• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

HT in de Mobilhome :)

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Voor in onze mobilhome zoek ik bij het onderstaande een oplossing.

Helaas wil de Philips TV met ingebouwde mediaspeler uit onze vorige camper via de USB ingang niet alles afspelen.
Ik zou dus de Philips Tv willen veranderen naar een 24" computermonitor met Hdmi aansluiting (incl. Vesa) om vervolgens hierop de gezochte bron aan te sluiten.

Een Google ChromeCast was hier in de shoutbox al aangereikt, maar vraag me af of er nog andere oplossingen zijn.

Zaken die ik momenteel zelf voor ogen zie zijn......
- bv een oude kleine laptop aan kopen en de films die hierop staan naar de Google ChromeCast zenden (geen gesukkel met kabels, enz...)
- Een oude Mac-Mini aan kopen en deze rechtsreeks via Hdmi op de monitor aansluiten, heb ik helaas nog wel een toetsenbord en muis nodig.
- Zijn er eventueel nog andere mogelijkheden die ik over het hoofd zie?
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Een Nvidia shield met externe hardeschijf. Je kan van uit de Playstore gewoon Kodi installeren en die speelt alles af :)
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
@ broodro0ster broodro0ster
Ik had er nog moeten bijzetten dat het wegens ruimtegebrek compact en licht moet blijven, minder ruimte dan thuis, hé :)

Een oude Med8er zou eventueel ook nog kunnen, maar dan vind ik het wel jammer dat ik hiermee niet het internet op kan, om bv samen op het grote scherm een fietsroute of dergelijks uit te kunnen stippelen.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
@ broodro0ster broodro0ster
Ik had er nog moeten bijzetten dat het wegens ruimtegebrek compact en licht moet blijven, minder ruimte dan thuis, hé :)

Een oude Med8er zou eventueel ook nog kunnen, maar dan vind ik het wel jammer dat ik hiermee niet het internet op kan, om bv samen op het grote scherm een fietsroute of dergelijks uit te kunnen stippelen.

Als je de Chromecast-route op gaat kan je vanaf eenders wel Android apparaat natuurlijk wel gewoon "casten" naar je grotere monitor. Je kan dus je smartphone bedienen en werken met je apps maar ziets alles via je scherm.
Een shieldTV is verder toch behoorlijk klein ? Die past zo achter een monitor en valt niet eens op. Kan je gelijk Android apps gebruiken en natuurlijk KODI om alles te kunnen afspelen.

Wil met m'n Shield wel eens langskomen als je eens wil testen etc hoor op een HDMI-monitor.
De afstandbedieding van ShieldTV is ook radiografisch, dus je kan de unit ergens wegstoppen (zit hier ook in een kast verstopt)
Of je kan gewoon de ShieldTV "app" gebruiken om de unit te besturen vanop een ander toestel.
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
jvanhambelgium jvanhambelgium

De ShieldTV is inderdaad kleiner dan verwacht, staat hier naast een AppleTV.
Hierop zou ik dus mijn externe SSD met films erop kunnen aansluiten en via de bijgeleverde AB kunnen bedienen, toch?
Maakt het voor het gebruiken van internet met weergave op de monitor iets uit of ik een iPhone of iPad heb?

appletv4k-nvidia-shield-tv.jpg
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Je kan overwegen een ShieldTV "Pro" te kopen/zoeken met 500GB onboard disk. Weeral minder prullen met externe disk maar ni simpel te vinden precies.
De "remote control" app is er zowel voor Android als iOS dus neen, als je niet de Bluetooth afstandsbediening van Shield wil gebruiken kan je met je Apple apparaten werken.
Die "remote" van de ShieldTV is ook erg klein hoor, zal zoiets als die van AppleTV zijn.

Nu denk er wel aan als je echt met Internet wil werken is dat toch nooit zo vlot zonder keyboard & mouse. Je kan perfect een Blueooth keyboard koppelen op de ShieldTV als je dat wil.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
De shield AB is ongeveer even groot als die van de AppleTV.

Inderdaad, je kan gewoon een exteren SSD/HDD aansluiten via USB op de Shield en zo films afspelen. De Shield Pro bestaat ook zoals Jan zegt en heeft 500GB intern geheugen. Je kan de Shield TV benaderen via SMB, dus als je Shield thuis even op de wifi hangt, kan je draadloos films kopieren naar de shield vanaf de NAS :)

Een ander alternatief is een router met USB poort waar je een externe HDD/SSD kan aan hangen. Dan kun je waarschijnlijk met jouw AppleTV en Infuse daarvan streamen (of met de Shield). Normaal zou dat moeten werken zonder internet connectiviteit, maar test het best eerst eens uit.
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
jvanhambelgium jvanhambelgium
Ik denk dat een 16Gb mediaspeler voor ons wel kan volstaan.
Thuis de films op de SSD 500GB zetten daarna in de mobilhome leggen en klaar, zonder de Shield TV af te koppelen of eruit te moeten halen.

Zelf geef ik de voorkeur aan een fysieke AB, uiteraard zolang dit door de kastdeurtjes heen werkt is dit prima.
Een mini bluetooth toetsenbord met trackpad heb ik al. Dan rest er voor het internetgebruik enkel de hotspot op de iPhone te activeren.

Zal de Shield TV toch wel eens willen testen hoor :)

broodro0ster broodro0ster
Het gebruiksgemak van infuse zal ik wel missen hoor.
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Uiteraard dien ik met de hele Setup wel rekening te houden dat de temperaturen in een Mobilhome niet zo stabiel zijn als thuis.
Ook al hebben we airco, in de zomer kan de hitte in een afgesloten Mobilhome best wel hoog oplopen.
Tijdens de winter trachten we wel de binnentemperatuur niet lager dan 16C te zetten.
Ik denk dat een goedkoop routertje het hier best al moeilijk gaat hebben.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Ach da's niet zo'n probleem, de ShieldTV verbruikt maar ergens 5-10W en ik veronderstel dat je toch geen filmpjes zit te zien als in je mobilhome als het binnen +40°C is right ?
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Dat klopt, binnen zitten met een temp van +50c is niet aan ons besteed.
Ik stel me alleen de vraag of zo een Shield TV of andere apparatuur er wel goed tegen kan?
De hoge temp zit deels nog in de kastjes aanwezig, doch staan alle ramen ter afkoeling al open.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
jvanhambelgium jvanhambelgium
Ik denk dat een 16Gb mediaspeler voor ons wel kan volstaan.
Thuis de films op de SSD 500GB zetten daarna in de mobilhome leggen en klaar, zonder de Shield TV af te koppelen of eruit te moeten halen.

Zelf geef ik de voorkeur aan een fysieke AB, uiteraard zolang dit door de kastdeurtjes heen werkt is dit prima.
Een mini bluetooth toetsenbord met trackpad heb ik al. Dan rest er voor het internetgebruik enkel de hotspot op de iPhone te activeren.

Zal de Shield TV toch wel eens willen testen hoor :)

broodro0ster broodro0ster
Het gebruiksgemak van infuse zal ik wel missen hoor.
Mijn vriendin is niet zo thuis in multimedia zaken en zij was altijd tevreden van de AppleTV. Op black friday heb ik de Shield TV gekocht en zij gebruikt hem graag en kan er goed mee werken. Dus ik denk dat jij daar zeker snel mee zult weg zijn :)

Je kunt ze kopen bij coolblue en dan kan je 30 dagen zonder zorgen testen.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Joske007

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Normaal gezien zou ik er met maximaal €500 vanaf kunnen komen.
In ruil hiervoor krijg ik er een maximaal een 32” scherm en een Shield Tv voor in de plaats.

Wij hebben voor in de Mobilhome een Bluetooth speaker, kan de Schield TV hierop gekoppeld worden?
sony extra bass srs-xb41
ridble-sony-extra-bass-srs-xb41-xb31-xb21-news-galleria-4.jpeg
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Normaal gezien zou ik er met maximaal €500 vanaf kunnen komen.
In ruil hiervoor krijg ik er een maximaal een 32” scherm en een Shield Tv voor in de plaats.

Wij hebben voor in de Mobilhome een Bluetooth speaker, kan de Schield TV hierop gekoppeld worden?
sony extra bass srs-xb41
Volgens wat ik terug vind op Google, zou dit zonder problemen lukken :)
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
De shield AB is ongeveer even groot als die van de AppleTV.

Een ander alternatief is een router met USB poort waar je een externe HDD/SSD kan aan hangen. Dan kun je waarschijnlijk met jouw AppleTV en Infuse daarvan streamen (of met de Shield). Normaal zou dat moeten werken zonder internet connectiviteit, maar test het best eerst eens uit.
Ik vond jou idee achteraf gezien zo slecht nog niet om een ATV 4K in de camper te gebruiken.

Alleen heb je met de ATV tov de Shield Tv geen mogelijkheden om Lip Sync problemen op te lossen en moet je een router met usb-poort gebruiken om vervolgens hieraan een externe disk aan te hangen. Dan is het nog maar de vraag of iedere huis, tuin en keuken routertje zonder problemen een film met HD-track kan afspelen zonder stotteren.

Vandaar dat ik momenteel de Nvidia Shield Tv als enige keuze zie.
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Een ander alternatief is een router met USB poort waar je een externe HDD/SSD kan aan hangen. Dan kun je waarschijnlijk met jouw AppleTV en Infuse daarvan streamen (of met de Shield). Normaal zou dat moeten werken zonder internet connectiviteit, maar test het best eerst eens uit.
Achteraf gezien is jou idee misschien toch te overwegen.

Na wat opzoekwerk zou ik ivm de lip-sync problemen die je standaard niet op de ATV of de app Infuse kan aanpassen, hiervoor de app MrMc kunnen installeren. MrMc is blijkbaar een uitgeklede versie van Kodi die je via de Appstore kan downloaden.

Om deze setup te doen slagen moet ik nog wel een stevige router erbij nemen die een mediaserver (harde schijf via USB voor de films) aan boord heeft.

Als kers op de taart zou het helemaal mooi zijn mocht ik in dezelfde router een 4G simkaart kunnen pluggen, zodat deze als hotspot in de camper kan gebruikt worden.

Helaas met bovenstaande geen ervaring.
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Ik zou een Vero4K+ nemen. Geen router nodig, USB HD eraan hangen en klaar. Het is zo groot als een pakje sigaretten en heeft ook een RF remote. Er staat Kodi op dus geen lipsync problemen.