen ondersteuning voor het leren van rollende code en dynamische code U kunt geen wijzigingen in de apparaatstatus zien in de app.

Zo simpel is het niet, hoe doen ze dit dan met de sonoff bridge?
Dus met de harmony lukt het zoiezo niet? maar wel met die sonoff volgens dat topic?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Zo simpel is het niet, hoe doen ze dit dan met de sonoff bridge?
Dus met de harmony lukt het zoiezo niet? maar wel met die sonoff volgens dat topic?
Het zal werken met een hele hoop erg simpele 433-devices (vb lampen, schakelaars etc). Ik wil maar zeggen dat je GOED onderzoek moet doen naar de ondersteuning. Het gaat hier echt over punten & comma's.
Ik denk dat het mischien iets beter is te checken of een RFXTRX niet beter gaat zijn...net even universeler..die kan ook "capture" doen van de 433-pulsen en hiermee aan de slag etc.
Ook wat duurder natuurlijk (> 100 euro)
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Philip

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Beetje duur om enkel die beldruk te capturen.
Maar die harmony kan het niet?

Moet je die sonoff bridge dan flashen? Ook solderen?

Dit is feitelijk dezelfde? https://nl.banggood.com/SONOFF-RF-B...rYJIknygah1T_5GyEZ2OsGmIx2_QqmiQaAhjQEALw_wcB

Dit ook gevonden

Op een of andere manier mss ook mogelijk?
 
Laatst bewerkt:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Beetje duur om enkel die beldruk te capturen.
Maar die harmony kan het niet?

Moet je die sonoff bridge dan flashen? Ook solderen?

Dit is feitelijk dezelfde? https://nl.banggood.com/SONOFF-RF-B...rYJIknygah1T_5GyEZ2OsGmIx2_QqmiQaAhjQEALw_wcB

Dit ook gevonden

Op een of andere manier mss ook mogelijk?
Geen flauw idee, zal je allemaal goed moeten bestuderen en uitzoeken.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik wil dat met die iobroker wel es proberen..
Maar is dat nu hetzelfde als die mosquitto broker?

Of moet ik die iobroker dan ook installeren op HA OS?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Misschien toch maar es de jump wagen met die sonoff bridge..
Wie weet kan ik het signaal van de haard ook mee opvangen
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Wie zou willen beginnen met HA

Mooike
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Even laten weten dat zowel mn deurbel als eufycam 2 nu mooi in home assistant zit.
Zo heb ik binaery sensor voor:
- motion detected
- deurbellpress
- thumbnail of last event

Ik kan daar nu verder op bouwen en automatiseren ! Super gewoon ! Love home assistant (maar dat wisten jullie al )
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik heb een camera.deurbel_last_event
deze heeft als attribuut
een access_token
en een entity_picture met een soort van url in

Nu wil ik die thumbnail op dat moment casten naar mn hubs
Hoe krijg ik dit gedaan?
Met de cast functionaliteit vermoedelijk... maar hoe zit dat precies met die url en/of dat token?
Kan iemand me op weg helpen,

Via google kom ik meestal op paginas die snapshots casten maar dat is het niet..

Tekstberichten van de deurbel op mn google home werkt al :)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Vraagje, (hopelijk antwoord)
Ik heb problemen met het casten van een thumbnail op mijn HA (raspberry pi) naar mn google hubs
Ik krijg volgende melding
Logger: homeassistant.components.cast.media_player
Source: components/cast/media_player.py:348
Integration: Google Cast (documentation, issues)
First occurred: 9:28:09 (7 occurrences)
Last logged: 13:38:00

Failed to cast media x.x.x.x:8123/api/camera_proxy/camera.deurbel?token=3bbf06d58c0be7d0a4c20179cb458c8b5af0bdf61acc8eb9053afb815ffa0cbe. Please make sure the URL is: Reachable from the cast device and either a publicly resolvable hostname or an IP address


x.x.x.x is het adres van mn home assistant

Nu,
Ik zou dan denken dat mn cast device (google hub) niet aan die url kan die hetzelfde adres heeft als mn HA instance.
Maar dat kan hij wel.
Ik gebruik nl ook TTS bestanden die door de google hub gecast worden en deze staan ook op hetzelfde ipadres... en dat lukt wel.

Op mn unifi heb ik geen groep voor al mijn google hubs en die hebben een firewall rule dat ze mogen communiceren naar x.x.x.x en naar buiten toe
Dus dan zou dat toch moeten werken?
Waar moet ik het zoeken?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Zoals de boodschap zegt :

Failed to cast media x.x.x.x:8123/api/camera_proxy/camera.deurbel?token=3bbf06d58c0be7d0a4c20179cb458c8b5af0bdf61acc8eb9053afb815ffa0cbe. Please make sure the URL is: Reachable from the cast device and either a publicly resolvable hostname or an IP address

Dus die X.X.X.X is dat je INTERN IP of een PUBLIEK ISP IP ?