• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Opgelost Homepage grid

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Hey Demon

Ik heb nog eens gekeken naar het forum en het enige wat ik persoonlijk wat minder duidelijk vind is het grid op de homepage met de onderdelen van het forum.

Het is visueel wel aantrekkelijker, maar vroeg me toch af als je bijvoorbeeld ook een HT minimal of iets dergelijks wilt toevoegen aan de themes. Voor mij persoonlijk is bijvoorbeeld 'HT test' veel rustgevender en duidelijker. Nog beter zou zijn als de onderdelen dezelfde stijl hebben als "My Forum" (lang en plat), op smartphones is het toch behoorlijk wat scrollen.

Wel zou ik op het actieve thema de afbeeldingen een zwarte overlay geven of een lichte blur zodat de tekst beter leesbaar is. Of bijvoorbeeld een css background met opacity aan toevoegen, maar dat lijkt niet goed te werken met de full width boxen, maar misschien dat er een andere optie zit in de opties van het theme voor de background.
.thNodes__nodeHeader{
background-color:rgba(0, 0, 0, 0.5);
}
.node-extra{
background-color:rgba(0, 0, 0, 0.5);
}

Het grijze logo is ook niet heel goed leesbaar op de fel blauwe achtergrond hier, als je wilt kan ik wel eens proberen hetzelfde te maken met het donkerblauw van dit forum? Maar dat is misschien niet het juiste thema? in HT 4.0 is het wel duidelijk
1f609.png


Voor de rest lijkt het allemaal dik in orde
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Ik kan de grid functie pér thema uitzetten, deze staat nu uit op 'HT-TEST'. De balk is een goed idee, maar dit trekt dan op niets bij grids die géén afbeelding hebben.. Maar dit kan ik eventueel met css targeting oplossen. Een nieuw logo is niet nodig, ik kan via de interface de BG kleuren perfect en per onderdeel aanpassen! Ik kan zelfs de tekst kleur in de grid aanpassen per skin via de interface...



Alles op /xen/ is nu maar puur om te testen en ik zal bij het live gaan een 'klassiek' thema beschikbaar maken zodat er voor iedereen wat wils is :).

Zoiezo ga ik veel werk hebben eenmaal ik eraan begin woensdag
263a.png
 

Bijlagen

  • ht-styling.jpg
    ht-styling.jpg
    131 KB · Weergaven: 2
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Update: Nu hebben enkel nodes met een BG image een extra transparante laag :). Nodes zonder BG hebben dit dan weer niet! Dus geef gerust meer feedback, hoe meer ik nu weet, des te minder werk ik woensdag zal hebben :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Eerst en vooral; congratz met uw werk.
Edoch, Ik vind het qua style eerder een "downgrade" - minder duidelijk . Maar bon, kwestie van smaak veronderstel ik - tiles kiezen met een achtergrond en een hoop kleine tekst maakt het rommelig vind ik. Misschien een fototke gewoon met een titel in een leuke heading style en zeer korte omschrijving... of kan je ze niet nog transparanter maken uw afbeeldingen dat ze echt als background dienen tov de tekst. Titels wat groter tov de nieuwe posts bv, zodat het opvalt op welk forum ge klinkt - de mapjes vervangen door ietst toepasselijkere items per fora? alles om te kunnen onderscheiden... op die andere fora, zonder background komt dat onderscheid alvast beter over, maar daar staan geen background foto's op natuurlijk ;-) enfin, voor wat het waard is zenne...
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Eerst en vooral; congratz met uw werk.
Edoch, Ik vind het qua style eerder een "downgrade" - minder duidelijk . Maar bon, kwestie van smaak veronderstel ik - tiles kiezen met een achtergrond en een hoop kleine tekst maakt het rommelig vind ik. Misschien een fototke gewoon met een titel in een leuke heading style en zeer korte omschrijving... of kan je ze niet nog transparanter maken uw afbeeldingen dat ze echt als background dienen tov de tekst. Titels wat groter tov de nieuwe posts bv, zodat het opvalt op welk forum ge klinkt - de mapjes vervangen door ietst toepasselijkere items per fora? alles om te kunnen onderscheiden... op die andere fora, zonder background komt dat onderscheid alvast beter over, maar daar staan geen background foto's op natuurlijk ;-) enfin, voor wat het waard is zenne...

  • Het is normaal ook de bedoeling dat je gewoon op 'node' klikt en naar het forum wordt gebracht.. Maar ook daar ben ik nog niet aan toe gekomen gisteren.
  • Icoontje per forum is mogelijk, maar om toch het duidelijk te houden gebruik ik best overal dezelfde (folder open = ongelezen)(folder dicht = gelezen)
  • De andere stijl moet nog het Logo krijgen en ook de header achtergrond moet daar nog beter :)
 

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Met de nieuwe code upgrade vind ik het er eigenlijk niet echt op vooruit gegaan, met de sidebar ingeklapt zitten we met 3 boxes op 1 niveau en persoonlijk vind ik dat niet zo heel erg duidelijk. Het maakt het allemaal wat minder overzichtelijk, maar is misschien gewoon worden.

Maar wat wel storend is, is dat nu de helft van de boxen grijs zijn van de HT classic versie en daar lijkt niet direct een functie voor te zijn? In het wit waren ze duidelijker.
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Met de nieuwe code upgrade vind ik het er eigenlijk niet echt op vooruit gegaan, met de sidebar ingeklapt zitten we met 3 boxes op 1 niveau en persoonlijk vind ik dat niet zo heel erg duidelijk. Het maakt het allemaal wat minder overzichtelijk, maar is misschien gewoon worden.

Maar wat wel storend is, is dat nu de helft van de boxen grijs zijn van de HT classic versie en daar lijkt niet direct een functie voor te zijn? In het wit waren ze duidelijker.

Hmm, de code update had de instellingen voor de child-themes op vlak van de node grid een reset gegeve.. Classic is dus zonder grid en bij deze ook terug zonder grid!
 
  • Vind ik leuk
Reactions: luckske