• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Home Cinema happening

cinedream

Dealer
Dealer
21 feb 2013
66
4
12
Hi iedereen,

Nog even een laatste oproep voor onze Home Cinema happening dit weekend, we hebben een paar impressionante projectoren waaronder de X5000 Sony laser, uiteraard ook de nieuwe VW760 laser, de JVCZ1laser en als top of the bill een Barco Balder die op een akoestisch Dreamscreen scherm van 5 meter breed in 2:35 formaat zal schitteren.
In totaal zullen er rond de 13 projectoren opgesteld staan, elk op hun eigen scherm en afgescheiden ruimtes maar wel zo dat je ze naast elkaar kan vergelijken.

Demo's van Storm Audio's nieuwste processor, de Epson LS100 ultra short throw op ons speciale ust daylight scherm de Cinepro.
Xtrem screen schermen, Dreamscreen schermen, frames, akoestische panelen en oplossingen voor akoestische wandontkoppeling, onze nieuwe HDMI fiber kabels, Zappiti spelers en servers.
Uiteraard ook de nodige 4K UHD Blu ray spelers, Panasonic, Oppo, de nieuwe Sony X1000 enz, HDR demos en uiteraard de nodige informatie en vragen op jullie antwoorden.

Ook niet vergeten, iedere bezoeker maakt kans op het winnen van de Sony X1000 UHD Blu ray speler.
En uiteraard zijn er weer speciale promoties voor mensen die de beurs bezoeken, waar wacht je nog op, hup hup naar wijnegem dit weekend.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Kijk er naar uit!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
dat zijn wel vrij dure toestellen me dunkt
263a.png

kan je dan al niet beter beginnen uitkijken naar een 85 inch led tv of nog beter een oled. Oled kan je momentel krijgen in 77 inch voor 18k....

Daar OLEDS ook nog eens flinterdun zijn, denk ik dat ze mischien op termijn ....5 of 10j ... de projector zouden kunnen verdringen in de "kleinere" homecinema?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
krikri zei:
dat zijn wel vrij dure toestellen me dunkt
263a.png

kan je dan al niet beter beginnen uitkijken naar een 85 inch led tv of nog beter een oled. Oled kan je momentel krijgen in 77 inch voor 18k....

Daar OLEDS ook nog eens flinterdun zijn, denk ik dat ze mischien op termijn ....5 of 10j ... de projector zouden kunnen verdringen in de "kleinere" homecinema?
Met een projector kan je veel groter als 77" inch he. Je bent ook niet verplicht van een dure te pakken :p
De JVC X5900 begint bij 4000euro dacht ik en de Sony HW320 bij 5000euro. Dan nog een groot verschil met 18K.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
terecht punt m.b.t. oled die zie ik dan ook eerder in vergelelijk met een laser projector.

Als je en led tv zou nemen wordt het een ander verhaal...een led tv van 85 inch lg kost ong 5500 euro.
http://www.televisies.nl/lg/86uh955v/

De meeste forum leden hebben een scherm in de buurt van 100 inch, sommige zelfs 95 inch dacht ik... het verschil met 85 is merkbaar, maar toch ook niet gigantisch. Het lijkt me aannemelijk dat er binnen een paar jaar led tv's van 100inch zullen zijn met prijs van 5k.

Je hebt dan toch het voordeel geen apart scherm te moeten kopen, geen lampen te moeten vervangen, masking is non issue en je hebt volwaardige hdr dolby visual ondersteuning etc....

Grootste voordeel - maar das puur persoonlijk- vind ik dat je niet in een donkere ruimte hoeft te zitten en het contrast denk ik - na het lezen van wat inernet forums - beter is dan met een projector van 5k, die ook nog eens relztief snel een kwalitiet moet inboeten door lampen die slijten
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
krikri zei:
terecht punt m.b.t. oled die zie ik dan ook eerder in vergelelijk met een laser projector.

Als je en led tv zou nemen wordt het een ander verhaal...een led tv van 85 inch lg kost ong 5500 euro.
http://www.televisies.nl/lg/86uh955v/

De meeste forum leden hebben een scherm in de buurt van 100 inch, sommige zelfs 95 inch dacht ik... het verschil met 85 is merkbaar, maar toch ook niet gigantisch. Het lijkt me aannemelijk dat er binnen een paar jaar led tv's van 100inch zullen zijn met prijs van 5k.

Je hebt dan toch het voordeel geen apart scherm te moeten kopen, geen lampen te moeten vervangen, masking is non issue en je hebt volwaardige hdr dolby visual ondersteuning etc....

Grootste voordeel - maar das puur persoonlijk- vind ik dat je niet in een donkere ruimte hoeft te zitten en het contrast denk ik - na het lezen van wat inernet forums - beter is dan met een projector van 5k, die ook nog eens relztief snel een kwalitiet moet inboeten door lampen die slijten
Ik volg je wel. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe zo'n grote TV kijkt. Ik heb thuis een een 50" LG LED tv hangen en op zolder een Sony HW55es. Het beeld van de beamer is wel een pak beter als dat van de TV vind ik persoonlijk (contrast, geen backlight bleeding, motion flow...), maar hoe dat is vergeleken met een OLED tv weet ik niet echt. Ik heb OLED enkel nog maar zien spelen bij een vriend voor 30min en in de winkel.

Als je van een 100" scherm naar een 120" scherm is dat een pak meer oppervlak dat moet je vullen, dus dat zal misschien wel duur zijn als je dan een TV wilt. Wat ik vooral leuk vind bij projecteren is dat je meer een cinema gevoel hebt als bij het kijken naar een TV. Dat beeld ziet er gewoon analoger uit en dat spreekt me meer aan, maar dat is wellicht iets persoonlijk. Ik ben dan ook vooral benieuwd hoe dit gaat verder gaan in de toekomst
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
D

Deleted member 69

Guest
Is er ook een aparte dirac room opstelling met uitleg?
Staan de svs sb/pb 16 in demo op de beurs?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Is er een demo opstelling om de daylight schermen te bekijken onder werkelijk invallend daglicht?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
djaxx zei:
Is er een demo opstelling om de daylight schermen te bekijken onder werkelijk invallend daglicht?
Met een pillamp kan je dit ter plaatsen ook simuleren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Ik kom alvast want ben van plan over te schakelen op 4K!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

cinedream

Dealer
Dealer
21 feb 2013
66
4
12
Zeeman zei:
Is er ook een aparte dirac room opstelling met uitleg?
Staan de svs sb/pb 16 in demo op de beurs?
Er is inderdaad een aparte ruimte met Dirac.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

cinedream

Dealer
Dealer
21 feb 2013
66
4
12
djaxx zei:
Is er een demo opstelling om de daylight schermen te bekijken onder werkelijk invallend daglicht?
Ja hoor dat is mogelijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

cinedream

Dealer
Dealer
21 feb 2013
66
4
12
krikri zei:
terecht punt m.b.t. oled die zie ik dan ook eerder in vergelelijk met een laser projector.

Als je en led tv zou nemen wordt het een ander verhaal...een led tv van 85 inch lg kost ong 5500 euro.
http://www.televisies.nl/lg/86uh955v/

De meeste forum leden hebben een scherm in de buurt van 100 inch, sommige zelfs 95 inch dacht ik... het verschil met 85 is merkbaar, maar toch ook niet gigantisch. Het lijkt me aannemelijk dat er binnen een paar jaar led tv's van 100inch zullen zijn met prijs van 5k.

Je hebt dan toch het voordeel geen apart scherm te moeten kopen, geen lampen te moeten vervangen, masking is non issue en je hebt volwaardige hdr dolby visual ondersteuning etc....

Grootste voordeel - maar das puur persoonlijk- vind ik dat je niet in een donkere ruimte hoeft te zitten en het contrast denk ik - na het lezen van wat inernet forums - beter is dan met een projector van 5k, die ook nog eens relztief snel een kwalitiet moet inboeten door lampen die slijten
Kom dan maar eens kijken naar de Epson Ultra short throw LS100 laser projector in combinatie met ons speciale Ultra Short throw daylight scherm. Deze combinatie staat te spelen onder voor licht, we hebben het scherm zelfs speciaal naast een venster gehangen en met een hoop licht van alle kanten. Deze combinatie kost je 4995 Euro met een scherm van 2m20 of 2m40 breed, niet diagonaal hé, de laser gaat 20000 uur mee, geen lampen vervangen dus.
Ik kan je garanderen dat je nog even twee keer gaat nadenken alvorens een led of led t kopen van 75 inch
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

dreamworks

Member
15 nov 2014
31
0
9
www.dreamworks.be
Zeeman zei:
Is er ook een aparte dirac room opstelling met uitleg?
Staan de svs sb/pb 16 in demo op de beurs?
Beste, Op onze beurs is Arcam & Storm-Audio aanwezig met een Dolby Atmos opstelling & Dirac calibratie.
De SVS 16" sub's zijn er ook, in SB & PB versie "Kick-ass"
Groeten, Peter Cinedream
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Zijn er popcornmachines/potten in demo ook?
1f604.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
ToothLess zei:
Zijn er popcornmachines/potten in demo ook?
1f604.png
Hopelijk niet, want anders gaat m'n vriendin mij verplichten eentje in de HT te zetten
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Seagull

Active Member
18 dec 2016
140
7
28
Die Ultra short throw zou nog leuker zijn met een scherm dat met een lift uit the meubel komt. Doenbaar?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Seagull zei:
Die Ultra short throw zou nog leuker zijn met een scherm dat met een lift uit the meubel komt. Doenbaar?
Volgens mij heb ik hier ergens gelezen dat dat de opstelling zal zijn. Of in ieder geval is die setup zeker te bestellen
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Yes, hier is een filmpje van hun waarin je de lift (enkel projector, niet scherm) kan zien

<woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="">https://youtu.be/BwI94boFGIo?t=68</woltlab-metacode>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
bestaan er eigenlijk oplossingen om een scherl
Seagull zei:
Die Ultra short throw zou nog leuker zijn met een scherm dat met een lift uit the meubel komt. Doenbaar?
Dit is ook iets wat mij sterk intereseerd. Tenminste als het scherm ook uit het meubel komt.
waar zou ik dit kunnen kopen? Ik zou dit ook wel eens in winkel willen bekijken.
Breedte van het scherm zou tussn de 1m80 en 2m20 liggen, kan breder maar ik weet niet of dat nodig is....
 
Laatst bewerkt door een moderator: