• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Info tablet gebruiken als afstandbediening?

Don Boogie

New Member
20 jan 2015
23
0
4
Beste forumleden,

Binnen kort, wss in de periode dec/jan, zou ik me overwegen om een leuke tablet aanteschaffen, dit om verschillende redenen
263a.png
Dus ik heb nog wat tijd voor research te doen.


Nu ik zou ook eventueel graag die tablet als vb afstandbediening willen gebruiken voor de home theater, op wat moet ik vooral dan letten indien ik me een tablet aanschaf?

Zou de samsung tab s 10.5 hier zich kunnen voor dienen of kijk ik best uit naar andere opties?

Ik hoor graag jullie mening her omtrend.

mvg

Boogie
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Ik zou gewoon kijken welke apps er zijn voor jouw tv/other gear en of die werken met Android en of Ios...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Don Boogie

New Member
20 jan 2015
23
0
4
Hmm, k :p denon heeft zowiezo aps voor zowel android als het andere, zelfde voor popcorn houre maar mijn voorkeur gaat zowiezo naar android toestellen
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Die standaard Denon remote is niet veel soeps. Kijk eens naar DeRemote, dat is een echte aanrader voor Denon en Marantz toestellen! Ben alleen niet zeker als die op Android draait
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Don Boogie

New Member
20 jan 2015
23
0
4
ow, moet je voor betalen zeker die app? D8 dat die zowel voor android ook was, had nochtans goeie zaken gelezen over de app van denon
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Eerst kijken wat voor materiaal je er mee wilt aansturen. Vervolgens de keuze maken tussen Android, iOS, Windows. Tot slot kijken welke specificaties je zoekt.

Indien je bij stap 1 ondervindt dat sommige van jouw toestellen infra rood vereisen dan zou je een gateway met IP/IR moeten aanschaffen (een bakske die de netwerktaal omzet naar infra rood). Er bestaan er veel maar een van de gemakkelijkeren met meegeleverde app is die van Logitech (smart hub).

Ik ben meer van het iOS verhaal, dus ik zou eerder kijken maar een iPad air 3 met iRuleApp
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Don Boogie

New Member
20 jan 2015
23
0
4
Ow, ik ga me hier nog wat moeten in verdiepen tx
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
65
Kortrijk
Ik zou me eigenlijk niet laten leiden door remote mogelijkheden bij de keuze van een tablet... Eerder het OS (Android, iOS, Windows) en specificaties. Zo goed als elke tablet op de markt kan wel als remote gebruikt worden en de meeste fabrikanten hebben sowieso wel apps voor de verschillende platformen (althans voor Android/iOS) en zoniet bestaat er hoogst waarschijnlijk wel een 3rd party app.

Bovendien kan je ook altijd de Harmony Smart Control/Hub van Logitech gebruiken om alles met je tablet/smartphone aan te sturen.

Oh en hou er rekening mee dat een touch-device niet altijd even handig is als afstandsbediening. Die zijn zeer moeilijk blind te bedienen (bv aanpassen volume, door menu's navigeren, ...).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
vele samsung tablets hebben een IR zender, Je kan hiermee dus acties van andere afstandsbedieningen zenden. ("Peel smart remote" of "WatchOn")

Wanneer je je toestellen wil bedienen met het app van je toestel, zou ik toch eerst nadenken of dit wel handig zal zijn.

Voorbeeld: Denon app openen, ingang kiezen, app sluiten. app van mediaplayer openen, je film, a u do track + subtitle kiezen, app sluiten. Terug naar denon app om het juiste volume ...wisselen indien je wil pauzeren ofzo.

Persoonlijk zou ik dan bij mijn stapel afstandsbedieningen blijven!

Een oplossing zoals logitech Harmony is ideaal om alles te verzamelen en activiteiten commando's sturen. Indien het je niet stoort om enkel met je tablet te bedienen heb je harmony hub.

Anders zijn er verschillende soorten fysieke afstandsbedieningen (Dit maakt bedienen mogelijk zonder te moeten kijken, en zonder dat je eerst je tablet moet aanzetten (ontgrendelen)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Don Boogie

New Member
20 jan 2015
23
0
4
owkies, tx voor jullie input
263a.png
denk dat het zowiezo de samsung tab s 10.5 zal worden .
 
Laatst bewerkt door een moderator: