• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Interview Broodrooster

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Broodrooster,

Proficat met je ruimte! Een tijdje geleden hielden we met de leden interviews.. Vermits jij ondertussen ook serieus ingeburgerd bent.., ben je uitverkozen met je dedicated als HT van de maand. Graag hadden we dan ook deze interview met jou gehouden. Kopieer en plak de vragen, en gelieve ze dan uiteraard te beantwoorden. De vragen en antwoorden komen ook op onze facebook community pagina te staan. Veel succes !

- Stel je eigen ht ruimte en opbouw ervan eens zelf voor.

- Welke film brengt voor jou het beste uit je eigen HT naar voor?

- Hoe vaak gebruik je de HT en hoe vaak is dit dan voor films/series en hoe vaak voor muziek?

- Welk onderdeel van je complete setup waardeer je het meest?

- Wat wil je in je eigen setup nog beter zien?

- Wat zie jij als een toegevoegde waarde voor films? 3D of 4K?

- Hoe zie jij de toekomst van het ht gebeuren?

- Kan je een leuke/grappige anekdote vertellen over je ht ?

- True of false: Een HT is geen echte HT als het geen dedicated ruimte is.

- Wat vind je het leukste aan ons forum?


Graag ook een foto die we als cover kunnen gebruiken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Stel je eigen ht ruimte en opbouw ervan eens zelf voor.</strong> Toen ik een jaar of 14-15 was mocht ik mijn computer vanaf de living naar de logeerkamer verhuizen zodat ik m'n eigen plekje had om te gamen en film te kijken. Het logeerbed werd vervangen door een zetel die uitklapbaar was. Vanuit de zetel keek ik dan film op m'n computer. En ik had een Logitech Z-2300 setje die voor het betere geluid zorgde
1f609.png
Niet veel later kochten m'n ouders een nieuwe TV en mocht de oude op de logeerkamer staan. Daarmee was ik heel blij en ik er dan ook veel film. Alleen of samen met vrienden.

Eens ik begon met studeren is het film kijken stilgevallen en begon ik vooral series te kijken. Ik had geen tijd meer om film te zien en series die maar 30-60 minuten duren gingen nog net. En ondertussen was ik ook m'n logeerkamer en TV'tje kwijt, want die werd als hobbykamer door m'n moeder en zus gebruikt.

Zo'n anderhalf jaar geleden, op m'n 22e, ben ik alleen gaan wonen. Mijn allereerste aankoop was een 50" TV en een salontafeltje zodat ik terug een groot scherm had om film en series te kijken. Mijn oude vertrouwde Logitech setje was aangesloten op de TV zodat ik toch een beetje deftig geluid had. Beter geluid was voor later, want meubels en andere spullen kregen prioriteit natuurlijk. Een half jaar later ben ik dan uiteindelijk beginnen zoeken naar een goede 2.1 set en ben ik hier op het forum terecht gekomen.

Het is begonnen met een 3.1 met de Boston Acoustics A25 en een SVS PB-1000. Om dan niet veel later nog een paartje bij te plaatsen als surround speakers. En dat klonkt allemaal wel vet, maar het beeld kon wel groter en beter.

Rustig aan beginnen kijken voor een beamer en lang bij m'n vriendin gezaagd. Eerst voor een beamer en daarna om dat te mogen doen in een dedicated, want we hadden eigenlijk wel een mooie zolder ruimte waar enkel rommel stond. Eens de goedkeuring er was van de vriendin, ben ik bij een aantal op bezoek geweest om hun beamer en ruimte te bekijken. Ik ben blij dat ik hiervoor de nodige tijd voor genomen heb en geen overhaaste beslissing heb gemaakt. En uiteindelijk dankzij de cinedream beurs een Sony HW55es kunnen kopen voor een zeer mooie prijs.

Rond nieuwjaar was m'n HT zo goed als af en dan is het hard beginnen gaan kwa apparatuur. Ik zag telkens mooie koopjes die ik niet kon laten liggen. De bedoeling was om het over 1-1.5 jaar te spreiden, maar het is dus iets sneller gegaan
1f606.png


Welke film brengt voor jou het beste uit je eigen HT naar voor? Moeilijke vraag. Het is bij iedere film wel genieten.

Een stukje Transformers of Oblivion laat ik dikwijls zien om het beeld/geluid te demonstreren als er eens een vriend komt kijken. En Avatar/Sammy's adventures voor 3D.

Hoe vaak gebruik je de HT en hoe vaak is dit dan voor films/series en hoe vaak voor muziek? Toch wel vrij vaak. Zo'n 3-5 keer per week denk ik. Het meest kijk ik films. Ik kom regelmatig eens in de HT zitten met m'n laptop op de schoot terwijl ik geniet van wat muziek.

Ik gok 60% film, 30% muziek, 10% series

Welk onderdeel van je complete setup waardeer je het meest? Opnieuw een moeilijke vraag, maar ik denk dat ik m'n beamer het minst snel zou vervangen. Maar zowel m'n beamer als dual SVS subs als R700's vind ik prachtig.

Wat wil je in je eigen setup nog beter zien? Aan de afwerking van ruimte moet nog wat gewerkt worden. Masking voor het scherm zou ik ook erg vet vinden.

Kwa apparatuur: De SVS PB13 ultra vind ik uber en daar zou ik wel een dual setup mee hebben. Maar daar hangt jammer genoeg een stevig prijskaartje aan en is wellicht zwaar overkill voor m'n ruimte. En ik zou wel eens een aparte eind versterker willen testen op m'n speakers. Ik ben benieuwd als dat enige verbetering zou kunnen brengen.

Maar eigenlijk ben ik best wel tevreden hoe het er nu uitziet en klinkt. Dus upgrades zijn niet voor in de nabije toekomst.

Wat zie jij als een toegevoegde waarde voor films? 3D of 4K? Na het zien van Avatar in 3D ben ik een grote fan geworden van 3D. Maar jammer genoeg zijn er maar weinig films die aan die ervaring kunnen tippen. Als gevolg kijk ik steeds minder en minder 3D. 4K zou ik super vinden. Zeker omdat mijn kijkafstand nu maar 3.1m is vanaf een 104" scherm. Ik zou dus zeker baat hebben bij 4K.

Hoe zie jij de toekomst van het ht gebeuren? We hebben net 4K, Atmos en Auro3D gekregen. Deze week kondigt DTS ook hun object orientated soundformat aan. Ik heb echt geen idee wat er nog verbeterd kan worden. 8k?
1f606.png


Kan je een leuke/grappige anekdote vertellen over je ht ? Ik heb er nog geen, maar dat wel nog een keer
1f606.png


- True of false: Een HT is geen echte HT als het geen dedicated ruimte is. False. Van een woonkamer kan je ook iets leuks maken en het heeft als voordeel dat het gezelliger is.

In een HT kun je natuurlijk volgens de regels van de kunst een opstelling bouwen zonder concessies te moeten doen. Zo heb ik bijvoorbeeld op zolder een zeer goede surround bubble en was daar in de woonkamer weinig sprake van. Ik had wel een surround setup, maar de bubble was er niet. Ik was beperkt kwa plaatsing, dus ik kon er ook weinig aan doen.

Wat vind je het leukste aan ons forum? De mensen en de sfeer. Het groepje leden is vrij beperkt op dit forum in tegenstelling tot het nl forum. Maar dat maakt het net persoonlijker vind ik. En ik kan hier alle posts meelezen terwijl ik op de andere fora meestal de bomen door het bos niet meer zie als ik 2 dagen offline ben geweest.

En het feit dat er zoveel openstaan voor een M&G. Dat maakt het allemaal nog leuker
1f606.png


<strong>Graag ook een foto die we als cover kunnen gebruiken.


En bij deze bied ik al op voorhand m'n excuses aan voor de typo's die ik met m'n slaperige kop gemaakt heb
lol.gif
 

Bijlagen

  • IMG_6876.jpg
    IMG_6876.jpg
    72,7 KB · Weergaven: 205
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Prachtige ht, mooie foto, leuk verslag en dit allemaal in snel tempo! Net als je vorderingen! Leuke aanwinst voor het forum! Grappig ik gebruik ook dezelfde demos
263a.png
Ik wil zo snel mogelijk eens komen
263a.png
Demon, plaats jij het op fb aub incl foto als omslag?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Leuk interview!

We hebben inderdaad in een snel tempo de evolutie kunnen volgen
1f44d.png
. Het is een méér dan deftige ruimte geworden op die korte tijd!
 
Laatst bewerkt door een moderator: