• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Home-theater 3.0: Het grote foutentopic

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Dag Demon, het valt me op dat sinds vandaag de ongelezen berichten niet 100% meer werken. Als ik een ongelezen topic open en ik ga terug (via de back button) naar het begin scherm, staat dit nog steeds ongelezen. Voor de update van vandaag was dit niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Chr1st0f zei:
Dag Demon, het valt me op dat sinds vandaag de ongelezen berichten niet 100% meer werken. Als ik een ongelezen topic open en ik ga terug (via de back button) naar het begin scherm, staat dit nog steeds ongelezen. Voor de update van vandaag was dit niet.
Ik denk dat dit altijd al zo is geweest hoor, als je de browser back button doet, doe je niet meer dan de lokale pagina(cached op de computer) opvragen. Daar is het logisch dat hij de update niet toont, daar hij niet de server contacteert voor nieuwe informatie op te vragen. Zodra je naar een andere pagina navigeert of op F5 drukt, zou het wel moeten werken.

De update gisteren kan dit gedrag niet hebben aangepast, de enige uitzondering zou voor niet ingelogde users kunnen zijn, deze krijgen een gecachte weergave te zien die niet persoonlijk is.

Details hier: https://mixmax.com/blog/chrome-back-button-cache-no-store

De voorgestelde oplossing ga ik niet implanteren, dan moet de browser bij elke aanvraag élk bestand opnieuw downloaden, terwijl het nu op de client pc blijft staan tot er iets werd veranderd. Dit betekent dat pagina's snel laden en wij immens veel bandbreedte uitsparen
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Toch is het zo hoor Demon, tot voor de update werd de lijst van ongelezen berichten automatisch geupdate als je terug ging naar deze pagina. Was echt wel beter. Nu moet je steeds deze pagina refreshen en zolang je dit niet doet is de info op die pagina niet juist.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Jullie hebben inderdaad gelijk, ik weet waar het zit. Nu nog uitzoeken hoe ik dit oplos, hmmm
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
djaxx zei:
Toch is het zo hoor Demon, tot voor de update werd de lijst van ongelezen berichten automatisch geupdate als je terug ging naar deze pagina. Was echt wel beter. Nu moet je steeds deze pagina refreshen en zolang je dit niet doet is de info op die pagina niet juist.
Yep, ik heb dit ook opgemerkt. Erg handig imo!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
broodro0ster zei:
Yep, ik heb dit ook opgemerkt. Erg handig imo!
Ik heb de oorzaak gevonden en maar tijdelijk uitgeschakeld :). Kan iemand even bevestigen dat het terug werkt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Perfect terug nu!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Requestje: is het niet mogelijk er voor te zorgen dat wanneer je op een topic klikt met meerdere pagina's je automatisch uitkomt op de laatste pagina of zelfs laatste post?
Of beter, dat je misschien de eerste en laatste paar pagina nummers laat zien (bv 1,2,....9,10) zodat je kan klikken waar je wil belanden in een topic?

thanks!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Neen, dat klopt niet, soms kom ik op de eerste pagina uit van een topic, dan in het midden bv... hmmm, strange...

Ik zie ook die page nummering niet? wel eens je een topic opent, helemaal bovenaan het topic, maar niet in het overzicht van topics (zie screenshot?)
 

Bijlagen

  • voorbeeld.jpg
    voorbeeld.jpg
    183,5 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
ToothLess zei:
Neen, dat klopt niet, soms kom ik op de eerste pagina uit van een topic, dan in het midden bv... hmmm, strange...

Ik zie ook die page nummering niet? wel eens je een topic opent, helemaal bovenaan het topic, maar niet in het overzicht van topics (zie screenshot?)
Dat gedrag kan ik niet repliceren? Elke topic die ik open en die ongelezen is, kom ik netjes bij de nieuwe terecht..

De URL zou dit moeten hebben:
<kbd>?action=firstNew</kbd>

Dan komt je telkens bij het eerst nieuwe bericht terecht.

Die pagina nummering kan ik daar zelf niet zetten, vind het soms ook lastig. Het zat wel in de vorige versie zie ik... Hoe dan ook, ik denk dat de ontwikkelaars zo min mogelijk informatie willen tonen, wat ook nadelig kan zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
't is weird, bv dit topic kom ik steevast op de eerst page terecht... dacht eerst, 't zal aan den browser liggen maar neen...

enfin, dat zijn geen drama's he, gewoon gemak
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
ToothLess zei:
't is weird, bv dit topic kom ik steevast op de eerst page terecht... dacht eerst, 't zal aan den browser liggen maar neen...
Ook als je de query-string achteraan de url toevoegd, die ik hier boven toon? Vreemd gedrag dan...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
ToothLess zei:
't is weird, bv dit topic kom ik steevast op de eerst page terecht... dacht eerst, 't zal aan den browser liggen maar neen...

enfin, dat zijn geen drama's he, gewoon gemak
1f609.png
vreemd. Ik kom altijd bij de laatst ongelezen post uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
@ToothLess ;

Welke browsers, OS + versies ervan gebruik je? Bijvoorbeeld: Chrome 20.0.1 op ubuntu 8.x....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Chrome 55.0.2883.87 op win7 of win10 voor 90%
Maar ook Firefox, Safari, Tor & Vivaldi (op win 7/ win10) - altijd laatste versies - geprobeerd omdat ik dacht, 't zal aan de Chrome liggen

Met die string kom ik inderdaad op de laatste terecht, maar de link is gewoon:
<kbd>https://home-theater.be/topic/2006-home-theater-3-0-het-grote-foutentopic/</kbd>

dus die string komt er niet achter...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
ToothLess zei:
dus die string komt er niet achter...
Ik ga dit eens proberen uit te lokken en dan als eventuele bug melden
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Geen idee of het reeds gemeld is of niet, maar kreeg gisteren een mail van een PB maar in mijn conversaties staat gewoon niets
1f632.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ook vreemd dat een deel van het menu in het nederlands staat en een deel in het engels.
 
Laatst bewerkt door een moderator: